גביית חובות – הדרכים החוקיות

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אדם או חברה מסוימים חייבים לכם סכום כסף? ייתכן ואתם עומדים בפני משימה לא פשוטה כלל. גביית דוחות עלולה לגבול בחוסר נעימות ואף בנקיטת הליכים משפטיים מול החייבים, אך ישנם צעדים שחשוב לבצע על מנת לקבל את הכסף המגיע לכם. ריכזנו עבורכם את הדרכים הטובות ביותר להשגת הכסף במהירות האפשרית.

 

נקיטת צעדים משפטיים

במקרים רבים, הצורך בפתיחת הליך משפטי לצורך גביית חוב הוא בלתי נמנע. אין ספק כי גביית חובות בדרך זו היא בגדר "מוצא אחרון" ושמומלץ להימנע ממנו בכל דרך אפשרית. עם זאת לעיתים אין מנוס מלפתוח בהליך משפטי מול אדם המסרב לפרוע מולנו חוב. בטרם נקיטת צעדים אלו, חשוב מאוד לדעת כי ייתכן והליך מסוג זה יימשך זמן רב וידרוש גם הוצאות כלכליות לאורך הדרך, לכן חשוב לוודא מראש בעזרת עורך דין שהסבירות שלנו לזכות בתביעה גבוהה.

 

קבלת ייעוץ משפטי

על מנת לפתוח בהליך משפטי מול אדם החייב לנו סכום מסוים, עלינו לפנות לעורך דין העוסק בענייני גביית חובות. הסיבה לכך היא שניהול הליך משפטי מסוג זה דורש בקיאות רחבה בדינים ובפסיקות של בית המשפט בענייני חובות. לכן חשוב מאוד להתנהל אך ורק בליווי עורך דין המקצועי בתחום.

 

 ניסוח הסדר בין הצדדים

במקרים רבים בהם לצד החייב אין יכולת לשלם את החוב, ושני הצדדים מעדיפים להימנע מהסחבת של הליך משפטי לצורך גביית חוב – הם רשאים להגיע להסדר בו יוסכם אופן תשלום החוב. ניתן למשל להגיע להסכם האומר כי החייב יוכל לשלם את החוב עד תאריך עתידי מסוים ולא באופן מיידי, או שהחוב ישולם במספר תשלומים לאורך תקופת זמן מסוימת.

 

ניתן גם למשל להגיע להסכם לפיו בעל החוב יעניק לצד השני שירות מסוים בתשלום סמלי או בחינם שעלותו שווה לחוב. במידה והחלטתם לנקוט בדרך כזו, מומלץ לפנות לעורך דין שינסח את ההסכם בצורת חוזה על מנת לתת לו תוקף משפטי.

 

כיצד תימנעו מסיבוכים בגביית החוב?

על מנת לשלול מצב בו התשלום המגיע לכם לא מתקבל בזמן או לא מתקבל כלל, וכתוצאה מכך ייווצר חוב – מומלץ לשאוף ככל הניתן למצב בו התשלום יועבר עוד לפני מתן השירות או העברת סחורה מסוימת.

 

בדרך זו תשללו כל אפשרות ליצירת חוב או היווצרות מתחים בין נותן השירות ומקבלו. במידה ואין אפשרות לגבות את הכסף מבעוד מועד, חשוב מאוד להציב מסגרת זמנים ברורה לקבלת התשלום ולהעלות את ההסכם על הכתב כדי שלא תהיה דרך להתכחש לו.

 

 סיכום

במידה ואתם נדרשים לגבות חוב מגורם מסוים, מומלץ לעשות זאת תחילה בדרכי נועם ולשלוח הודעה או תזכורת על הכסף שלא הועבר עדיין. במקרה בו לחייב אין דרך לשלם את הסכום, ניתן לנסות ולהגיע להסכם מסוים על קבלת הכסף במועד מאוחר או בתשלומים. גם פתיחת הליך משפטי היא דרך לגביית החוב, ויש לבצע זאת באמצעות עורך דין בעל ניסיון בהליכי גביית חובות.

הליכים משפטיים לגביית חובות