האפליקציות היקרות ביותר לאנדרויד: לא עושות כלום

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כמשתמשי סלולר – הורגלנו שאפליקציות הן דבר חינמי. במידה ולא, סביר להניח שהאפליקציות שהורדתם למכשיר שלכם עלו דולר או שתיים, או, אם מדובר בכלי עסקי – פחות מ-10$. הנה סקירה והסבר על האפליקציות שעולות מאות דולרים ומה הן עושות. ספוילר: כלום.

לפני שנים יצאה אפליקציה לאייפון שנקראה I am rich LE, או בעברית: "אני עשיר", הרעיון של המפתח היה פשוט אך גאוני (והוא הרוויח ממנו 8,000 דולר במאמץ של כמה שעות בודדות).

האפליקציה לא עשתה דבר מלבד להציג תמונת רקע יפה ועליה הכיתוב: I am rich, I deserv it, I am good, healthy & successful, שגיאת הכתיב – במקור! בעברית פירוש המשפט "אני עשיר, זה מגיע לי, טוב לי, אני בריא ומצליח". בואו נבהיר – זה כל מה שהאפליקציה עשתה, הציגה תמונת רקע עם הכיתוב הזה עליה. עלות האפליקציה להורדה: 999 דולר. זו לא טעות, המפתח ביקש מעל ל-3000 שקל על הורדת האפליקציה. 8 אנשים הורידו את האפליקציה הסתמית הזו והמפתח, כאמור, שלשל לכיסו כמה עשרות אלפי שקלים בהשקעה של שעות בודדות.

אפל החליטה להסיר את האפליקציה מהחנות שלה בעקבות הרכישות (והוכיחה לכולנו שיש לה מנגנון התראות ומעקב אחרי העברות כספים גדולות בחנות האפליקציות שלה) למרות שהלכה למעשה – הבחור לא הפר שום כלל או חוק, ופעל במסגרת לגיטימית לחלוטין.

בתמונה: קטע מדף האפליקציה באתר חנות האפליקציות של אפל – כ-1000 דולר על כמעט שום דבר.

I AM RICH

התמונה מויקיפדיה.

למה שאוריד אפליקציה יקרה בטירוף שלא עושה כלום?

הרעיון של האפליקציה היה פשוט – המפתח ניסה לייצר סמל סטטוס עבור אנשים עשירים עם כסף.

ברור שאף אחד בלי משאבים חזקים מאוד מאחוריו לא יוריד אפליקציה שלא עושה כמעט כלום ב-1000 דולר, ולכן למי שיש את האפליקציה יש הוכחה מעשית לכך שהוא עשיר כקורח. הרעיון הראשוני והאפליקציה הזו הולידו כל של מתחזים עם נקודת הנחה דומה: להציע מעט מאוד, במחיר גבוה מאוד, כהוכחה לכך שאתם עשירים.

אחד ה"מפתחים" (אם ניתן לקרוא לו ככה בכלל, שכן האפליקציות באמת עושות ממש מעט) שהרחיב ועשה הוא אבו מו (Abu Moo), שהאפליקציות שלו מתנוססות בגאון בחנות האפליקציות של גוגל, הוא פיתח 6 אפליקציות יקרות מאוד ומעודד משתמשים להוריד את כולם (והוא אפילו משתמש בפרה-פרייזינג מעולם הפוקימונים: אספו את כולם!). אותו אבו מו עוקף את מגבלות המקסימום לתשלום עבור אפליקציה באמצעות החלוקה ל-6 אפליקציות שונות.

כל אפליקציה עולה 400 דולר. כל אפליקציה היא ווידג'ט (תוסף ויזואלי למסך האייקונים הראשי בסלולרי) שלאחר התקנתו פשוט שם תמונה של אבן חן יוקרתית על מסך האייקונים שלכם – וזהו. בתיאור המילולי של האפליקציה הוא כותב: "אולי אתם פשוט רוצים להרשים את החברים העניים שלכם? הציגו בפניהם את הווידג'טים האלו שאין להם ולעולם גם לא יהיו להם. למה לקנות פרחים כשאפשר לרכוש תכשיטים וירטואליים?". נשמע כמו בדיחה רעה? החנות של גוגל מסתירה מידע בנוגע לכמות ההורדות של האפליקציות של אבו, אבל יכול להיות שאפליקציות הבדיחה האלו הכניסו לאדון הון לא קטן.

Abu Moo

בתמונה: האפליקציות של אבו מו, 6 אפליקציות של אבני חן, כל אפליקציה עלותה 300 פאונד שהם 400 דולר שהם כ-1,300 ש"ח. סך הכל כ-8,000 ש"ח כדי "לאסוף את כולם". התמונה מגוגל פליי.

Diamond Widget

בתמונה: אבן חן כווידג'ט בסלולרי שלכם. העלות של הגרפיקה המקסימה הזו – כ-1,300 ש"ח.

התמונה מדף הגוגל פליי של אבו מו.

הגנת הצרכן מישהו?

גוגל מכילה אפשרות לקבלת החזר מלא על האפליקציה עבור רוב האפליקציות בחנות שלה (האפליקציות של אבו נכללות!), בטווח של עד שעתיים ממועד הרכישה, ועל ידי כך מגינה על הצרכנים שלה (בניגוד לאפל, שאצלה אין מנגנון דומה). האפשרות הזו עובדת עבור רוב האפליקציות, עם חריגים מצומצמים – אפליקציה שכל טווח השימוש בה עשוי להיות קצר במיוחד בעקבות האופי של האפליקציה וכדומה.

לא מגבילים את המשוגעים האלה? הם עושים כסף מכלום!

חנות האפליקציות של אפל מוגבלת לעד 1,000 דולר עבור אפליקציה, והחנות של גוגל מוגבלת לעד 400$ לאפליקציה (למרות שמפתחים חכמים עוקפים את ההגבלה דרך תשלומים בתוך האפליקציה או על ידי כך שהם כלל לא עוברים דרך חנות האפליקציות של גוגל אלא מספקים אפליקציה להורדה באמצעות קובץ APK ישיר). חנויות האפליקציה לא פוסלות אף מפתח כמו אבו מו שמחלקות את הדף שלהם לכמה אפליקציות בעלויות גבוהות ועל ידי כך עוקפים בצורה מסויימת את המגבלה. זה נכון שזה אולי מקומם שאתם מפתחים "עושים כסף מכלום", אבל בינינו, הכל חוקי וכשר, הם לא מבטיחים שום דבר שהם לא מקיימים, וכל שנותר לנו זה להסתכל מהצד ולמלמל לעצמנו: "איך לא חשבנו על זה קודם?".

יש אפליקציות שעולות כסף ועולות סכום סביר?

בוודאי! מלבד משחקים או אפליקציות מושקעות שבדרך כלל עולות דולר או כמה, יש גם אפליקציות פרודקטיביות ונישתיות בעלויות סבירות שנעות בין דולרים בודדים ועד כ-30 דולר. אפשר להוריד את אפליקציית

כתבה על TASKER בדרך, לקשר.