פשיטת רגל בעידן הדיגיטלי: כיצד הטכנולוגיה משנה את תפקידו של עורך דין?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

ככל שהטכנולוגיה מתקדמת נראה את ביטוייה בכל תחומי החיים, ביניהם גם אצל עורכי דין שמטרתם לשפר את השירות ללקוחות ולהנגיש להם את הדברים באופן דיגיטלי. המאמר יעסוק בשינוי תפקידו של עורך הדין בעידן הדיגיטלי.

 

ההבדל בין חדשנות דיגיטלית לבין שיפור הליכים בתפקידיו של עורך הדין?

כדי להבין את המושג פשיטת רגל בעידן דיגיטלי צריך להבדיל בין ההשפעות השונות של הטכנולוגיה על עורכי הדין. באחת עורכי דין משתמשים בטכנולוגיה כדי להגביר את היעילות שלהם ולהוזיל עלויות וקוראים לכך חדשנות. מצד שני, החדשנות באה לידי ביטוי בדרך שבה עורכי דין עובדים ולאו דווקא בשיפור תהליכים ולשם כך צריך לשנות את התפיסה.

עורך דין פשיטת רגל

כיצד באים לידי ביטוי השינויים הטכנולוגיים בתפקידיו של עורך דין?

השינויים הטכנולוגיים באים לידי ביטוי באופן צריכת שירותיו של עורך הדין והייעוץ המשפטי שלו באמצעות רובוטים שיושמו בהם כלים המעניקים תשובות לשאלות בהתאם לתחום בו עוסק עורך הדין. בין אם מדובר על עורך דין דיני משפחה בדרום ובין אם על עורך דין פשיטת רגל בצפון, כל אחד יכול לצרוך את השירותים הללו דרך המחשב ולקבל שירות מהיר ויעיל מעורך הדין.

 

האם יש מקרים בהם נצטרך להיפגש עם עורך הדין?

עם כל השינוי הטכנולוגי שאנו חשופים לו, עדיין הרבה אנשים זקוקים לתמיכתו של עורך הדין בשלל תחומים ובמיוחד כאשר נכתבים הסכמים. למשל, הסדר חוב בהליך של פשיטת רגל או חדלות פירעון מחייב חשיבה משותפת כיצד להחזיר את החובות באופן בו הלקוח החייב יוכל להשתקם כלכלית. גם כאשר צריך חוזה רכישה או מכירה יש לשבת עם עורך הדין כדי שידאג לאינטרסים האישיים שלכם ולא מספיק רק לקבל שירותים דיגיטליים.

עורך דין פשיטת רגל

יישומים טכנולוגיים בישראל בתחום עריכת הדין

ניתן לסכם ולומר שבארץ השירותים הדיגיטליים מיושמים פחות בין אם מדובר על טכנולוגיה של בינה מלאכותית ובין אם על ביג דאטה. בארצות מערביות באירופה יש שימוש בהליכים כאלו וגם תוצאות המראות על עלייה ברווחים של משרדי עורכי הדין. מבחינה בירוקרטית ישנה בחו"ל שיטה טכנולוגית נוספת המכונה קירה שיש לה יכולת לסרוק כמות גדולה של מסמכים על מנת לייעל את השירותים ללקוחות וכל אלו יביאו בעתיד לשינוי המיוחל. השאלה היא מה יקרה שהרובוטים יחליפו את עורכי הדין?

 

היתרונות הטכנולוגיים בתחום עריכת הדין

לטכנולוגיה יש יתרונות המאפשרים לעורכי הדין לתת מענה מהיר ללקוחות, לעבוד בשיטות חדשות ולצמצם עלויות בכל הנוגע לשכר טרחה. השינוי גם משפיע על היכולת לדייק דברים ולזרז תהליכים. כל אלו יביאו לשינוי בתפקידיו של עורך הדין שפחות יתעסק בבירוקרטיה ומנהלתיות ויותר יעניק שירות ללקוחות כפותר בעיות וכשותף. לסיכום, שינוי טכנולוגי יכול להביא לרווח ומוניטין כל עוד לא מאבדים את האנושיות.

עורך דין פשיטת רגל