קרב גלדיאטורים – משווים בין הפלאפונים הטובים ביותר

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

Apple iPhone XS Max 512GB נגד Huawei P30 Pro נגד Google Pixel 3 XL 128GB נגד Samsung Galaxy S10 Plus 1TB

לקחנו את מכשירי הדגל המובילים עבור המחצית הראשונה של 2019 (למרות שחלקם יצאו עוד ב2018) והשוונו ביניהם. ההשוואה שלנו ירדה לרזולוציה גבוהה כאשר החלטנו לא להתייחס רק למפרט – אלא לביצועים שמתלווים. לא לרזולוציה של המצלמה אלא לאיכות התמונה. ביצועי פועל לעומת הביצועים על הנייר.

למכשירים שעבורם יש מספר גרסאות שיצאו – לקחנו את הגרסה היוקרתית והאיכותית ביותר, עם הכי הרבה זכרון ומסך הכי גדול.

חומרה

פיקסל 3 XL וואווי פי30 פרו אייפון XS מקס סמסונג S10 פלוס
מעבד וזכרון 8 ליבות, 4 גיגה ראם 8 ליבות, 8 גיגה ראם 6 ליבות, 4 גיגה ראם 8 ליבות, 12 גיגה ראם

 

 

 

לאייפון ולפיקסל יש אבא ואמא זהים לתוכנה ולחומרה, מה שאומר בהכרח תאימות משופרת בין החלקים הפיזיים לריצה בזמן אמת. המעבד של הפיקסל חלש משל הסמסונג, לדוגמא, אבל בזמן שימוש בפועל (במיוחד אחרי כמה שבועות או אפילו חודשי שימוש, על פי המסורת מכשירי סמסונג הופכים לאיטיים יותר) שניהם חלקלקים ומהירים, כמו גם האייפון שלמרות שהמעבד שלו מכיל 6 ליבות לעומת 8 בשאר המכשירים שמשווים – הביצועים מהירים והכל מתבצע מהר. מאחר ומכשיר הS10 פלוס חדש, אי אפשר לומר בוודאות אם סמסונג תשמור על המסורת והוא יהפוך לאיטי יותר בשימוש ממושך, אם כי זה כמעט וודאי מאחר והגורם לכך קיים גם בS10 פלוס – המון אפליקציות בהפעלה הראשונית מיד עם היציאה מהקופסא שלא ניתן להסיר, עומס ושפצורים כבדים על מערכת ההפעלה המקורית – עדיין קיים גם ב-S10. אם אתם אוהבים שהכל מתבצע מיד עם הנגיעה במסך, יתכן שתוך חצי שנה או שנה הסמסונג שלכם יתחיל להאט ולא תהיו מרוצים. בסמסונג יודעים שהמכשירים סובלים מהעניין הזה ומעדיפים לא לחסל את התופעה (לטובת שיווק אפליקציות פרטיות מטעמם בצורה מוגברת) ופשוט לדחוף חומרה חזקה יותר ויותר זכרון ראם למכשיר. האם זה פותר את הבעיה? על סמך מכשירים קודמים – לא ממש.

המסכים

פיקסל 3 XL וואווי פי30 פרו אייפון XS מקס סמסונג S10 פלוס
מסך 6.3" 6.47" 6.5" 6.4"

 

 

בואו נשים את זה על השולחן – המסך של סמסונג נראה כמקדים את זמנו לעומת המכשירים האחרים. התרשמנו מאוד גם מאיכות התצוגה גם במכשירים אחרים ושל הפיקסל בפרט, אבל סמסונג מייצרת את המסכים האיכותיים והמרשימים ביותר – נקודה. אם אתם גיימרים או צורכים כמויות גדולות של וידאו באיכויות גבוהות ורזולוציה גבוה – שקלו את הסמסונג בכובד ראש, יספק לכם את החוויה הנעימה ביותר.

