איך ניתן להשקיע במניות אונליין

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כיום, אחת מהדרכים הכי טובות להשקיע ולייצר כסף היא כמובן דרך מניות.

לאלו שמבינים ויודעים לצפות את תנודות השוק, וגם עבור אלו שלא, יש לא מעט אופציות טובות, ויקרות יותר או פחות, להשקעה.

אבל, עם המגיפה שטרם שחררה את אחיזתה בנו, הרבה מהמסחר וההשקעות עברו לאונליין באופן נוח וזמין ממש לכל אחד.

מה אם היינו אומרים לכם שאפשר להשקיע כסף במניות בצורה חכמה, בראש שקט ובעיקר מהבית? נשמע מושלם וזה אכן כך, אבל רק במידה ונעשה את הבחירה הנכונה עבורנו מבחינת יכולת ההשקעה שלנו והמסלול שדרכו אנו משקיעים. מדובר באפשרות פופולרית שלא תחלוף בקרוב, ולא רק בהקשר למגיפה. לכן, במידה וחיפשנו לייצר כסף בקלות, אפשר בהחלט לשקול השקעה במניות, גם מהבית.

 

קרנות

ניגש ישר לאופציה הממוצעת עבור האזרח הממוצע. השקעה דרך קרנות שונות, כמו פוליסת ביטוח, או קופת גמל להשקעה, מאפשרת לכל אזרח מהשורה וללא הון עצום בהכרח, להשקיע במניות בצורה מבוקרת דרך הכסף המושקע בחסכונות שלו.

ההשקעה בעצם מתבצעת על ידי הנהלת הקרנות ולא באופן ישיר על ידינו. אך, בהתאם למסלול שבו בחרנו נוכל כן לשלוט על ההשקעות שיתבצעו. לכן, במידה וחשובה לנו השליטה בתחום ההשקעה, מומלץ ללכת על קרנות כמו הפניקס פנסיה המנוהלת על ידי הפניקס אקסלנס, כמו גם מיטב דש, להם נתונים חיוביים מהשנים האחרונות.

 

בנק

דרך הבנק גם ניתן כמובן לבצע השקעות, לבד או בעזרת יועץ השקעות. יחד עם זאת, לעומת הקרנות שציינו, כאן יידרש סכום הרבה יותר גבוה להשקעה, מהמקסימום המתאפשר דרך הקרנות (כ-70,000 ₪ מקסימום).

כאן, כאמור נוכל להיות לגמרי בשליטה, אבל הדבר תלוי מאד במידת ההבנה שלנו במניות ובשוק. כמובן ניתן להיעזר ביועץ השקעות אך זכרו כי יועץ שעובד בשביל הבנק קודם כל מייעץ לטובת הבנק ולא בהכרח לטובתכם במאה אחוז.

 

בתי השקעות

כאן מדובר במסחר יחסית עצמאי. כמובן ניתן לסחור דרך בתי ההשקעות שקיימים בארץ, במידה ויש לנו את סכום המינימום עבור כניסה לשוק. לעומת המסחר באמצעות הבנק, יהיו לנו כאן דמי ניהול קבועים ויותר נמוכים, כמו גם עמלות רכישה וקנייה. אבל, כאן לא נקבל ייעוץ ועזרה ולכן אופציה זו לא בהכרח טובה עבור אלו שאינם בעלי הבנה מספקת בתחום.

 

תיקים

לבסוף, מדובר בתחום בו נדרשים מאות אלפי שקלים, ולא רק עשרות, על מנת להיכנס לשוק. כאן, יהיה לנו ייעוץ ועזרה צמודים אך ההשקעה הכספית היא עצומה הן מבחינת השקעה ראשונית והן מבחינת דמי ניהול.

 

לסיכום

במידה ואנו מחפשים להשקיע במניות אונליין אז נמצא שיש לא מעט אופציות זמינות בשוק, אשר אתם כולן נוכל לנהל דיגיטלית. יחד עם זאת, חשוב לבצע את ההחלטה שלנו בהתאם לרמת הידע שלנו וגובה ההשקעה.

חלון מול הים