3 טעויות שכדאי להימנע מהן בכתיבת הסכם גירושין

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

הסכם גירושין הינו מסמך חשוב ביותר שמעניק מעמד משפטי להחלטות המשותפות של בני הזוג.

בעת כתיבת הסכם זה, בני הזוג עשויים למצוא את עצמם דנים על נושאים רגישים ביותר שיעוררו ביניהם מחלוקת.

הנושאים הללו יכולים להיות גובה דמי המזונות, אופן חלוקת הכספים בין בני הזוג ועוד.

יצירת הסכם גירושין משותף יכול לאפשר לבני הזוג לפעול בשיתוף פעולה למרות פירוק החיים המשותפים שלהם.

מדברים אלו ניתן להבין כי מדובר במסמך חשוב ביותר שיש לערוך אותו באופן הנכון ביותר לשני הצדדים.

כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם עורכים הסכם באופן שאינו פוגע בכם, כדאי שתקראו את השורות הבאות, בהן ריכזנו עבורכם 3 טעויות שכדאי שתימנעו מהן בעת כתיבת הסכם גירושין.

 

  1. תבחנו היטב את הרכוש המשותף שצברתם לפני עריכת ההסכם

על כל אחד מבני הזוג לעבור על הרכוש המשותף שצברו עם השנים. כל אחד צריך לבחון עם עצמו על מה הוא מעוניין לוותר ועל מה לא. להלן כמה אפשרויות שנכללות תחת הקטגוריה של רכוש משותף:

  1. בית
  2. נכסים נוספים אם יש
  3. רכבים
  4. רהיטים
  5. חשבון משותף

 

ההמלצה נובעת בעקבות מקרים שקרו בעבר, בהם אחד מבני הזוג לא בחן את הרכוש המשותף מראש לעומק, כך שברגע חתימת ההסכם, הוא הסכים לוותר על פריטים מסוימים שבסופו של דבר, לאחר חתימת ההסכם, התחרט עליהם.
לכן, כדי להימנע מטעות זו, כדאי שתפנו זמן מראש לעבור על כל הרכוש הקיים.

 

  1. תבדקו אם לבן או בת הזוג יש חובות שאינם ידועים לכם

אנחנו כאן כדי לסייע לכם להגיע מוכנים לעריכת הסכם הגירושין כדי שתוכלו להיות בטוחים שאתם מבצעים כמה שפחות טעויות. לפני שתגיעו לחתום על הסכם גירושין מול עורך הדין, כדאי שתבדקו אם לבן או בת הזוג שלכם יש חובות.
ישנם מקרים שבהם לאחד מבני הזוג יש חשבון נפרד מבלי שהצד השני יודע. כדי שלא תמצאו את עצמכם מופתעים בעת עריכת ההסכם וכדי למנוע מצב שבו תגיעו להחלטה פזיזה, תבדקו מראש האם יש חובות. אם אכן יש כאלו, אתם תצטרכו להחליט על חלוקת החובות בינכם, כך שכדאי שתיעזרו בשירותיו של עורך דין עוד לפני עריכת ההסכם. כך תוכלו להימנע מהחלטה פזיזה שקשורה לחלוקת החוב.

 

  1. חישבו מראש על המשמורת המתאימה לכם

כל פרט שנכתב בהסכם הגירושין צפוי להשפיע על המשך חייכם. בחרנו להתמקד כעת בנושא המשמורת מכיוון שמדובר בהחלטה חשובה ביותר שכדאי לחשוב עליה מראש. כדי להימנע ממצב שבו אתם בוחרים במשמורת שאינה מתאימה לכם רק בגלל שהייתם פזיזים או עייפים מההליך המסורבל, אתם צריכים לחשוב על כך היטב מראש.

ניתן לסכם את מאמר זה בכך שעליכם להכין את עצמכם מראש בנוגע ל-3 הנושאים שנכתבו לעיל, כך תוכלו להימנע מטעויות שההשלכות שלהן עשויות להיות ארוכות טווח.

 

משיכה בחבל