כיצד מתכננים מטבח למשרד?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אם היו עושים מחקר כמה רעיונות גדולים עלו במטבחים במקומות עבודה, יכול להיות שהממצאים היו מפתיעים את כולנו – אבל עד שיעשו מחקר כזה, נוכל לומר שכבר היום מטבחים משרדיים הם אחד ממקומות המפגש החשובים ביותר בין עובדים, המטבח הוא המקום להירגע עם קפה לפני יום עמוס, או לעשות הפסקת צהריים מרגיעה ובריאה.

לכן, מנהלים ובעלי חברות יקרים – אל תזלזלו לרגע במטבח שאתם מתכננים עבור העובדים היקרים שלכם.

 

המטבח הוא הלב הפועם

בכל בית בישראל ברור לכולם שהלב של הבית הוא המטבח, המקום ממנו מגיעים הריחות, התבשילים, אצל חלקנו הארוחות מהמקפיא אבל בכל אופן – המקום בו אנחנו אוכלים ונרגעים, שותים קפה ומדברים, רבים, צועקים לקומה למעלה, שותים ושוטפים כלים – המטבח.

אז נכון, מטבחים למשרד הם לא בדיוק מקומות שעולה מהם ריח תבשילים של שבת, אבל החשיבות שלהם במקום העבודה לא פחותה מהחשיבות של מטבח לבית – כל השוני הוא בתכנון המרחב כל שיתאים לצרכי המערכת.

 

תכנון טוב הוא סוד ההצלחה

נוכל להתחיל ולתכנן את המטבח המשרדי רק כאשר נדע לכמה אנשים הוא מיועד תחילה, וכן מה הם הצרכים של העובדים באותו מקום – כמובן שחברת סטארט-אפ קטנה בעלת ארבעה או חמישה עובדים לא תצטרך מטבח כמו החבר'ה בגוגל, אך גם העובדים בחברות קטנות שותים קפה – ולכן יש לדאוג לצרכים של המקום ולבנות מטבח – שישקף את רוח המקום.

 

הכל עניין של כסף

בסוף, אם נרצה או לא – הכל יתחיל ויגמר בתקציב העומד לרשותכם, אני רוצה להאמין שכל מנהל או בעל חברה בעולם עמוק בליבם רוצים את התנאים הטובים ביותר עבור העובדים שלהם (לא באמת), אך לא לכולם יש אותו תקציב, ולכן תכנון בריא תלוי המון גם בידיעה ברורה של התקציב המצוי.

חשוב לקחת חשבון, שבחיים כמו בחיים – ישנם המון שינויים ותקלות בדרך, ולכן תמיד טוב לחשב גם הוצאות בלתי צפויות על ידי השארה של סכום מסוים בצד, מקסימום יישאר לכם לעוד קומקום לעובדים.

 

החומרים מהם עשויים מטבחים

מטבחים במשרד ובמקומות העבודה צריכים לדעת להתמודד עם כמות אנשים מסויימת, שתהיה לרוב גדולה בהרבה מאשר כמות האנשים איתה צריך להתמודד המטבח הביתי – במטבח ביתי נרצה מרחבי עבודה גדולים יותר על מנת שנוכל לבשל בנוחות, אך לעומת זאת במטבחים המשרדיים נרצה שטחי עבודה קטנים ורבים יותר, הבנויים מחומרים שיהיה ניתן לנקות בקלות – כאלו שלא יספגו בשמחה ובקלות כתמים ולכלוך מצטבר – ויישארו נעימים לעין ואסתטיים לאורך שנים.

 

לסיכום – השקעה במטבח זו השקעה מניבה

דברים טובים קורים במטבחים, בין אם מדובר במטבחיים ביתיים ובין אם מדובר במטבחים במקומות העבודה – התקשורת בין העובדים, הסמול-טוק עם הקפה של הבוקר והרמת הכוסית בחגים וביום-הולדת של הבוס, כל אלו הם החיים עצמם והם הרגעים הקטנים והיפים שלהם – אלה שקורים לעובדים שמחים במקומות עבודה טובים – עם מטבחים איכותיים ואסתטיים.

חלל ביתי