האם גישור לפני גירושין עובד?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בעוד שהחוק בישראל מחייב פגישה עם מגשרת לפני שמחליטים סופית על גירושין, כמובן שלא בכל המקרים הגישור אכן מצליח להשאיר את הזוג יחד. עובדה, שיעור הגירושין בישראל עומד על אחוזים גבוהים למדי, כאשר בערך כל זוג שלישי מוצא עצמו מתגרש. אם כך, במה מסייעת מגשרת?

באופן כללי, גישור לפני גירושין הוא כלי שעשוי להיות שימושי מאוד עבור זוגות אשר מתמודדים עם קשיים שהובילו אותם לשקול להיפרד. הגישור יכול לעזור לשני הצדדים להתקדם בצורה בונה וידידותית, כאשר החוק בישראל מחייב מספר פגישות מינימליות אצל מגשרת. זאת, לפני שמחליטים סופית להתגרש. בתוך כך, מגשרת מסייעת באופנים הבאים:

  • סביבה בטוחה: המגשרת מספקת סביבה בטוחה ורגועה להתדיינות, מה שיכול לעזור להגיע לפשרות בין בני זוג.
  • ניסיון: המגשרת יכולה לתרום רבות ניסיונה ולשקף לבני הזוג היבטים שונים בזוגיות שלהם.
  • הנחייה: למגשרת יש את היכולת להנחות שיח, מה שיכול לסייע במצבים בהם בני זוג פשוט לא מסוגלים לדבר אחד עם השנייה.

 

במה עוד תלויה הצלחת הגישור?

בסופו של דבר, מוכשרת ככל שתהיה מגשרת לפני גירושין בהנחיה, חשוב שזוגות יישארו עם ראש פתוח ויהיו מוכנים להתפשר על מנת שהליך הגישור יתקדם. אם בני זוג יהיו מסוגלים לנקוט בצעדים אלה של פתיחות דעת, הרי שלגישור לפני גירושין יהיה סיכוי גבוה יותר להצליח.

בסופו של דבר, הנכונות של שני הצדדים לתקשר בפתיחות ובכנות, הם מרכיבי מפתח בהצלחת הגישור. במילים אחרות, על מנת שגישור לפני גירושין יצליח, שני הצדדים צריכים להיות מחויבים לחלוטין לתהליך ולסמוך על המגשרת, אבל לא פחות חשוב מכך – גם על עצמם.

גישור

כיצד בוחרים מגשרת לפני גירושין?

קודם כל, חשוב לדעת שבחירת מגשרת היא דבר אחד ובחירת עורך דין גירושין זה דבר אחר לגמרי. באופן כללי, אין מניעה מלקבל ייעוץ משפטי על ידי עורך דין גירושין במקביל לניסיונות הגישור. עם זאת, ההמלצה בחלק מהמקרים תהיה להקפיא את הצעדים שנוקטים בהם אצל עו"ד גירושין.

אם מעוניינים לתת לגישור הזדמנות אמיתית, עדיף יהיה לשים בצד, לפחות באופן זמני, את הנושא של הגירושין. כדי לבחור את המגשרת הנכונה, חשוב לשים לב לניסיון, שלה, אבל גם להסמכה. לא מעט מגשרים הם עו"ד בדיני משפחה, כך שיש לשים לב לזה.

 

לסיכום, במה דנים במהלך גישור?

בסופו של דבר, במהלך גישור אפשר לדון בנושאים רבים ושונים, החל מעניינים זוגיים, דרך סכסוכים עסקיים בתוך המשפחה וכלה בהיבטים כמו חלוקת רכוש, מזונות של בני זוג, משמורת ילדים ועוד. המטרה הסופית היא הגעה להסכמה, כאשר אי-הסכמה בין בני זוג היא גם סוג של החלטה כלשהיא.

אם אתם מעוניינים לקבל ייעוץ משפטי, ללכת לגישור או להתדיין בדלתיים סגורות, ההמלצה היא למצוא את אשת או איש המקצוע הנכונים, הרגישים מספיק ואלו שמסוגלים לדובב בני זוג שנמצאים במשבר. והחשוב מכל, השתדלו להגיע בראש פתוח.

גישור גירושין