גוגל בשוק הסלולרי ובכלל

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

האם הפיקסל יתרומם ויהפוך להיות נחלת הכלל העולמית מתישהו?

קצת היסטוריה…

גוגל משחקת בשוק הסלולרי (ובשוק החומרה בכלל) כבר זמן רב, אם באופן חבוי מאחורי הקלעים במכשירי ה-LG שנשאו שם של חברה אחרת כיצרנית אבל בפועל ברקע גוגל תכננה את החומרה, ואם באופן גלוי בסדרת הפיקסל. גוגל שולטת בשוק התוכנה העולמי ללא עוררין כבר שנים רבות, עם שירותים כמו Gmail, Google Docs, מערכות ההפעלה אנדרויד שמצויות ברוב המכשירים שיוצאים לשוק, שירותי מפות מדהימים וכמובן, איך לא, שירות הליבה העיקרי שלה מימים ימימה – שירותי החיפוש הכבירים שלה, שמהווים מונופול חסר תקדים בתחום. המתחרים המעטים שקיימים מסביב בתחום החיפוש ברשת לא מתקרבים להיקף ונפח התנועה שגוגל מייצרת אפילו לא בעקיפין.

שירותי Gmail מחליפים את שירותי Outlook בהרבה בתי עסק ובבתים פרטיים בענק, שירותי Google Docs מחליפים את שירותי Microsoft Office, ובאופן כללי, גוגל מייצרת שירותי תוכנה מבוססי אינטרנט חינמיים (למעט כמה שירותים בודדים או אפשרויות פרימיום) בכל התחומים, כולם עובדים היטב ומהר, ונהנים ממאפיינים מתקדמים של שיתוף וגיבוי בהיותם שירותים אינטרנטיים.

אייקונים של גוגל

בתמונה: גוגל מייצרת מוצרי תוכנה מדהימים, רובם בחינם לחלוטין.

כבר שנים שגוגל יושבת על הגדר ומנסה להכנס לתחום החומרה כדי לשלוט בעולם הטכנולוגי בשני ההיבטים – תוכנה וחומרה – זה התחיל עם המכשירים הסלולריים של LG, המשיך עם כל מיני גרסאות כושלות של משקפיים שהופכים את הטכנולוגיה ללבישה על גבי העיניים, דרך שעונים חכמים, טאבלטים, מחשבים ניידים וכדומה.

בעוד גוגל מייצרת מוצרים מדהימים ומצויינים בתחום התוכנה, בתחום החומרה הם מדשדשים במקום ומתקדמים בעצלתיים.

אלה פאקינג גוגל, למה זה לא מצליח?

אז באמת, פרוייקטים רבים רשמו כשלון. פרוייקט משקפי המציאות הרבודה שהיו בפיתוח נגנז ובוטל, סדרת ה-LG, שיצרה מכשירים סבירים במחירים נמוכים יחסית, הפכה להיות לא פופולרית עם הזמן, כל המחשבים והטאבלטים נכשלו במונחים של מכירות, ורק למכשירים הסלולריים תוצרת גוגל שיוצאים ב-3 שנים האחרונות יש סיכוי אמיתי, למרות כמה החלטות הזויות ולמרות שכרגע גוגל שומרת על שקט שיווקי והפצה באזורים ספציפיים בלבד. למה זה לא מצליח להם? קודם כל, כנראה שהם לא מכוונים באופן ישיר להצלחה. לא הצלחה מיידית, בכל אופן. גוגל מתנסה, נכשלת ומשחקת עם החומרה שלה כדי לגשש ולהבין את השוק החדש שהיא מנסה להכנס אליו – ואין לה בעיה שזה יהיה תהליך ארוך אך מלא בתובנות בריאות ולמידת השוק.

רשימה של כל נסיונות החומרה של גוגל

כדי שתבינו עד כמה גוגל משתעשעת ולומדת, הנה רשימה של כמעט כל מוצרי החומרה שפיתחה אי פעם, למעט כמה מוצרים נישתיים:

  • מכשירים סלולריים תחת המותג נקסוס:

Nexus One, Nexes S, Galaxy Nexus, Nexus Q, Nexus 7, Nexus 4, Nexus 5, Nexus 6, Nexus 9,

Nexus 10 ועוד…

עם הזמן הסדרה הפכה להיות פחות ופחות פופולרית בקרב צרכנים.

  • מחשבים ניידים וטאבלטים מבוססי אנדרויד או אנדרויד על לינוקס: Pixel C, Chromebook, Chromebook Pixel, Pixelbook, Pixel Slate ועוד…

כל המוצרים האלו רשמו נתוני מכירות נמוכים ונחשבים לכשלון.

  • Chromecast על כל גרסאותיו: שירות לצפיה בתכנים מהסלולרי או מהאינטרנט באמצעות מתקן USB שמתחבר לטלויזיה.

פרוייקט מוצלח מאוד שהפיתוח שלו ממשיך ובועט עד היום, זכה למכירות רבות בכל העולם והופך טלויזיה פשוטה לחכמה וטלויזיה חכמה לחכמה מאוד.

  • שירותים בייתיים כללים כמו נתב אלחוטי של גוגל, שירותי טלפוניה נייחת בייתית: זוכים להצלחה חלקית, בעיקר בארצות הברית, אם כי הפופולריות שלהם הולכת ודועכת. שווקו רק באזורים ספציפיים.
  • סדרת הפיקסל: פיקסל, פיקסל XL, פיקסל 2, פיקסל 2 XL, פיקסל 3, פיקסל 3 XL. משווקים באופן רשמי רק במקומות ספציפיים כמו ארה"ב, אנגליה והודו בהשקות שקטות יחסית, נמכרים ברמה סבירה במקומות האלו אם כי מהווים תחרות רק בקושי למכשירי סמסונג, אפל, וואווי וענקיות אחרות בתחום.