איך לבחור מטפל או מרכז טיפולי אונליין?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

6.68% מהבוגרים בארה"ב סובלים מהפרעת חרדה, כך פרסם מחקר אמריקאי מקיף שפורסם בנובמבר 2020.

אלו נתונים מרשימים המצביעים על חתך נרחב באוכלוסייה שסובל מבעיה שיש לה פתרון.

טיפול פסיכולוגי בשיטות שונות הוכח כיעיל ומסייע במצוקה נפשית זו.

סובלים מהתקפי חרדה? מרכז בטיפול מעניק לכם מספר כללי אצבע לבחירת מטפל איכותי שיעזור לכם להתמודד טוב יותר ופשוט להתחיל לנשום.

 

הפרעת חרדה – השודדת הרשמית של טעם החיים

אין כמעט מי מאיתנו שלא חווה בחייו התקף חרדה בגין סיבה כלשהי. יתכן וזו הייתה בהלה על רקע בטחוני, כמו אזעקה עולה ויורדת המבשרת על שיגורו של טיל לכיווננו, אולי זו הייתה חרדת קהל לפני מסירת קטע כלשהו בפני חברי הכיתה, ואולי הייתה זאת חרדת טיסה, בה נגמר האוויר רק מלחשוב על ניתוק גלגלי המטוס מהקרקע הבטוחה. המשותף לכל אלו, הינו התחושה הנוראה המלווה אותם, אלו שניות הנדמות כנצח בהם העולם כולו הופך לג'לי צמיגי, והפחד תופס את כל המקום הפנוי. למי שחווים חרדה לעיתים מזומנות, לעיתים נדמה כי אין טעם בחיים אחוזי חלחלה, כשמיס חרדה מוצצת את כוחות הנפש עד הלשד.

 

בוחרים לטפל – בוחרים מטפל

הפרעת החרדה היא מושג נחקר ביותר בעולם. ונמצאו לה שיטות טיפול שונות שהוכחו כיעילות. לפני שאתם מרימים ידיים ומניחים לחרדה להשתלט על חייכם, זה הזמן לברר על מטפל טוב, שיחזיר את החיים לפרופורציות ויסייע בהתמודדות עם החרדה.

 

איך בוחרים מטפל או מרכז טיפולי אונליין? הכללים הידועים

  • בחרו אך ורק במטפל מוסמך! כשם שלא תמסרו את עצמכם למנתח סטאזר בניתוח לב פתוח, כך חשוב שתבחרו במטפל רגשי בעל הכשרה, הסמכה והכרה מטעם ארגונים ידועי שם. חשוב גם לקבל המלצות ממטופלים נוספים. לעולם אל תדרכו על מפתנו של מטפל שלמד קורס של שלושה חודשים ויצא לדרך. אחד כזה, עדיף שילך להיות קצב, נפשות של אנשים הן דבר רגיש ויקר מדי, מכדי לעסוק בו בחובבנות.
  • מקצועיות מוכחת – כיוון שתחום האתיקה מפותח ונשמר בצורה קפדנית בעולם הטיפול, יתכן ויהיה מסובך למצוא המלצות על בעל המקצוע, אמנם בכל אופן, במידה וניתן, מידע מהימן יוכל לשפוך אור על דמות המטפל, ולהוות אינדיקציה לכך אם אכן הוא האדם המתאים.
  • תשלום פר פגישה – כאשר מטפל דורש סכום מסוים מראש תמורת סדרה של טיפולים, זו התנהגות מעוררת חשד. שכן טיפול פסיכולוגי אינו דומה לסדרה של דיקורים בשיטה סינית, מדובר בתהליך דינמי. הצגת דרישה כספית כזו פוגעת באמון כי ביכולת המטפל לסייע בביצוע השינוי.

לאחר התחלת הטיפול ניתן לבדוק האם הוא באמת מתאים לכם לפי מספר פרמטרים: האם אתם חשים נוחות בבואכם לשוחח עם המטפל? האם המטפל מכיל אתכם, מקבל ומכבד את אישיותכם כפי שהיא? האם ישנה התקדמות בטיפול? לאחר שתענו על שאלות אלו תוכלו לדעת האם להתקדם הלאה או לסגת ולחפש מטפל אחר.