איך לבחור חברת ייעוץ משכנתאות אונליין?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

ייעוץ משכנתאות הוא תחום שהפך פופולרי מאוד בשנים האחרונות, וזאת משום שאנשים רבים הבינו את כוחו של אדם המבין במשכנתא (שזה עולם בפני עצמו) ויש לו הניסיון והיכולת לייעץ ולעזור לעוד אנשים להשיג

את המשכנתא הנוחה והמשתלמת ביותר עבורם.

 

אז, מה זה בכלל יועץ משכנתאות?

השאלה הזו היא שאלה נפוצה מאוד בקרב המון אנשים שרוצים לקחת משכנתא והתחילו לעשות בירורים על התחום ועל ייעוץ משכנתאות בפרט. יועץ משכנתאות הוא עדיין לא מקצוע פורמלי. אין שום קורס או הסמכה מוסדרת שמעניקים רישיון הסמכה בתחום.
למעשה, כל אחד יכול לקרוא לעצמו יועץ משכנתאות ולקחת כסף על שירותיו השונים.

 

איך נדע אם יועץ משכנתאות מקצועי?

אז נכון, אין הסכמה פורמלית עדיין, אבל הכנו לכם כאן רשימה של כמה דברים ששום יועץ משכנתאות שמכבד את עצמו לא יכול להרשות לעצמו שלא לדעת אותם.
הנה כמה דברים שאתם צריכים לברר עם יועץ המשכנתא שלכם: האם הוא יודע על כל מסלולי המשכנתא אותם מציע הבנק, האם הוא יודע לבצע תכנון פיננסי בצורה נכונה, האם הוא יודע לבנות תמהיל על פי הצרכים הספציפיים שלכם ואחרון חביב – אילו עסקאות משתלמות הוא הצליח להוציא מהבנק בעבר.

 

מה התפקיד של יועץ המשכנתאות?

ליועץ המשכנתא תפקידים מרובים יותר מרק להשיג לגם ריבית נמוכה וטובה יותר מהבנק. הנה כמה מהתפקידים החשובים של יועץ משכנתא:

  1. בניית תמהיל אישי ומדויק עבורכם.
  2. להשיג לכם ריבית נמוכה מהבנק שלכם!
  3. לנתח האם העסקה שאתם נכנסים אליה מתאימה עבורכם ותוכלו לעמוד בה בעתיד (האם רמת הסיכון מתאימה לכם ואתם יכולים לעמוד בה על אף הסיכון).
  4. ללוות אתכם בכל התהליך הארוך של לקיחת המשכנתא כולל בחירת ביטוח משכנתא.
  5. ליווי לאחר לקיחת המשכנתא, מעקב אחרי השוק והתאמה למצב הנוכחי והמשתנה שלכם.

 

האם יש הבדל בין יועץ משכנתאות פרטי ליועץ משכנתאות אונליין?

תקופת הקורונה גרמה להמון מקצועות ועבודות לעבור לבית ואל המסכים. חשוב לציין כי אין הבדל בין פגישה עם יועץ משכנתאות פרטי במשרד או בזום! המענה אמור להיות אותו המענה הדבר היחיד שמשתנה הוא הנוחות והפורמט.

 

כולם יכולים להרשות לעצמם יועץ משכנתאות?

ברוב המקרים יועץ משכנתאות יצליח לחסוך לכם הרבה יותר משכר הטרחה שהוא לוקח. אולי לא תראו זאת בהתחלה, אך בטווח הרחוק תוכלו לראות כי ידע וניסיון גם בתחום הזה שווים זהב. ישנם המון אנשים שלא מספיק מבינים בתחום ובוחרים מסלולים שלא מתאימים להם או לא יודעים להעריך נכון את המצב הכלכלי שלהם ולאחר מכן מתחרטים. יועץ משכנתאות ברוב המקרים יודע לחזות את התמונה הכלכלית, להתמקח עבורכם בצורה טובה יותר מול הבנקים ולשפר את התנאי המשכנתא שלכם פלאים.

מחשבון ובית