זיכרון הטלפון

פיקסל 3 XL וואווי פי30 פרו אייפון XS מקס סמסונג S10 פלוס
נפח אחסון 128 גיגה 128 גיגה 512 גיגה 1028 גיגה – טרה בייט

 

 

 

הנה נקודה שבה אנחנו מעדיפים להשוות שימוש בפועל ממספרים: כל הזכרונות המצויינים מעלה מספיקים לשימוש מכל הסוגים, למעט צילום וידאו ותמונות על המכשיר. במידה ואתם לא מצלמים כלום במצלמה של הסלולרי שלכם (כדאי שתתחילו), סביר להניח שגם חצי מהמינימום שמופיע בטבלה – 64 גיגה – יספיק לכם. העניין הוא שכל מכשיר פיקסל מגיע עם גיבוי אוטומטי של כל תכני המצלמה ללא הגבלה על ענן גוגל, באיכות הצילום המקורית, ל-3 שנים. לאחר 3 השנים האלו, התכנים ימשיכו להשמר – באיכות גבוה מאוד (HD במקום 4K בוידאו, ותמונות יעובדו אך ישמרו באיכות גבוה). היתרון הבולט הזה במכשירי הפיקסל – מייתר לחלוטין את התחרות בנפח האחסון, הסיבה שבגללה אפל וסמסונג מכילים הרבה יותר נפח אחסון היא מאחר והם לא יכולים לתת גיבוי ענן איכותי וחסר גבולות כמו גוגל. בפועל – כל פעם שתתחברו לנתב מקומי התכנים שצילמתם יעלו לרשת אוטומטית ותוכלו להסיר אותם מהמכשיר – כך שמכשיר הפיקסל שלכם בתיאוריה לא יסתם ממקום חסר לעולם. למרות שיש הרבה יותר נפח באייפון ובסמסונג – בסופו של דבר – הוא יגמר.

מצלמות

פיקסל 3 XL וואווי פי30 פרו אייפון XS מקס סמסונג S10 פלוס
מצלמות 12.2 מגה פיקסל 40 + 20 + 8 מגה פיקסל 12 + 12 מגה פיקסל 12 + 12 + 16 מגה פיקסל

 

 

 

הטכנולוגיה של וואווי משוגעת. עדשות איכותיות ומגוונות (עדשת עומק, עדשה רחבה, עדשה סטנדרטית, עדשה מיקרוסקופית) והרזולוציות הטובות ביותר (בפער) שקיימות כיום במכשיר סלולרי. למרות זאת – מצלמות זה לא רק אוסף טכנולוגיה וריבוי עדשות – ולכן הקונצנזוס המקובל בשוק המבקרים הטכנולוגים (וגם עלינו, באופן אישי) הוא שלפיקסל יש את המצלמות הטובות ביותר. הפיקסל מכיל הכי פחות עדשות (2 מקדימה, אחת מאחורה) אבל הוא מעבד את התמונה מדהים ויודע להבדיל בין הרקע לאובייקט הצילום בצורה מושלמת לרוב, ומוציא תמונות מפורטות ואיכותיות – אפילו יותר מחבריו שמכילים עדשות משוכללות יותר עם רזולוציות גבוהות יותר. הנצחון הזה של הפיקסל עולה על הסתייגות כשמדובר בצילום עם זום – שם הוואווי זורח מאחר והעדשה המיקרוסקופית שלו שומרת על איכות מעולה (בפער גבוה על כל השאר) גם כאשר מתקרבים פי 10 לאובייקט הצילום. זה ה-מכשיר לבלשים או למציצנים. גם האייפון שומר על פרטים ברמה גבוה יותר מוואווי והרבה יותר מסמסונג, ומתקרב לאיכויות של הפיקסל. הכי אכזב אותנו הסמסונג עם צילומי סלפי נמוכים באיכות, התקשות בתאורה נמוכה, מצב לילה לא איכותי, ותמונות מהמצלמה האחורית טובות מאוד – אבל לא עומדות בתחרות הגלדיאטורים שלנו.

