מה ההבדל בין קולר ואמפולה נגד פרעושים ומה הכי מומלץ?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בחודשי תחילת הקיץ הכלבים המתוקים שלנו מתחילים להתגרד. זו העונה בה יש התפשטות של המזיקים שיושבים על פרוות החיות האהובות שלנו, מוצצות את דמן ומטריפות אותן יומם ולילה. מה השיטה הנכונה לשמור על חיות המחמד שלנו ממזיקים וטפילים?

 

שיטות טיפול במזיקים

בעקבות השכיחות של נוכחות פרעושים, קרציות וטפילים נוספים בפרוות חיות הבית, הכלבים והחתולים בעיקר, פותחו שיטות שונות שנועדו להרחיק מעורם של בעלי החיים את המזיקים המציקים. שתי שיטות מקובלות ומוכרות במיוחד הן שימוש בקולר נגד מזיקים ובאמפולה.

 

שמירה על היגיינה יכולה להרחיק מזיקים

לפני שניגשים לטיפולים הכבדים, חשוב מאוד לדעת ששמירה על עור ופרוות בעלי החיים שלכם לא רק יכולה לשמור אותה נקייה ממזיקים, אלא גם לשמור על נראות מטופחת ועל הנוחות של בעל החיים. פרווה נקייה ונעימה שומרת על בעל החיים שלכם שמח. לכן חשוב לסרק את בעל החיים, לפרום קשרים אם נוצרים, לשמור על שגרת מקלחת אחת לכמה זמן (כל בעל חיים מצריך תדירות שונה) ולספר את הפרווה אחת לכמה זמן, במיוחד כשחם.

 

קולר נגד פרעושים וקרציות

מדובר בקולר שיושב על צוואר בעל החיים ומפיץ חומר שנספג בעורו ובפרוותו לאורך זמן. חומר זה מרחיק את המזיקים לטווח הרחוק. קולר נגד מזיקים נחשב לטיפול ארוך טווח, אינו משפיע באופן מידי ויכול לשמור על בעל החיים לתקופה של כמה חודשים ממזיקים (תלוי בסוג הקולר ובחברה) לרוב החומר שבקולר נוגד פרעושים וקרציות אינו הורג את הטפילים מיד, אלא מפיץ חומר רעיל שמרחיק אותם ומונע הגעה של טפילים חדשים. למידע נוסף על סוגי הקולרים השונים נגד קרציות ופרעושים לחצו על הקישור הבא – קולר נגד פרעושים וקרציות

 

אמפולה נגד פרעושים

אמפולה גם היא מגיעה בצורות שונות ובתנאים שונים שמיוצרים על ידי החברות השונות. אמפולה מגיעה בבקבוקון קטן שאת תכולתו מטפטפים על גבו ועופרו של בעל החיים. החומר שנמצא באמפולה הינו רעיל, הוא קוטל את המזיקים מיד ואינו מחזיק לטווח ארוך מדי כמו בקולר. אך, מפאת הרעל הישיר אמפולה מאפשרת להפטר מהמזיקים באופן ישיר. חשוב מאוד לשים אמפולה לבעל החיים רק באמצעות שימוש בכפפות ידיים, תוך זהירות ותשומת לב שהחומר לא יגיע בטעות אל פה הכלב – זאת מכוון שמדובר בחומר רעיל. למידע נוסף על סוגי אמפולה ואופן השימוש תוכלו למצוא כאן – אמפולה נגד פרעושים.

 

אז מה עדיף?

בשני המקרים, מומלץ להתייעץ עם הווטרינר המטפל להתאמת הטיפול המדויק ביותר עבור בעל החיים שלכם, אך חשוב לדעת – אין טיפול אחד סותר את השני, להפך, ברוב המקרים הטיפול באמצעות קולר ובאמצעות אמפולה משלימים זה את זה ומביאים לתוצאות טובות יותר של הפחתה משמעותית בכמות המזיקים בפרוות חיות המחמד.

כלב