אופו שוברת את סמסונג? חוצה את קו הסיום לפניה בתחום המצלמה מתחת למסך

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בעולם של מגרעות או נקבים במסך – היעד הסופי ברור לחלוטין: מצלמה קדמית שממוקמת מתחת למסך ומצליחה, בעת הצורך, לראות דרכו. למה זה מסובך ואיזו חברה תהיה הראשונה שתגיע לגביע הקדוש? יתכן ומדובר דווקא באופו המיניאטורית, שתקדים את סמסונג הענקית.

 

בעולם שבו סמסונג הייתה הראשונה להכניס קורא טביעות אצבע מתחת למסך, ולאחר מכן סמסונג וחברות נוספות הצליחו להשחיל רמקולים מתחת למסך, אין ספק שהכיוון ברור וידוע לכולנו – ניצול השטח הקדמי של המכשיר הסלולרי שלנו לטובת מסך ואך ורק מסך, וטריקים טכנולוגיים כדי להכניס כל דבר אפשרי שדרוש בקדמת המכשיר אל מתחת למסך. אנחנו רוצים מכשירים סלולריים קטנים ונוחים ביד, אך עם מסך גדול ככל האפשר כדי להנות מוידאו ומשחקים ונוחות שימוש מירבית. אז כאמור, סמסונג הייתה הראשונה שהצליחה להטמיע קורא טביעת אצבע מתחת למסך, באמצעות ויברציות אולטרא סוניות שחוצות את המסך אל האצבע במקום קורא טביעות פיזי שדורש מקום פיזי. אחר כך, הגיע תורו של הרמקול בו אנחנו נעזרים כדי לשמוע את הצד השני בזמן שיחה – וגם פה באמצעות ויברציות כנגד הזכוכית המגנה על המסך, הצליחה סמסונג וחברות נוספות לייצר מכשירים בהם אין רמקול פיזי שדורש מקום, אבל עדיין ניתן לשדר שמע דרך המסך.

 

הבעיה: מצלמה

הבעיה המרכזית של השנים האחרונות הייתה בתחום המצלמות. מצלמה קדמית נדרשת בשביל סלפי שכולנו מכירים ואוהבים, ועד היום לא נמצא פתרון איכותי משביע רצון איך להכניס עדשת מצלמה (או שתיים) בקדמת המכשיר. הפתרונות בהם החברות השתמשו מגוונות, אבל כל פעם שיש פתרון יצירתי כזה או אחר – זה מרגיש מאוד "ליד" ויש בפתרון חסרון אחד או יותר. מגרעת במסך או נקב במסך זה לפעמים אלגנטי יותר ולפעמים פחות, אך חוטא למטרה – זה חותך את שטח המסך. מצלמות קופצות / מסתובבות זה פתרון שלא פוגע בשטח המסך – אך מכיל חלקים זזים שעתידם להתקלקל ולעשות צרות, וברוב המקרים זה מונע מהמכשיר עמידות בפני מים שכן כשעדשת המצלמה צריכה לזוז או להסתובב לא ניתן לאטום את המכשיר. בניגוד לקורא טביעות אצבע או רמקול – עד היום לא ראינו פתרון אלגנטי נטול חסרונות לתופעת המצלמה מקדימה, שבמקרה הטוב המסך נחתך עבורה סביב העדשה, במקרה הרע יש ממש מגרעת לטובת המצלמה במסך או חלקים זזים.

 

הגביע הקדוש בתחום היה ברור מאוד לכל החברות – מהרגע שהחלה המלחמה בנוגע ליחס גודל הגוף של המכשיר וגודל המסך של המכשיר, ועד היום: מצלמה שמוטמעת מתחת למסך, ויכולה לראות דרכו כאשר אנחנו חפצים בצילום סלפי קדמי. טכנית וטכנולוגית, מדובר בבעיה של ממש – מסך בנוי מרשת של נוריות קטנטנות שמשדרות לנו תמונה. הנוריות האלו בוהקות בשיא תפארתן כדי להציג צבע לבן, וכבויות לחלוטין כדי להציג שחור, ונדלקות בעוצמות וצבעים שונים כדי להציג לנו את שלל צבעי הקשת. בניגוד לרמקול או קורא טביעות אצבע, עדשת מצלמה צריכה לא רק להיות ממוקמת מתחת למסך, אלא גם להצליח "לראות דרכו" בזמן שאנחנו רוצים לצלם, ובטכנלוגיה הנוכחית, כאשר מסך בנוי כולו מנוריות כפי שתואר, לא ניתן לראות דרך נוריות פיזיות בשום מצב, גם כאשר הנוריות כבויות הן משדרות צבע שחור לעיניים שלנו.

 

ראשונית לקו הסיום – מצלמה מתחת למסך – סמסונג או אופו?

זה לא סוד שחברת סמסונג מפתחת כבר זמן רב פתרון של מצלמה מתחת למסך, עד היום ללא הצלחה. זה לא סוד שבעבר, המון פעמים קרה שהייתה ידיעה בנוגע לפיתוח טכנולוגי של חברה ענקית כמו סמסונג, וחברות קטנות הקדישו צוותי פיתוח והשיגו את החברה הענקית בדרך אל קו הסיום אל המטרה; עיינו ערך מסכים מתקפלים – סמסונג מתקשה להתחיל לשווק מסחרית למרות שהטכנולוגיה שלה בשלבי פיתוח מתקדמים, היא עדיין רצופה כשלים וחסרונות, ונראה שוואווי נושבת בעורפה ועשויה להתחיל לשווק מסחרית מכשירים עם מסכים מתקפלים לפני סמסונג.

