יתרונות במטבח כפרי עם אי

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

עולם המטבחים עבר שינויים רבים במהלך השנים. מישי מספר שנים מתווסף לו טרנד עיצובי נוסף לעולם המטבחים. עם זאת ישנם שני סגנונות שנשארים לאורך זמן והם למעשה העיצוביים העיקריים והמרכזיים של מטבחים היום: מטבח מודרני ומטבח כפרי.

 

מטבח כפרי

היום, כאשר מעצבים מטבח, מתמקדים באלמנטים עיצוביים וטכנולוגיים אשר יכולים להתאים לשימוש בעידן המודרני. גם כאשר מדובר בתחום של מטבחים כפריים, חשוב להתאים את הטכנולוגיות הקיימות היום לעיצוב הכפרי הייחודי.

עיצוב מטבח כפרי מתבטא בעיקר כמטבח חמים ורומנטי המשלב טכנולוגיות חדשות המתאימות לעידן המודרני ולשימושים היומיים של המשפחה המודרנית בעידן הנוכחי.

מטבח כפרי מאופיין כמטבח המשרה אווירה נעימה ורגועה, יש יגידו גם קסומה.

שילוב בין המראה הישן והכפרי לצד טכנולוגיות עכשוויות בעיצוב מודרני וייחודי הופך את המטבח הכפרי לפופולרי במיוחד.

 

האי

מטבח כפרי עם אי למטבח הינו פתרון אולטימטיבי עבור רבים.

האי יכול לשמש לנו גם במקום נוסף לאחסון כלים, כמשטח עבודה נוסף, ראשי או משני, וגם כפינת אוכל למשפחה הגרעינית.

האי הינו חלק בלתי נפרד מהמטבח עצמו ואף חלק מרכזי ממנו. ככזה, הוא צריך לכלול בתוכו את כל האלמנטים העיצוביים הייחודיים בהם השתמשנו ביתר חלקי המטבח (במעטפת החיצונית של המטבח). כלומר, אם במעטפת החיצונית של המטבח השתמשו בעץ מלא או במספר סוגים של עצים, אז גם באי נשתמש באותם סוגי עצים ובאותם עיטורים אשר השתמשנו בהם לעיצוב יתר חלקי המטבח.

 

האי כמשטח עבודה

משטח העבודה של האי במטבח כפרי יכול להתאים לנו גם אם נעשה גימור עדין ונקי וגם אם נחליט על גימור גס שמטרתו הינה להדגיש את חומרי הגלם בהם השתמשנו, בהתאם לעיצוב המעטפת החיצונית של המטבח.

האי הופך ונהיה היום יותר ויותר לחלק אינטגרלי בשטחי העבודה במטבח. יש המשתמשים בו כמשטח העבודה העיקרי ויש המשתמשים בו כמשטח עבודה משני. קל להפוך את האי למשטח עבודה עיקרי וראשי ורבים מעדיפים שאכן האי יהיה משטח העבודה העיקרי ולא המעטפת החיצונית. בתכנון מוקדם של האי, כמשטח עבודה עיקרי, ניתן להוסיף לו אלמנטים ואביזרים נוספים שיעזרו לו להיות כזה. ניתן להוסיף לו כיור, כיריים ואף מוצרי חשמל כגון תנור מובנה או מיקרוגל, מדיח כלים וכו'. ככל שהחלל מאפשר זאת, ניתן לשחק עם מידות וגודל האי בעת העיצוב ובחירת החומרים, על מנת להפוך אותו למשטח עבודה רחב ידיים.

 

האי כפינת אוכל

במידה ונחליט שאנו לא רוצים להשתמש באי כמשטח עבודה עיקרי ולא נוסיף בו אלמנטים כגון כיור או מוצרי חשמל ופחות מקום לאחסון, נוכל להשתמש בו כפינת האוכל המרכזית לדיירי הבית. במקרה כזה, נעצב אי בצורה שבה יהיה לנו נעים לשבת כל המשפחה, כל יום לארוחות הבית. העיצוב יהיה חמים ומזמין כמו כן גם התאורה מעל האי. בהתאם לחלל המצוי לרשותנו ובהתאם לכמות דיירי הבית הקבועים נדע את הגודל המינימלי שהאי חייב להיות על מנת שיתאים לנו למטרה זו.

 

לסיכום

למטבח כפרי עם אי, ישנם יתרונות רבים. עיצוב המטבח בכללותו נתון לרעיונות עיצוב רבים עם אלמנטים כפריים וייחודיים. ניתן להוסיף מכשירים חשמליים וטכנולוגיים המתאימים ומשתלבים בצורה יפה מאוד בעיצוב הכללי ואף שמורה לנו הזכות לבחור אם אנחנו רוצים את האי ככזה שיהיה משטח עבודה רחב ידיים, או אולי פינת אוכל קטנה ומזמינה.

מטבח