איך לבחור טלפון שיהיה לך לטווח ארוך

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אחת הבעיות הקשות והמרגיזות בימים אלה היא העמידות המפוקפקת של מוצרים שאנחנו קונים במיטב כספנו – החל ממכונות כביסה וכלה במכשירים סלולריים. לא עוברת שנה והם מתחילים לקרטע, נשברים בקלות או פשוט מפסיקים לעבוד. יש דרכים להימנע מעוגמת הנפש הזו כאשר בוחרים טלפון סלולרי, על ידי בחינה של מספר שיקולים ופרמטרים חשובים שיבטיחו אורך חיים מקסימלי למכשיר.

נתחיל מהסוף – לצרכנים וצרכניות שעמידות המכשיר הסלולרי חשובה להם במיוחד כדאי לשקול לקנות את אחד מהדגמים הבסיסיים של Nokia. מדובר בסדרה של מכשירים שהייתה אהובה ופופלארית לפני השימוש הנרחב בסמארטפונים, שעושה כעת קאמבק עם דגמים חדשים ומשופרים. המכשירים הללו, לצד היותם פשוטים, נעימים לשימוש, לא יקרים – הינם עמידים בצורה יוצאת דופן ואף ידועים ברבים ככאלה. קיימות מספר סיבות לכך שהמכשירים הללו כה עמידים, כפי שנפרט כעת.

 

החומר ממנו המכשיר עשוי

בעוד שרוב הסמארטפונים שיוצאים כיום לשוק עשויים משילובים שונים של זכוכית ושכבות דקות של מתכת, המכשירים מסדרות המקשים של נוקיה עשויים בעיקר מפלסטיק. זכוכית אמנם משווה לטלפון מראה ותחושה יוקרתיים, אבל היא עלולה להתנפץ בכל נפילה או מכה, ואפילו אם היא "רק" נסדקת – זה מעיב על חווית השימוש בנייד במידה משמעותית. תיקונים של מסכי זכוכית עלולים לעיתים לעלות אפילו יותר ממכשיר חדש, מה שהופך את כל הסיטואציה לאף יותר מצערת ולא כדאית. מכשירים עשויי פלסטיק לא יוצרים בעיות מהסוג הזה, ויכולים לשרוד כמעט כל סוג של מהלומה בלי לקבל שריטה.

גודל המסך

משתנה נוסף שמשפיע על העמידות של המכשיר הוא גודל המסך ביחס לגודל של ההמכשיר כולו. מכיוון שהמסך הוא החלק הרגיש ביותר בדרך כלל, ככל שהוא גדול יותר – ככה המכשיר עמיד פחות. כמובן, אם גודל המסך חשוב לכם בשביל השימוש במכשיר (לגלוש באינטרנט וברשתות החברתיות, לקרוא קבצים וכיו"ב) אז אין מה לעשות, אבל אם בכל אופן השימוש העיקרי שלכם במכשיר הוא לשיחות טלפון, שליחת אסמסים, הקשבה למוזיקה וכו' – כדאי לכם לשקול את האופציות העמידות של נוקיה, שבהן גודל המסך לא חושף את המכשיר לפגיעות משמעותיות.

 

מנגנונים נלווים

כלל אצבע לחיים הוא שככל דבר הוא מסובך יותר – ככה הוא מועד יותר לתקלות ובעיות. הדבר נכון בפרט במכשירים סלולריים שבהם כל פיצ'ר מכאני או מנגנון שיוצא מהמכשיר או מסבך אותו – הוא הזדמנות לכשל. מכשירים חדשים מציעים מגוון אפשרויות מתחכמות כמו מצלמה שבוקעת מתוך המכשיר בזמן הצילום, מכשירים שבהם כל המסך מתקפל לשני חצאים וכו'. מכשירי המקשים של נוקיה בנויים בצורה פשוטה, אינטואיטיבית ושאינה מועדת לתקלות מיותרות.

 

לסיכום

אם עמידות הטלפון הסלולרי שלכם חשובה לכם במיוחד – ייתכן שמכשיר מסדרת המקשים החדשה של נוקיה יתאימו לכם במיוחד. מדובר במכשירים שמיוצרים מחומרים עמידים ובמבנה פשוט ויציב, מה שהופך אותם לאופציה מובילה ומבטיחה.

טלפון