איך לחפש תמלול לבית משפט מהטלפון הנייד

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

לא פעם בבית משפט, כחלק מתביעה, מובאת הקלטה כראייה. על מנת להקל ולייעל את השימוש בראיה, על המביא אותה לתמלל אותה מבעוד מועד.

מהם תמלולים לבית משפט, ומהם הקריטריונים בהם עליהם לעמוד? זאת ועוד במאמר הבא.

 

תמלול הקלטות – מהו?

תמלול הקלטות הינה פעולה, בה ממירים קובץ שמע לידי טקסט כתוב. ישנם אין ספור מגזרים בהם ניתן להיעזר בשירותי התמלול, אך במאמר הבא, נתמקד בתמלולים לבית משפט.

 

תמלול לבית משפט

כאשר אנו מגישים תמלולים לבית משפט, ישנן מספר תקנות בהם עלינו לעמוד. תחילה, עלינו לוודא כי התמלול מקצועי ואמין, וכי אל התמלול מצורפת חוות דעתו של מומחה. כמו כן, על התמלול להיות מוגש יחד עם ההקלטה המקורית אותה תמללו. למעשה, חשוב לזכור כי ההקלטה היא זו אשר משמשת כראיה בבית המשפט, והתמלול הוא כוח עזר במשפט.

הגשת תמלול שאינו עומד בקריטריונים הנ"ל, יכול לגרום נזק למגיש התמלול בתביעה בבית המשפט.

 

קבילות ההקלטה

על מנת שההקלטה תהא קבילה בבית המשפט, עליה לעמוד בחוק האזנת סתר. לפי החוק במדינת ישראל, אדם אשר הקליט ונכח בזמן ההקלטה, יוכל להשתמש בהקלטתו כראיה בבית המשפט.

 

טעות נפוצה – תמלול חלקי

רבים נוטים לחשוב, כי אם רק חלק אחד מן ההקלטה רלוונטי לעניין התביעה בבית המשפט, ניתן לתמלל רק חלק זה, אך לא כך הדבר.

בפועל, חלה חובה לתמלל את ההקלטה בשלמותה ולהגיש, יחד עם התמלול, את ההקלטה המקורית בשלמותה. באם תוגש לבית המשפט הקלטה חלקית או מקוצרת, יסתכנו הנוגעים בדבר בחקירות והאזהרות, ויראו בהם משבשי ראיות.

 

חברת תמלול – איך בוחרים?

ישנה חשיבות מכרעת בבחירת חברת התמלול להקלטה, שכן מדובר בדבר שיכול להטות את הכף בבית המשפט. תחילה, על חברת התמלול להיות מוכרת לבתי המשפט. שנית, על החברה להיות מקצועית, מנוסה בתחום ואמינה.

באשר לתמלול עצמו, מלאכת התמלול אינה פשוטה כפי שהיא מצטיירת. על תמלילן החברה להאזין להקלטה ובה בעת לכתוב, ולדייק באופן גורף. עליו להקפיד על כללי הפיסוק, וכן להעביר את טון הדוברים בהקלטה ואת הלך הדברים שנאמרו.

 

ד"ר לוגי – חברה שניתן לסמוך עלייה

ד"ר לוגי מספקת שירותי תמלול, שקלוט ותרגום, ולעניינינו, גם שירותי תמלולים לבית המשפט. ד"ר לוגי חורטת על דגלה מקצוענות ללא פשרות, תוך מסירת החומרים המוכנים במהירות והיעילות האפשרית. מדובר בחברה מקצועית ואמינה, בעלת ניסיון של שנים רבות בתחום, ובמילים אחרות, מדובר בחברה שניתן לסמוך עליה.

 

כלי משפטי