טיפים להגשת פטור ממס הכנסה אונליין

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

מס הכנסה אלו שתי מילים שא ישראלי לא אוהב לשמוע יותר מידי.

בסופו של דבר, מס הכנסה גובה מאתנו סכומים לא מבוטלים בכל שנה, ורבים מאתנו היו שמחים אם הוא היה קצת מוריד מהם את העול הכבד הזה.

דווקא בגלל זה חשוב שתדעו שבמקרים לא מבוטלים אתם יכולים לקבל פטורים מסוימים ממס ההכנסה שיכולים להקל עליכם בצורה משמעותית.

 

הגשת פטור ממס הכנסה

ישנם מקרים רבים שבהם ניתן לקבל פטור חלקי או מלא מתשלום של מס הכנסה. המקרים הללו יכולים להיות פטור ממס הכנסה נכות, נקודות זיכוי בגין חופשת לידה, או הקלות שונות לעצמאיים. כל אחד מהפטורים הללו דורש הגשה של טפסים מסוימים כדי להוכיח את הזכאות לפטור. לפני שאתם מגישים את הטפסים הללו באופן מקוון, הנה גם טיפים שיעזרו לכם לזרז את התהליך:

 

  1. מה מגיע לנו

הדבר החשוב ביותר שעליו יש להקפיד הוא להבין מה בדיוק החזר המס שאותו אנו דורשים. בדקו היטב האם מדובר בנקודות זיכוי, החזר מס על שנים עברו, או ניכוי לעסק עצמאי בגין הוצאות. הגדרה ברורה של הדרישה שלכם תעזור לכם בהפניה של הבקשה אל היעד הנכון וקבלת המענה המתאים באופן מהיר.

 

  1. סדר ודיוק

הדבר השני שחשוב להקפיד עליו הוא הגשה של כל הטפסים בצורה מסודרת ותקינה. השתדלו להשיג את כל הטפסים מראש, בין אם מדובר על טפסים של העסק שלכם או טפסים שאותם אתם צריכים לקבל מהביטוח הלאומי. ארגון מראש של כל הטפסים יימנע מכם בלגן מיותר ויעזור לכם שהבקשה שלכם תתקבל ותאושר מהר יותר.

הקפידו על מילוי של כל הפרטים בצורה נכונה, ובדקו כמובן את התאריכים השונים. זכרו שחישוב של מס הכנסה נעשה לפי שנה שלמה, ולכן וודאו היטב שכל התאריכים תואמים לשנת המס שעליה אתם מבקשים פטור.

 

  1. עזרה מאיש מקצוע

אם אתם מרגישים שאתם לא מסתדרים, זה לא בושה. מס הכנסה הוא תחום בפני עצמו ולא הרבה אנשים בקיאים באופן מדויק בכל הפרטים. אם אתם מרגישים שאתם קצת הולכים לאיבוד, בקשו עזרה מרואה חשבון שמתמחה בהגשת בקשות למס הכנסה. רואה החשבון ישב אתכם מראש ויעזור לכם לארגן את הטפסים שלכם בצורה כזו שהבקשה שלכם תאושר בהקדם.

 

  1. אל תחכו לרגע האחרון

סיומה של שנת המס מביא למספר רב מאוד של בקשות במשרדי רשויות המס, ואם אתם לא רוצים להיות תקועים בים הבקשות, הקדימו להגיש את הבקשה שלכם ברגע שאתם יכולים. הגשה של הבקשה מוקדם תועיל לכם לקבל מענה מהיר יותר ויעיל יותר.

 

לסיכום

הגשה של פטור ממס ההכנסה באופן מקוון דורשת מכם להיות מסודרים וברורים מהרגע הראשון. אל תתביישו לבקש עזרה מאיש מקצוע, ותוודאו שהבקשה שלכם תקבל את המענה המתאים והמדויק באופן המהיר ביותר.

מטבעות