ההשפעה הפסיכולוגית בעקבות ה- TikTok – Instagram 

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

לרשתות החברתיות כמו אינסטגרם וטיקטוק ישנה השפעה פסיכולוגית על אנשים ולכן באמצעותן ניתן לקדם מכירות.

ביחד עם זאת ההשפעה יכולה להיות שלילית מבחינה חברתית והרווחה הנפשית. המאמר יעסוק בסוגיה זו.

 

ההשפעה החברתית של האינסטגרם והטיקטוק על הגולשים

מצד אחד, קבלת לייקים ותגובות חיוביות על סרטונים או פוסטים אותם מעלים לרשתות החברתיות מחזקת אנשים ומשפרת את מצב הרוח. מצד שני, כאשר אין לייקים והתגובות קשות ניתן גם מאוד להיפגע מבחינה נפשית. בנוסף, ישנם גולשים פסיביים שרואים מהצד את התכנים, אינם מגיבים, אך עלולים להתפתח אצלם רגשות מעורבים, מחשבות שונות וכד' שמשפיעים על הנפש. טענה אחרת עוסקת בהשפעה חיובית מכיוון שהאינסטגרם והטיקטוק הם למעשה מקומות מפגש בהם מדברים ונפגשים עם אנשים שונים על אף שאלו מפגשים וירטואליים.

 

ההשפעה על בני הנוער

בני נוער שנולדו לתוך הטכנולוגיה של הרשתות החברתיות לא מכירים דבר אחר. משנת 1995 עולם התוכן שלהם מושפע מהן. מבחינה פיזית ההורים חשים יותר בטחון כי הילדים שלהם יושבים בחדר וממעטים לצאת מהבית למעט מקרים בהם באמצעות הרשתות החברתיות מפתים אותם להיפגש פיזית עם אנשים זרים שיכולים להטעות אותם בגיל או במניעים שלהם. בכל אופן המתבגר נמצא לבד בתוך עולם וירטואלי. כל אלו מביאים את בני הנוער להיות במשברים נפשיים. הם פחות מאושרים, פחות נפגשים עם חברים, מפתחים מצבי דיכאון ואינם מגבשים תחושת שייכות וזהות אופטימלית. האינסטגרם והטיקטוק הם אמצעים שמאלצים את בני הנוער לקבל אישור על תמונות או סרטונים שהעלו עד לעיצוב הדימוי והביטחון העצמי שלהם.

 

התמכרות לטיקטוק ולאינסטגרם

מחקר שנעשה בשנים האחרונות גילה שהמדיה החברתית היא ממכרת. אם בני נוער כל היום בסמארטפונים, מצלמים סרטונים ומעלים אותם, מתעדים סיטואציות שונות או את חיי היום יום שלהם ומנהלים את חייהם באמצעות הרשתות החברתיות, ייתכן ומחקר זה לא טועה. בגלל הנזק הנפשי של ההתמכרות רובם יצטרכו גמילה וטיפולים פסיכולוגיים אצל מיטב המומחים, ראו באתר https://www.alhasapa.co.il.

 

ההשפעה הפסיכולוגית על קידום מכירות

הרשתות החברתיות ובמיוחד האינסטגרם והטיקטוק הן פלטפורמות מצוינות לצורך מסחרי. עסקים רבים פותחים דפים עסקיים או מעלים סרטונים מקוריים שמפרסמים את העסק שלהם וכך משיגים יותר עוקבים, יותר לייקים, תגובות ושיתופים. כל עסק חדש יכול בצורה כזו למתג את עצמו ולהשיג לקוחות פוטנציאליים. כאשר הגולשים רואים הרבה תגובות חיוביות ולייקים לדף עסקי הם מתעמקים בתכנים של העסק ומגיבים בעצמם. לתופעה זו קוראים תופעת העדר. זאת אומרת שלרשתות החברתיות יש יכולת לסחוף אנשים. כך אנשים מובילי דעה או אג'נדה מסוימת או מפורסמים למיניהם יכולים להשפיע על אחרים. האם זהו דבר טוב לנפש? במידה וזוהי השפעה חיובית ולא מזיקה. לסיכום, ההשפעה של הרשתות החברתיות משנה ועוד תשנה הרבה במהלך העתיד בכל מה שקשור לפסיכולוגיה.

 

לוגו של אפליקציה