צילומים טלפונים שונים

בתמונה: הוואווי והסמסונג הפכו את הצללית של העץ לכתמים על הדשא במקום צללית, ולא מופיעה צללית עץ כלל ב2 המכשירים האלו על הלבנים – ההבחנה בפרטים לוקה בחסר. ההפרדה בין השמיים לעננים חלשה מבחינת ניגודיות הצבע. הפיקסל והאייפון נותנים צללית עץ ברורה וחדה, הפיקסל מעט יותר. העננים שומרים על ה"אווריריות" והגוון העדין והחצי שקוף שלהם רק בפיקסל, שגם עושה עבודה טובה עם צבע השמיים ומציג שמיים אמינים וזוהרים. התמונה מערוץ היוטיוב Citrus.

צילומים בזום

בתמונה: בזום גבוה אין בכלל עוררין – המנצח הגדול הוא הוואווי עם העדשה הטלסקופית המדהימה שלו. המכשיר הטוב ביותר למציצנים ולבלשים פרטיים. התמונה מערוץ היוטיוב Citrus.

עיצוב, רמקולים, ועוד מאפיינים נישתיים

אם היינו צריכים לדרג את העיצוב של המכשירים – הוואווי היה מנצח. עיצובי הגב המוצעים מהממים והחלק הקדמי של המכשיר נראה מעולה כשברובו הוא מסך – עם מגרעת קטנה ועדינה במסך. אחריו בהחלט הסמסונג שנראה טוב מאוד ומשדר פרימיום, לאחר מכן האייפון, ולסיום – הפיקסל שאת עיצוב הגב שלו אנחנו דווקא אוהבים מאוד – אבל אין ספק שעם מגרעת ענקית כל כך בחלק הקדמי שלו במסך – הוא מכוער.

המגרעת בפיקסל מגיעה לטובת רמקול קדמי נוסף, בנוסף על התחתון – כך שהוא סטראופוני ועצמתי מאוד, בניגוד לדוגמא, לסמסונג, שהרמקול שלו נמצא במסגרת המכשיר ולא "יורה" את המוזיקה ישירות לכיוון מי שמחזיק את המכשיר. הרמקול בפיקסל הוא העצמתי והאיכותי ביותר לדעתנו מכל המכשירים שאנחנו משווים ביניהם.

מבחינת תוכנה – כל המכשירים מגיעים עם מערכת ההפעלה החדישה ביותר – אנדרויד 9 או iOS 12, כאשר המנצחים בפרמטר הזה יהיו כמובן על סמך העתיד הצפוי – הפיקסל והאייפון יקבלו עדכוני תוכנה ראשונים, כאשר יצאו עדכונים או גרסאות חדשות הן יתגלגלו מיידית למשתמשים בסלולרים האלה. אחריהם יגיע תורו של הוואווי ולסיום מכשירי סמסונג, כהרגלם, יקבלו עדכונים באיחור של כמה חודשים במקרה הטוב, כמה שנים במקרה הרע. אין לזלזל בכך – עדכון מערכת הפעלה מביא אפשרויות חדשות, מאפיינים חדשים, ושדרוגים לשימוש במכשיר.

לסיכום

סלולרי זה עניין של טעם וסדר עדיפויות. אישית, אני מעדיף מערכת הפעלה נקיה וזריזה עם עדכונים מיידיים כאשר קיימים ומצלמה איכותית, בלי לחשבן שימוש במצלמה אל מול נפח האחסון, ולכן אני בוחר את הפיקסל בתור המכשיר שלי. אם חשוב לכם שהמכשיר שביד שלכם יראה טוב, חתיך וסקסי, מסך טוב יותר או צילום מיקרוסקופי, תוכלו לבחור לכם את הסמסונג או הוואווי במקום, וזה יהיה לגיטימי – הפיקסל לא מספק תחרות בפרמטרים האלו למכשירים האלו. אם אתם יותר טיפוס של iOS ומערכת ההפעלה והמבנה שלה קוסם לכם יותר במכשירי אפל – תוכלו להנות ממכשירים מעולים גם כן עם המערכת לבחירתכם.