לטייל במזרח – המדריך המלא

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

היו שלום ונמסטה

מתכננים טיול למזרח? במאמר הבא הבאנו עבורכם את כל מה שעליכם לדעת לפני, אחרי ותוך כדי הטיול. הנה הגיע הרגע הגדול שלכם הרגע לו חיכיתם, אחרי שארזתם את התרמיל סגרתם את כרטיסי הטיסה ,חידשתם את הדרכון וכל מה שנותר זה להגיד יפה שלום לכולם ולעלות על המטוס אל עבר המזרח. יש לא מעט דברים שחשוב שתדעו, מידע קריטי שיכול לסייע לכם רבות והכל נמצא כאן  לרשותכם במאמר הבא.  אם טיול למזרח אכן עומד על הפרק כדאי לכם להמשיך לקרוא עד תום כדי להגיע מוכנים אל היעדים החלומיים שמחכים לכם במזרח.

 

חיסונים ונהנים

לפני שאורזים את התרמיל, עליכם לעשות חיסון. החיסון הינו הדבר החיוני ביותר שיש לעשות לפני שטסים אל המזרח. הסיבה לכך היא פשוטה, מכיוון שחלק ממדינות המזרח מוגדרות כמדינות עולם שלישי ורמת התברואה המצויה במקומות אלו נמוכה מאוד,  קיים סיכוי גבוה להידבק באחת או יותר מהמחלות והנגיפים אשר קיימים במדינות אלו. בכדי להקדים תרופה למכה ולמעשה להימנע מהמחלות הללו יש לעשות מספר חיסונים כמה שבועות לפני שטסים. את התור לחיסונים קובעים במרפאת מטיילים. כיוון שעניין החיסונים הוא אינדיבידואלי ומשתנה לפי מין, מצב בריאותי, משך זמן הנסיעה, יעדי הטיול  וגורמים נוספים, יש לפנות אל מרפאת מטיילים בכל הנוגע לחיסונים. שם גם ניתו לקבל תשובות לשאלות העולות לכם בתחומי הבריאות.

 

מה צריך לשים בתיק?

מזג האוויר ברוב היעדים במזרח הוא הפכפך, כלומר יכול להיות יום חמים ונעים אך לפתע עלול לרדת גשם לסרוגין ולכן יש להצטייד בבגדי ים ובגדים קצרים אך חשוב לקחת סופטצ'רט ובגדים  טרמיים שישמרו על חום הגוף במקרים של לילות קרים וגשומים. לגבי הנעלה מומלץ לקחת סנדליים ולא כפכפים כיוון שישנם מסלולי הליכה רבים עם מים ולכן כפכף לא יהיה נוח ועדיף סנדליים, בנוסף נעלי הרים מסוג איכותי עקב ההליכה המרובה בתנאי שטח הקיימים במדינות המזרח.

 

כיצד לחסוך מקום בתרמיל?

תוכלו לחסוך לכם הרבה מקום בתרמיל אם תארזו את כל הפריטים שלכם בתיקים קטנים כגון התיקים בהם נארזים סנדלי שורש . הרעיון שעומד מאוחרי סידור זה הוא שיהיה יותר מקום, נוח לפריקה ולחיפוש מהיר של הפריטים בתוך התיק הגדול. גם תיק קטן עם כמה תרופות כמו אקמול וכדומה יכול לעזור כיוון שלא תמיד יהיה בית מרקחת בקרבת מקום וכדי שיהיה כמה כדורים ותרופות בהישג יד.

 

התניידות ונסיעות בתוך המזרח

מדינות רבות במזרח חולקות גבול משותף, הסיבה לכך שאני מזכיר עובדה זו היא מכיוון שההתניידות והמעבר בין מדינה למדינה הופך פשוט ונגיש יותר בעקבות עובדה זו. ישנם דרכי תחובורה שונים למעבר בין עיר לעיר או בין מדינה למדינה במגוון של מחירים שונים שיתאימו לכל כיס. דרך מעבר אחת מאוד מומלצת היא סליפר.סליפר זהו אוטובוס גדול ורחב ובו כל אחד מקבל תא קטן עם מיטה כך שיהיה אפשר לישון בנחת לאורך כל הנסיעה הארוכה שעלולה להימשך כמה שעות לכן חשוב שיהיה לכם נוח במשך הנסיעה. האידיאל הוא לקחת סליפר לילי, הולכים לישון בסליפר למשך לילה אחד ומתעוררים בבוקר ביעד חדש ומדהים.

