איך לבחור מקרן נייד מומלץ ? [ 5 דגמי מקרן נייד מומלצים 2021 ]

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

עולם המקרנים שופע מידע ודורש חקר רב בכדי להגיע לבחירה הנכונה. יש סוגים שונים של מקרנים ניידים, השוני משתנה בהתאם לאופן השימוש, סוג מסך ההקרנה ומקום השימוש.המקרנים הניידים ידועים בתור מקרנים נוחים, קומפקטים ובעלי איכות הקרנה גבוהה. ריכזנו עבורכם 3 נקודות עיקריות שעליכם יהיה לתת דגש בבחירת מקרן נייד, ובנוסף 5 דגמים של מקרנים ניידים מומלצים.

[ ראו כאן מבצעי מקרן נייד מהיבואן  ]

 

מקרן

סוג טכנולוגיה

כפי שציינו ישנם סוגים שונים של מקרנים ניידים, הסוגים הרלוונטים בשוק כיום הם: מקרן DLP, מקרן LCD ומקרן לייזר.

 

מקרן LCD

מקרן המבוסס על שלושה פאנלים נפרדים אשר לכל אחד מהן ייעוד להעברת צבע אחר. באמצעות סגירה ופתיחה של הפאנלים מתבצעת ההקרנה המאפשרת חסימה או מעבר של אור. מקרן LCD מוכר בתור מקרן בעל רמת בהירות גבוהה, ניגודיות מותאמת ומעבר תמונות חד. עם זאת, מקרן LCD פחות מומלץ לגיימרים ולחובבי קולנוע.

מקרן LCD

מקרן DLP

מקרן DLP הוא המקרן הנמכר ביותר בשוק. מערכת DLP מבוססת על מראות זעירות הפועלות לפי זרם חשמלי אותו המקרן מייצר. מקרן DLP משמש למשחקי מחשב וקונסולה הדורשים איכות גבוהה, שידורים באיכות גבוהה וכמו כן יכול לשמש גם לצורכי עבודה. המערכת מציגה לנו מפרט טכני משודרג המותאם למכשירים החדשים בשוק.

מקרן DLP

מקרן לייזר

מקרן לייזר נחשב לדור הבאה של המקרנים, אך עדיין רבים בוחרים במקרן DLP. מקרן לייזר מציע לנו נורה עוצמתית יותר (בדרך כלל 2 נורות במקרן), הנורה בעלת אורך חיים ממושך, וכמו כן המקרן מאוד עמיד. גם במקרני לייזר ניתן לצפות בשידורי 4K ושימוש במשחקי קונסולה יעבוד בצורה חלקה וחדה.

 

אנסי לומנס 

הדבר הבא שיש לקחת בחשבון הוא עוצמת ההארה של המכשיר, ולכן יש גם לדעת היכן תשתמשו במקרן נייד. מכיוון שמקרן נייד אינו בעל שימוש במקום ספציפי אחד בלבד, בחירת רמת האנסי לומנס קריטית. עוצמת הארה נמוכה מדי לא תאפשר לכם צפייה איכותית על גבי מסך ההקרנה, התמונה תהיה בהירה מדי. לכן, אנו ממליצים לכם להסתכל דבר ראשון על המפרט הטכני של המקרן ולבחון האם יש לו יותר מ-1,500 אנסי לומנס.

אנסי לומנס

 

זמן שימוש וטעינה

מקרנים ניידים נוצרו בכדי שנוכל להשתמש בהם ללא צורך בחיבור לחשמל, ולכן יש לבחון כמה זמן ניתן יהיה להשתמש במוצר ללא טעינה. קשה מאוד למצוא מקרנים שיעבדו לכם יותר מ-10 שעות ללא טעינה, אך זה לא בלתי אפשרי. עליכם לבחון את הזמן הממוצע של הטעינה, לפחות 4 שעות ללא חיבור לחשמל. כמו כן, בחנו כמה זמן לוקח למקרן להגיע לטעינה מלאה, לעיתים מדובר על פחות משעה אחת של טעינה.

מקרן

 

5 ניידים מקרנים מומלצים

  1. מקרן אנדרואיד נייד נטען CLX Z9מקרן נייד בעל מנגנון DLP חדש, רזולוציה גבוהה ומתאים גם לקבצי 4K. מערכת חכמה עם ניווט קל המתאים לכל גיל. כמו כן, דגם זה בעל עיצוב קשיח ומודרני ועם זאת קל מאוד לנשיאה.  [ סקירה מלאה על המקרן במגזין TGSPOT ].
    מקרן אנדרואיד נייד נטען CLX Z9
  2. מקרן נייד Miroir SlimXהדגם הנמכר ביותר של החברה מציג לנו איכות הקרנה גבוהה, מעבר חד בין תמונות, מערכת חכמה עם עדכונים שוטפים וסוללה עוצמתית של עד 4 שעות ללא חיבור לחשמל ברזולוציה מקסימלית.
    מקרן נייד Miroir SlimX
  3. מקרן נייד  Cheerlux C90מבין כל חמשת המקרנים זה הוא המקרן היחיד שאינו נטען ואינו כולל אנדרואיד. אך עם זאת, מדובר במקרן יחסית זול למקרנים ניידים האחרים שברימת מקרנים המומלצים, המקרן בעל עוצמת הארה של 1,800 אנסי לומנס. דגם זה הוא היחיד שמתאים גם לשימוש למצגות וגם לקולנוע ביתי. דגם זה בעל ניגודיות גבוהה, רזולוציה שמתאימה גם ל-4K.
    מקרן נייד Cheerlux C90
  4. מקרן אנדרואיד נטען CLX X9מקרן חכם בעל מידות קטנות ועוצמת הארה גבוהה. משקלו עומד רק על 250 גרם ומציב אותו כמקרן אנדרואיד פרימיום הקל ביותר. גודל ההקרנה של המכשיר מגיע על 100 אינץ', מתאים להקרנות גדולות וקטנות כאחד ללא ירידה באיכות הקרנה.  [ סקירה מורחבת על המקרן באתר "ישראל היום" ].
    מקרן אנדרואיד נטען CLX X9
  5. מקרן נייד אנדרואיד XGIMI  MoGo Proה-H2 מצויד ברזולוציה גבוהה (Full HD), חיי נורה המגיעים לעד 50,000 שעות עבודה והוא מצויד במערכת הפעלה חכמה עם חיבור לאפליקציות כמו נטפליקס, יוטיוב וכו', ממש מחשב קטן. המקרן עובד כ-6 שעות ללא טעינה, הוא קל ונוח ועמיד בפני מעברים. [ סקירת מלאה על המקרן באתר "ישראל היום" ].

מקרן נייד אנדרואיד XGIMI MoGo Pro