מי זכאי להלוואה למוגבלים?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בימים של משברים כלכליים, יוקר מחייה מרקיע שחקים ותאגידים גדולים ואטומים, תופעת הגבלת חשבונות הבנקים נהייתה נפוצה למדי. במדינת ישראל לבדה ישנם מאות אלפי חשבונות בנקי מוגבלים, במידה וגם אתם נקלעתם לסיטואציה הלא נעימה הזאת חשוב שתדעו שאתם לא לבד. כמו כן, חשבון בנק מוגבל הוא אינו גזירת גורל וישנה אפשרות להחזיר את החשבון למצבו הרגיל, אבל איך עושים זאת? הלוואה למוגבלים מהווה כרטיס יציאה, מי זכאי לקבל הלוואה למוגבלים? המשיכו איתנו.

 

מה זה בכלל חשבון מוגבל?

הלוואות למוגבלים בבנק ניתנת מן הסתם לאלו שחשבון הבנק שלהם מוגבל, אבל מה זה בכלל? במדינת ישראל נחקק חוק שנקרא "צ'קים ללא כיסוי", לפי החוק הזה כל מי שחזרו לו 10 צ'קים בשנה, כלומר 10 צ'קים מסורבים על ידי הבנק, חשבונו הופך האופן אוטומטי לחשבון מוגבל. המשמעות בפועל של חשבון מוגבל היא הקפאת פעילות החשבון והגבלתו למשך תקופה של 12 חודשים לפחות.

 

מה הן ההשלכות של חשבון מוגבל?

ובכן, הגבלת חשבון בנק מקושרת לעיתים קרובות לחובות והוצאות ללא כיסוי. לפי כך, אלו שחשבון הבנק שלהם מוגבל עלולים לסבול ממחסור כלכלי אשר עלול לפגוע באורח חייהם באופן קשה. אירועים אשר דורשים מענה כלכלי דחוף, לדוגמה מצב רפואי כזה או אחר, עלולים להישאר ללא מענה ראוי. הלוואה מידית מהווה פתרון למצב המורכב הזה, באופן הזה בעלי החשבון המוגבל יכולים לסגור את החובות הקריטיים שלהם ולהכין תכנית הבראה כלכלית, כזאת שתוציא אותם מהבוץ. יחד עם זאת, הבנקים מערימים קשיים בלתי נתפסים על מבקשי הלוואות שחשבונם מוגבל, כאן נכנסים לתמונה גופים חוץ בנקאיים אשר נותנים הלוואה למוגבלים.

 

מי זכאי להלוואה למוגבלים?

כאמור, כל מי שחשבון הבנק שלו מוגבל זכאי לקבל הלוואה למוגבלים, אך איך ניתן לדעת בוודאות שחשבון הבנק מוגבל? ישנן פלטפורמות ברשת, לרבות האתר של בנק ישראל, דרכו ניתן לבדוק אם חשבון נתון הוא מוגבל ובהתאם זכאי להלוואה למוגבלים?

 

מי מספק הלוואה למוגבלים ובאילו תנאים?

הבנקים לא נוטים להעניק הלוואות לאלו שחשבונם הוגבל, אם הם כבר טורחים להסכים ההלוואה מותנית בבירוקרטיה ממושכת ומייגעת, כזאת שלא מתאימה לכאלו שזקוקים לכסף כאוויר לנשימה. מנגד, גופים חוץ בנקאיים נוטים להעניק הלוואה מידית למוגבלים, מבלי לייסר את מוגבלי החשבון בעיסוק מייגע בבירוקרטיה. באופן הזה, בעלי החשבון המוגבל יכולים לשלם את חובותיהם ולהתחיל לתכנן את הדרך החוצה מהמצב המאתגר אליו הם נקלעו. חשוב לדעת, באופן טבעי הלוואות שניתנות מגופים חוץ בנקאיים יקרות יותר ביחס להלוואות הניתנות מהבנקים, אך במקרים רבים זה מחיר שיש לשלם כדי לצאת לעתיד טוב יותר.

 

האם באמת ניתן לצאת מהמצב הקשה הזה?

התשובה הקצרה שאלה היא בהחלט כן! באמצעות תכנון מוקדם ושימוש נכון בהלוואה שתקבלו לשחרר את חשבון הבנק שלכם ולהמשיך הלאה. אנחנו מאחלים לכם מפה הצלחה רבה!

מחשבון