סרטון שחברת אופו שחררה לאינטרנט (אופו ליד סמסונג היא כמו בנאדם ליד מגדל עזריאלי מבחינת גודל, אמצעים ונתחי שוק) מציג אבטיפוס של מצלמה מתפקדת לחלוטין, שממוקמת מתחת למסך ויכולה לראות דרך המסך. הסרטון לא נראה רשמי לחלוטין לפי האיכות וזווית הצילום.

מה שרואים בסרטון הוא ככל הנראה המצלמה הממוקמת תחת המסך הראשונה בעולם. הסרטון הופץ בטוויטר תחת החשבון של אופו ללא פרטים נוספים כתובים. ניתן לראות בו בבירור מצלמה קדמית בתחילת המכשיר שלא תלויה במגרעת במסך, נקבים כלשהם במסך, או מנגנון זז פיזי שמכניס את המצלמה למקום בעת הצורך. המסך נראה במכשיר בסרטון מקצה לקצה, ללא הפרעות כלשהן במסך.

בחודש מאי, בן גסקין, דמות טכנולוגית ידועה ומוכרת לציבור בתור מדליף ידיעות מהימן, רמז לנו בחשבון הטוויטר הפרטי שלו כי בקרוב נראה מידע ראשוני לגבי מצלמה הממוקמת תחת המסך מחברת אופו. כרגיל, בן גסקין מספק את הסחורה והביא ידיעה שהולכת ומסתמנת כאמינה, עכשיו, משיצא סרטון מחשבון הטוויטר של אופו בעצמם שמראה את הטכנולוגיה החדשה.

טוויטר אופו

בתמונה: הידיעה הרשמית מהטוויטר של אופו: "עבור אלו החפצים במסך סלולרי מושלם, ללא מגרעות או הפרעות – היכונו להיות מודהמים. אתם רואים כאן מבט ראשוני על טכנולוגיית מצלמת הסלפי תת-מסך שלנו. לידיעה המלאה וצפיה בסרטון:

https://twitter.com/oppo/status/1135393369113280512?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1135393369113280512%7Ctwgr%5E393039363b636f6e74726f6c&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.theverge.com%2Fcircuitbreaker%2F2019%2F6%2F3%2F18650130%2Ffirst-under-display-camera-oppo

 

הוידאו הזה לראשונה הופקד על ידי סגן נשיא אופו בריאן שן, אז מדובר בידיעה אמינה וכנראה שנראה את הטכנולוגיה החדישה כבר במכשירים הקרובים של אופו. ציטוט של בריאן מבהיר שהטכנולוגיה קרובה מאי פעם, אם כי בריאן נזהר ומסתייג: "בשלב הזה, קשה למצלמה תת-מסך להגיע לתוצאות דומות של מצלמה רגילה במכשיר סלולרי, נראה כי איכות התמונה תפגע במידה קטנה. אין טכנולוגיה חדשה שמצויה בשלב סופי מושלם כל עוד היא חדשה וחדשנית".

 

אופו – שחקן מסוכן בזירה הטכנולוגית

הדרך שחברת אופו עושה בשנים האחרונות מזכירה מאוד את הדרך אותה עשתה וואווי – גם וואווי התחילה קטנטנה וכיום מדובר בחברה השלישית בגודלה בתחום המכשירים הסלולריים אחרי אפל וסמסונג. השם של אופו הולך ומתייצב בשנים האחרונות כחברה חדשנית עם שריר פיתוח גדול וחזק, היא הראשונה שהקפיצה את השוק לטעינה סופר-מהירה לפני זמן לא ארוך, והראשונה שהביאה עדשות מיקרוסקופיות עם זום חזק למכשירים סלולריים, ואחרי הפיתוחים האלו ראינו את כל החברות הסלולריות מיישרות קו מול הקטנטונת הזו. בקרוב היא גם ככל הנראה תהיה החלוצה בתחום המצלמות הממוקמות מתחת למסך, וגם זה, כמובן, יפעיל לחץ בלתי מתון על החברות מסביב – גדולות כקטנות – להביא פיתוח דומה במכשירים שלהם. מי שיהנה מזה בעיקר זה כמובן אנחנו – הצרכן – שבזכות אופו כבר נקבל בפעם השלישית פיתוח טכנולוגי יעיל ומצויין במכשיר הסלולרי שלנו.

וואוי נמצאת בקשיים מאוד רצינים כיום בעקבות ההגבלים והסנקציות שהנשיא טראמפ מטיל עליה בימים אלו, אנחנו זקוקים ונשמח מאוד לקבל סיפור סינדרלה חדש ולראות את חברת אופו צומחת והופכת להיות ענקית-מימדים ותופסת את מקומה לא רק כחדשנית ומפתחת טכנולוגית, אלא גם מובילת שוק ענקית ואיתנה.