 

טווח מחירים?

לבירור  מחירים וחברות תחבורה יש להיכנס לאחת מסוכנות הנסיעות  באותו היעד, לרכוש מסוכן הנסיעות כרטיסים מבעוד מועד ולהבטיח את מקומכם, סוכן הנסיעות יציע לכם אפשרויות נוספות למעבר מיעד ליעד כגון: רכבת, מונית, אוטובוס ועוד וההחלטה הטובה ביותר עבורכם היא בידכם.

 

איך תדעו איפה לישון, לאכול וכדומה?

מדינות המזרח, כמו הודו, תאילנד, מיינמאר ועוד, מציעות בפניכם תרבויות שונות ומסקרנות במיוחד. שווקים גדולים עם מגוון של פריטים, מסעדות עם מטעמים מיוחדים בתי מלון ואכנסניות ועוד מגוון דברים ששווה לבדוק ולהגיע אליהם. אך איך בוחרים מבין כל כך הרבה אפשרויות? התשובה הפשוטה לכך היא ללכת לפי המלצות. קיימות אפליקציות רבות, פורומים ברשתות החברתיות ובאינטרנט ובהם המלצות של מטיילים בכל נושא. תלמדו מהנסיון של אחרים שטיילו לפניכם ולכו בעקבות המלצותיהם. על מנת לגלוש בפורומים אלו יהיה עליכם להיות מחוברים לאינטרנט.

קחו בחשבון גם שמלונות מסוימים, בעיקר המומלצים שבהם, מתמלאים די מהר בעונת התיירות, כך שכדאי להזמין מראש. למשל מלונות כמו מלון אמארי קוסמוי או מלון w קוסמוי – שהם מהטובים שאפשר למצוא בתאילנד, ולכן כדאי למהר ולסגור מוקדם ככל הניתן.

 

אינטרנט נייד

מומלץ בכל יעד שמגיעים לרכוש כרטיס סים מקומי לטלפון הנייד וכך יהיה לכם אינטרנט זמין בכל זמן השהות שלכם ביעד. חשוב לציין כי במסעדות ובתי אירוח רבים גם תוכלו להנות מווי פיי לטובת חיפוש ובדיקה של אטרקציות באיזור. דרך סוכנויות שונות ניתן לעשות משלוחים לארץ או לכל יעד שתבחרו, תמורת סכום סימלי ניתן לשלוח מתנות, מזכרות ופריטים שאינכם צריכים להמשך הטיול.

 

מה לגבי הפן הכלכלי?

לעומת אמריקה הצפונית והדרומית, אוסטרליה וכמובן מדינות באירופה כמו איטליה או אירלנד, המחיה במדינות המזרח יחסית זולה. למרות זאת חשוב מאוד להתנהל נכון מבחינה כלכלית ולהיות בבקרה על הכסף. לשם כך תוכלו לבנות לכם תקציב יומי שאין לחרוג ממנו למעט מקרים יוצאי דופן. כך תוכלו להבטיח שהכסף ישאר איתכם לאורך כל הטיול. קיימים חלפני כספים אך לא בכל יעד ולכן עדיף להשתמש בכרטיס אשראי. בעזרת כרטיס אשראי בין לאומי תוכלו לשלם בחנויות רבות ולמשוך כסף מכספומט, זוהי הדרך היעילה והמומלצת ביותר. יש להיזהר מאוד מחלפני כספים מפוקפקים ונוכלים וללכת למשוך כסף רק בכספומט של בנק מורשה.

 

לסיכום

מחכה לכם טיול שכמותו  לא חלמתם, חופים בתוליים, נופים עוצרי נשימה, שווקים ענקיים, תרבויות קסומות, חיי לילה תוססים ועוד אטרקציות נוספות שלא תמצאו בשום מקום אחר. נצלו את הזמן לטובה ותהנו מכל שניה בטיול שלכם. קחו לתשומת ליבכם את הדברים שנכתבו במאמר ותפנימו אותם כיוון שזה יעשה רק טוב לטיול שלכם ותיהיו בטוחים שבאתם מוכנים לכל תרחיש שעלול להגיע. מקווים שעזרנו לכם עופו על הטיול שלכם.

תאילנד