איך ליצור אתר שמתאים גם לטלפון הנייד

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אתר המותאם גם לטלפון הנייד, נבנה בנפרד מאתר רגיל, כדי לשרת אוכלוסיית גולשים הגולשת מהנייד. בשנת 2015, מספר המשתמשים שגלשו דרך הטלפון הנייד, עקף לראשונה, את מספר המשתמשים שגלשו דרך המחשב.

 

יתרונות של אתר המתאים גם לטלפון נייד

היתרון של אתר המותאם גם לטלפון הנייד, לעומת אתר רספונסיבי, כלומר אתר המתאים את עצמו באופן אקטיבי לטלפון נייד, על בסיס תבנית האתר הקיים, הוא שאין צורך להתחשב באתר הקיים, ואפשר לבנות את האתר החדש מאפס. בניית אתר המתאים לטלפון נייד, מתאימה במיוחד לאתרים קיימים, שתהליך הפיכתם לאתרים רספונסיביים, הוא יקר מדי ולא משתלם. כאשר הגולש, גולש אל האתר ממכשיר כמו טלפון חכם, השרת מזהה זאת ומעביר אותו אוטומטית, מהאתר הרגיל אל האתר הסלולרי.

 

מותאם סלולר

מאז אפריל 2015, מתחשבת גוגל בהתאמה של כל אתר לטלפון נייד, ובמקרה והאתר מותאם, היא מציינת זאת באמצעות תווית מיוחדת "מותאם סלולר". בנוסף, אתר שאינו מותאם סלולר, עשוי לאבד את הדירוגים שלו, בחיפוש הסלולרי של גוגל. אתר המותאם לטלפון הנייד, נגיש יותר עבור הגולשים, מאפשר גלישה קלה יותר ללקוחות העסק, כך שקיימת חשיפה רבה יותר, ותקשורת יעילה עם הגולש. במקרה והאתר אינו מותאם סלולרי, הגולש עלול להמשיך הלאה אל המתחרים.

 

מיקוד הגולש לתוכן רלוונטי

בעל אתר יכול להחליט מהו התוכן המוצג לגולשים, באופן זה, הוא יוצר לגולש מיקוד לתוכן המתאים לו, ומאפשר לו יצירת קשר בנוחות ובמהירות. במקרה והאתר כבר קיים ברשת, יש צורך לבנות עבורו, ורסיה חדשה המתאימה לשימוש בטלפון הנייד. קוד המזהה את אופן יצירת הקשר – גלישה מטלפון נייד – קיים באופן מובנה באתר, ומכוון את הגולש עם החיפוש, לוורסיה המתאימה לטלפון הנייד. בניית אתרים המותאמים לטלפונים ניידים, כוללת גם ההיערכות, כדי שניתן יהיה לגלוש במהירות וכדי שהעיצוב יהיה מותאם בגודל למסך של הטלפון הנייד.

 

מאפיינים של אתר המותאם לטלפון הנייד

אתר מותאם לטלפון נייד, מכיל את כל המידע הנמצא באתר המותאם למחשב, בתוספת כפתורים מניעים לפעולה, המותאמים לצג הטלפון הנייד, כגון: השארת פרטים, התקשרו עכשיו, מפת ניווט ועוד. אתר זה, קל לטעינה, מהיר להעלאה בנייד, ברור, ענייני ומתומצת. בנוסף, אתר כזה יהיה גם ממוקד מטרה וצרכים, ובעל רזולוציה מותאמת ואופטימלית, למכשיר קטן. אתר מותאם לטלפון נייד, אך אינו נוח לגלישה, כיוון שהוא איטי או שאין לו את הפונקציות המתאימות, יינטש והתוצאה תהיה – הפסד של לקוחות, לכן כדאי לפנות לחברה מקצועית בנושא עיצוב ובניית אתרים.

 

לסיכום

אתר המותאם גם לטלפון הנייד, הוא קל לטעינה, מהיר להעלאה בנייד, וכן ממוקד מטרה. בעל אתר, יכול לקבוע את התוכן שיוצג בפני הגולשים, ומאפשר להם ליצור קשר, בצורה מהירה וידידותית.

 

מכשירים דיגיטליים