הטרדה מינית פלילית

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

הטרדה מינית היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין, אשר בגינה קבע המחוקק עונש מאסר מקסימלי, היכול להגיע עד ל – 5 שנות מאסר בפועל, זאת מלבד עונשי עבודות שירות וקנסות כספיים. כיצד מגישים תביעה פלילית? בגין אלו מעשים ניתן לתבוע? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

 

הטרדה מינית – לשון החוק

נושא ההטרדות המיניות הוא נושא שפעמים רבות נוטים לטאטא מתחת לשולחן ולסדר היום הציבורי, אם בגלל הבושה של המתלונן הכרוכה בהגשת התביעה וחשיפת המקרה ואם בגלל הרצון לשמור על פרטיות, אך בסופו של דבר מדובר בפגיעה נפשית הכרוכה לעיתים גם בפגיעה פיזית ממש.

הטרדה מינית מהווה למעשה פגיעה בכבוד האדם, בגופו ובחירותו, ובהתאם לכך, חוקק המחוקק את החוק למניעת הטרדה מינית, הקובע כי התנהגות או אמירה בעלת אופי מיני החורג מגבול הטעם הטוב (על פי רגשותיו של המתלונן ובהתאם לכך שהביע בדרך כלשהיא את אי הסכמתו) בגינו ניתן לתבוע את הפוגע, הן במישור הפלילי והן במישור האזרחי.

 

אילו מקרים נחשבים להטרדה מינית?

הטרדה מינית יכולה להתרחש במגוון מקומות וסיטואציות, ברחוב, בעבודה, במהלך טיפול רפואי ואפילו בחיק המשפחה, כאשר החוק מגדיר מספר אירועים הנחשבים כהטרדה מינית, ביניהם פרסום תמונות או סרטונים בעלי אופי מיני, סחיטה, התבטאות, אמירות או הצעות בעלות אופי מיני וכן התנכלות לאדם על בסיס הטרדה מינית.

כמו כן, קיימת התייחסות משפטית מיוחדת למקרים של הטרדה מינית במקום העבודה, כאשר במקרים אלו, בהם מתקיימים יחסי מרות, אין צורך כי העובד יראה או יביע את אי הסכמתו למעשים ו/או האמירות בעלי האופי המיני.

 

האם הטרדה מינית היא עבירה פלילית?

הטרדה מינית נחשבת בהחלט לעבירה פלילית, במסגרת חוק העונשין. לפיכך, במקרה של הטרדה מינית ניתן להגיש תלונה במשטרה, כאשר לאחר תהליך חקירה כמקובל, יחליט התובע המשטרתי, או אחד מפרקליטי הפרקליטות האם אכן מתקיימת עילה לתביעה וניתן להגיש כתב אישום.

תהליך הגשת התלונה במשטרה אינו תהליך פשוט, במיוחד לאור סערת הרגשות והכאוס הנפשי בה נמצא המתלונן ולפיכך, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום – עורך דין הטרדה מינית דורון ויינרייך, אשר מעבר למקצועיות והניסיון רב השנים, ידאג לליווי המתלונן לאורך כל התהליך. ניתן למצוא עוד מידע באתרו של עורך הדין בקישור הבא: https://www.dw-law.co.il

 

זכות בחירת מין החוקר

התחום המשפטי הנוגע להטרדות מיניות הוא תחום די סבוך ומורכב, ולצד החשיבות שבפנייה לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, כדאי שתדעו כי קיימת לכם הזכות לבחור איזה חוקר יחקור אתכם (זכר או נקבה), זאת לאור הרגישות הגבוהה שמערכות החוק והמשפט מייחסות למקרה.

 

להתמודד עם ההטרדה המינית במישור הפלילי

ראינו אם כן, כי הטרדה מינית נחשבת כעבירה פלילית לכל דבר ועניין, אשר בגינה ניתן להגיש תביעה במישור הפלילי, תביעה בעלת עונש מקסימלי קבוע בחוק, היכול להגיע עד ל – 5 שנות מאסר בפועל, כמו גם עבודות שירות ופיצויים כספיים וכדי למצות עד תום את הדין עם האשמים, חשוב ואף מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום.

הטרדה מינית