למה לכעוס אם אפשר לתבוע – איך זה עובד?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

לעתים לא כל כך שכיחות ולמרבה הצער, אנו נתקלים במקרים שמצריכים נקיטת פעולות משפטיות של ממש – בין אם מדובר בעבירה קלה ובין אם מדובר בפגיעה של ממש, הגיע הזמן שנבין מה נוכל לעשות במקרים הללו.

בין אם מדובר בדייר שלא משלם לנו שכירות ובין אם מדובר בפיצוי מחברת תעופה שביטלה לנו טיסה ללא כל הסבר – כדאי שנדע שבאפשרותנו לנקוט אמצעים משפטיים שיכולים להוביל לכך שנקבל פיצוי כספי הולם על הפגיעה שנגרמה לנו.

מדי שנה מוגשות מעל לחמישים אלף תביעות קטנות לבתי המשפט בישראל, איך עושים זאת בעצמנו? כל התשובות כאן במאמר.

 

מה זה תביעה קטנה?

תביעה קטנה כשמה כן היא, התביעה תהיה בד"כ על סכום כספי נמוך יחסית – ע"פ החוק הסכום המקסימלי של תביעה קטנה יכול להגיע עד 34,600 שקלים לכל היותר.

תביעה קטנה יכולה להתבצע רק על ידי אדם יחיד, היא לא יכולה להתבצע על ידי חברה גדולה וכמובן לא על ידי תאגיד, מכיוון שבתביעה קטנה קיימים סדרי דין שונים בתכלית מתביעות "רגילות", ועל כן היא גם בדרך כלל מהירה יותר.

בנוסף, חשוב לציין שתביעות קטנות יכולות לגעת בנושאים רבים – בין אם מדובר בתביעה על הודעות ספאם, עוגמת נפש ואפילו סכסוכים בין בעל דירה לשוכר, כל אלו יכולים להיקרא "תביעה קטנה". לפרטים נוספים היכנסו ל – https://www.smallclaims.co.il.

 

איך מגישים תביעה קטנה?

רבים מאיתנו לאו דווקא מתרגשים מהאפשרות שיש לנו להגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות, אך חשוב לציין שמדובר בתהליך שידרוש זמן וכסף – ולכן כן מומלץ לנסות להגיע לאיזושהי פשרה מול הצד השני, בגישור או מעורבות של צד נוסף.

אולם אם החלטנו בכל זאת להגיש את התביעה, כדאי שננסה לשלוח מכתב התראה לפני תביעה – יכול מאוד להיות שהצד השני יעדיף שלא להיגרר לבית המשפט וינסה להגיע איתכם לפשרה שתספק אתכם דיו.

במידה וגם זה לא צלח – יהיה עלינו להגיע לבית המשפט ולהגיש תביעה למזכירות בית המשפט לתביעות קטנות, נוכל לעשות זאת כמעט בכל נקודה בארץ מכיוון שבתי המשפט נמצאים בכל מחוז בארץ.

חשוב לציין שהגשת תביעה קטנה כן מחייבת בתשלום אגרה. לרוב האגרה תעמוד בערך על 1% מהסכום שנדרש בתביעה – קיימת מגבלת מינימום לתשלום האגרה של 50 שקלים.

לסיכום, הגשת תביעה קטנה אינה פעולה כזו מורכבת, אך כמובן שעדיף להימנע מעימות משפטי ולהגיע לפשרה שתשמח את שני הצדדים ובכך לחסוך כסף, טרחה וזמן יקר. אולם במקרים מסוימים אין ברירה כיוון שהצד השני מסרב לשתף פעולה עמנו – על כן נוכל לפעול על פי מה שלמדנו במאמר ולקבל את מה שמגיע לנו.

ספרים ופטיש