לא לסמוך על אף אחד – 3 דברים לשים אליהם לב כשמציעים לכם כסף באינטרנט

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בימים האחרונים אנו מקבלים ללא הפסק כל מיני הודעות ספאם שגורמות לנו להבין שיש לנו מזל שאנחנו מכירים את עולם האינטרנט על כל בוריו. שכן, אנו יודעים איך לזהות תרמיות בקלות. לצערנו, יש מי שלא מכירים את העניין מקרוב. מדובר באנשים כמוכם, שעלולים ללחוץ על כפתור שיביא ל"שאיבה" בלתי נדלית של מזומנים מחשבון הבנק שלכם. כדי שלא תמצאו את עצמכם בסיטואציה כזו, אתם צריכים לקרוא את הפרטים הבאים ולגלות מהם 3 הדברים שצריכים להדליק לכם נורה.

 

תכירו תחילה את הרקע שהביא אותנו לכתוב את המדריך

רגע לפני שנעמיק במדריך החשוב הזה, אנו רוצים לציין בפניכם כי הוא לא נכתב באופן אקראי. החלטנו לכתוב אותו מיד לאחר שקראנו כמה פוסטים שנכתבו על ידי קוראים קבועים שלנו. הם ציינו בעמוד הפייסבוק שלהם כי לצערם, לקחו חלק בעוקץ ברשת . הדבר הוביל לכך שחשבונם חויב על סך מאות דולרים מבלי שהם שמו לב. הבנק יידע אותם בעניין לאחר כמה ימים, אבל זה כבר היה מאוחר מידי. כששמענו שזה המצב, הבנו כי יש צורך בכתיבת מדריך מעמיק בנושא.

 

אל תסמכו על אף אחד – הדבר ה – 1 שאתם צריכים לשים לב אליו כשמציעים לכם כסף באינטרנט

אתם צריכים לשים לב לפרטים של שולח ההודעה. שכן, בלא מעט מהמקרים השולחים מנסים להתחקות אחר גורמים מוכרים כדי להוציא מכם כסף באינטרנט. האנשים שנעקצו ציינו כי הם קיבלו הודעה שהייתה נראית כאילו נשלחה מהגורמים הבאים:

  • חברת החשמל
  • דואר ישראל
  • חברת האשראי

 

אל תסמכו על אף אחד – הדבר ה – 2 שאתם צריכים לשים לב אליו כשמציעים לכם כסף באינטרנט

אם מישהו מציע לכם כסף באינטרנט כך סתם, אם צריכים לברר עמו את הפרטים המדויקים שלו. למשל, שם מלא, תעודת זהות וחשבון בנק. אם אתם סבורים שמדובר בעוקץ, עליכם לפנות אל גורם מקצועי שיבדוק שמדובר באדם אמתי ולא בדמות בדויה.

 

אל תסמכו על אף אחד – הדבר ה – 3 שאתם צריכים לשים לב אליו כשמציעים לכם כסף באינטרנט

אם קיבלתם את ההודעה מגורם אנונימי, אתם צריכים לשים לב אם יש לו תמונה בפרופיל. זה לא משנה אם מדובר בתמונה בוואצאפ, פייסבוק או מייל. במרבית המקרים, אפשר לראות מיד אם מדובר בעוקץ. שכן, לפעמים יש תמונות של אנשים שלא תואמות אל האופי של האדם שמציג את עצמו מעבר למסך.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שהציג בפניכם את כל הפרטים החשובים שיאפשרו לכם לא לסמוך על אנשים באינטרנט. היו זהירים ותמיד תשימו לב ל – 3 הדברים שנכתבו לעיל, כך תוכלו להיות בטוחים שאתם מוגנים מפני ניסיונות עוקץ שונים.

דולרים