יצאנו לדרך – התניידות בטיולים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אלו מכם שמרבים לטייל בארץ או מחוצה לה, וודאי מכירים את החוויה של הגעה ממקום למקום עם שלל תיקים ומזוודות, נסיעה ארוכת שעות עם הרבה פקקים, חוסר ההבנה של תרבות הנהיגה ביעד החדש, ועוד סיטואציות רבות שעשויות לפגוש כל אחד מאיתנו. בכתבה הבאה נפרט עבורכם מספר דרכים שיקלו עליכם את ההתניידות והמעברים ממקום למקום בטיולים שלכם בארץ או בעולם.

 

מטיילים בארץ עם הרכב ורוצים לחסוך קצת כסף?

אם אתם בעלי רכב משלכם או שמא ההורים שלכם נתנו לכם את הרכב לטיול של מספר ימים ברמת הגולן או בים המלח ואתם מעוניינים להרוויח קצת כסף הנה מספר הצעות ייעול. ראשית, אם אתם נוסעים עם מספר חברים – רשמו את כלל הוצאות הטיול, כולל הדלק או תשלום על כבישי אגרה בטיול על מנת לוודא שהתשלום יתחלק שווה בשווה בין כלל המשתתפים. שנית, אם הרכב שלכם אינו מלא, תוכלו להעלות אנשים אחרים המחפשים דרך להגיע למקום היעד שלכם ולהרוויח קצת כסף על הדרך, תרתי משמע. כיום אפליקציות רבות מקשרות בין אנשים המחפשים טרמפ ובין כאלה המציעים אחד כזה.

כמובן שיש לנהוג בשיקול לדעת ולא להיענות להצעות חשודות. אם הינכם נהגים צעירים – כלומר כאלו שלא עברו 5 שנים מאז מועד קבלת הרישיון, דעו כי השכרת רכב לנהג צעיר היא יקרה משמעותית מאשר לנהגים רגילים. על כן, במידה וההורים שלכם מסכימים להצעות חדשות, תוכלו להציע להם להשתמש ברכב השכור בעוד אתם תנהגו באוטו של המשפחה אשר סביר להניח שכבר קיים עליו ביטוח לנהגים צעירים, כלומר עבורכם. כך תוכלו לחסוך כסף רב אותו תוכלו לשמור לעצמכם, או לחלופין לשמור אותו למטרות אחרות של הטיול.

 

בדקו את כלל האפשרויות

תמיד כדאי לבחון את האפשרויות העומדות לרשותכם ולבחור בזו המשתלמת עבורכם ביותר – הן מבחינת נוחות והן מבחינה כלכלית. לדוגמא, אם אתם מתכננים לנסוע לחצי האי סיני ואתם מחפשים דרך להגיע ממעבר הגבול טאבה אל בית המלון שלכם, בדקו עם מספר נהגים לגבי נסיעה במונית לשארם – כך תוכלו לוודא שבחרתם שאפשרות הזולה ביותר עבורכם.

כמו כן, אם אתם מתניידים בחוץ לארץ, שם מתנהלים בעיקר באמצעות מוניות, בדקו בכלל האפליקציות השונות הפועלות באותו יעד, שכן לעיתים קרובות באותה מדינה, משתלם בעיר אחת להשתמש באפליקציה מסוימת, ואילו בעיר האחרת דווקא משתלם להזמין מונית באמצעות האפליקציה השנייה. בקיצור – הקדישו מספר דקות על מנת ליהנות מחיסכון קל של כסף. כמו כן, במידה ואתם מתכננים לשכור רכב בפריז או לחלופין להשאיר את הרכב שלכם בדרך לחופשה בסיני בתוך חניון לטווח ארוך באילת – לבדוק באיזה מקום הפעולה היא הזולה ביותר, והיכן מבצעים הנחות במידה והפעולה נעשית לזמן ממושך.

 

עברו מראש על המסלול

כמו בכל דבר בחיים, גם כאן – היערכות מוקדמת תחסוך לכם כאב ראש מיותר והרבה מאוד זמן. בין אם אתם הנהגים ובין אם בחרתם לנסוע במונית, ברכבת תחתית או באוטובוס – אנו ממליצים לכם לעבור מראש על המפה של אותו יעד על מנת לבחור במסלול המשתלם לכם ביותר וכזה שיתאים לאופי הטיול ולמטרות שלכם. לדוגמא, אם אתם נופשים בתאילנד ואתם מתכננים להגיע מקופנגן לבנגקוק – דעו כי זוהי דרך ארוכה במיוחד הכוללת מעברים רבים וייתכן כי כדאי לכם לעצור במקום לינה באמצע הדרך על מנת לצבור כוחות ולהמשיך את המסע ביום הבא.

נוסף על כך, אם אתם מטיילים בסיני ואתם תוהים איך מגיעים מאילת לשארם א-שייח' בצורה הקלילה ביותר, תוכלו להיעזר באנשים שעשו את אותו המסלול, על מנת לקבל המלצות וגם לדעת על מה כדאי לוותר או ממה להיזהר בדרך.

 

 

אל תשכחו גם ליהנות מהדרך

הדרך לא פחות חשובה מההגעה ליעד עצמו – נצלו את הזמן בדרכים להירגע, לשמוע שירים שאתם אוהבים, לתפוס תנומה נעימה או אפילו לנהל שיחת נפש עם השותפים שלכם לטיול או עם אנשים אקראיים שתכירו בדרכים.

תהנו!

רכב שירות