מה כרוך בקידום אפליקציות?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

יש מליוני אפליקציות שונות ברחבי העולם, אז איך מתבלטים מעל כולם ומגיעים למקומות ראשונים בחיפוש? הרבה אנשים חושבים שקידום אתרים זהה לקידום אפליקציות, אבל זה לא ממש נכון. ישנם הבדלים שחשוב לדעת על מנת לקדם את האפליקציה בצורה אורגנית.

 

ASO=App Store Optimization

App Store הוא ביטוי מוכר למשתמשי אפל. זאת בעצם חנות האפליקציות מבית אפל ובתחילתו של עולם קידום אפליקציות, אם היית רוצה להגיע לקהל, היית צריך להיות ממקודם גבוה ב-App store. בהמשך גם גוגל פליי מבית סמסונג נכנסה למשחק.

כמו כל דבר בתחום הטכנולוגיה, נולדים כל הזמן ערוצים חדשים, טכנולוגיות חדשות ותחרות חדשה, לכן, גם תחום קידום האפליקציות כל הזמן מתפח ומשתנה. כיום כלל חנויות האפליקציות נכלללות בזה אך השם נותר ASO.

 

ASO הוא לא SEO

אל תתבלבלו, אם יש לכם גם אתר וגם אפליקציה, תצטרכו להשקיע בכל אחד ממנועי החיפוש השונים בנפרד. SEO מתייחס לקידום אתרים באופן אורגני בגוגל. תאכלס בעוד מנועי חיפוש, אבל השימוש בהם בישראל מאוד זניח, אז אם אתם צריכים להחליט לאן למקד את המאמץ, אז לגוגל.

SEO כולל בתוכו גם עבודה טכנית וגם עבודת תוכן. גוגל מאוד לא מתפשר כשמדובר על מנוע החיפוש. בסופו של דבר, התפקיד של גוגל הוא להציע את התוצאה האיכותית ביותר לחיפוש של הגולש וזה מה שהאלגוריתם עושה. קידום אתרים הוא תחום מורכב יותר, גם כי התחרות משמעותית גדולה יותר, לפחות כרגע.

ASO לעומת זאת, מתבסס בעיקר על פרטים טכניים בהקמת האפליקציה, אבל הדבר הכי משמעותי בדירוג הוא כמות הורדות האפליקציה ודירוג הגולשים. כמובן שבדומה לאתרים, ניתן לעשות קידום ממומן, אבל הוא נתפש פחות אמין בקרב הגולשים ואפשר להבין למה.

 

איך עושים קידום לאפליקציה?

קודם כל, חשוב לבחור בשם מושך, כזה שיגרום לגולש להתנסות ולהוריד את האפליקציה. מילים כמו "חינם" או "חדש" לא יכולות להופיע. לאחר מכן תדרשו למלא תיאור לאפליקציה, זה חלק מאוד חשוב, כי כאן אתם בעצם מפתים את הגולש להוריד את האפלקציה שלכם וזאת המטרה.

בנוסף לאלו, תתבקשו להוסיף את הלוגו שלכם, חשוב לנסות ולהבליט כמה שאפשר את הלוגו, תחשבו שזה בעצם מה שיופיע בתמונת האפליקציה.

לאחר מכן, שלבו מילות מפתח. שימו לב שהחלק הזה חשוב, זה אחד הפרמטרים שיקבעו באיזה חיפושים אתם רלוונטיים ובאיזה לא. חשוב להוסיף את כל המילים הכי משמעותיות למוצר או השירות שלכם.

 

לסיכום

קידום אפליקציות שונה מקידום אתר, בגלל הדרישות המוצבות, הכמות, האלגוריתם ועוד. קידום אפליקציות נקרא בשפה המקצועים ASO שהמשמעות היא App Store Optimization. החשיבות של קידום האפליקציה שלכם הוא משמעותי ביותר. זה בעצם מנוע הצמיחה שלכם ומה שיקבע האם גולשים ידעו על קיומכם או לא. חשוב להיעזר באיש מקצוע אשר מכיר את מנועי החיפוש ויוכל לעזור.

גרף נתונים