נמאס מהבל הפה של הכלב? הכירו את החטיפים הדנטאליים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

טיפול בפה הינו הליך חשוב ביותר לבריאות הכלב שלכם. ריח רע מהפה של כלב יכול להיות די מרתיע. כמובן שלכלבים אין ריח טבעי של נענע טרייה, אך באמצעות שימוש בחטיפים דנטאליים אתם יכולים לפנק את הכלב ולהימנע מריח רע מהפה של החבר הטוב ביותר שלכם.

 

מה גורם לריח רע מהפה אצל כלבים

הגורם השכיח ביותר לריח רע מהפה בכלבים הוא מחלת חניכיים, מצב ממנו סובלים מעל 80% מהכלבים מעל גיל 3. בכל פעם שכלב אוכל, חלקיקי מזון מתערבבים עם חיידקים בפיו של הכלב, ואם לא מצחצחים את השיניים זמן קצר לאחר האכילה, השאריות יוצרות רובד הנקרא פלאק. הצטברות רובד, בתורה, יכולה להתקשות לאבנית אשר מתפתחת מתחת לקו החניכיים ועלולה להוביל למחלת חניכיים.

 

מהם החטיפים הדנטאליים הפופולאריים ביותר לכלבים?

ישנם חטיפים דנטאליים רבים לכלבים שיכולים לעזור לשמור על בריאות השיניים והחניכיים של חיית המחמד שלכם. כשאתם בוחרים את הטובים ביותר, כדאי לקחת בחשבון את גודל הכלב שלכם ואת מצב השיניים שלו. גורים, למשל, זקוקים לחומרים רכים יותר מכיוון שהם משתמשים בחניכיים שלהם כדי להקל על אי הנוחות בעת בקיעת השיניים. כלבים בוגרים, לעומת זאת, זקוקים לחומרים קשים יותר, וגודל החטיף צריך להתאים לגודל הכלב כדי לבצע את עבודתו ביעילות.

ישנם שלושה סוגים עיקריים של חטיפים דנטלים לכלבים – חטיפי לעיסה מהחי, עצמות וצעצועי לעיסה.
• חטיפים דנטאליים מהחי כוללים עורות, איברים חיצונים טבעיים של סוסים, פרות, וחיות נוספות.
• העצמות ממלאות תפקיד כפול – הן עוזרות להבטיח תזונה מאוזנת ולשמור על השיניים והחניכיים נקיות ובריאות. הם קטנים, וזה מקל על לעיסתם.
• צעצועי לעיסה לא ניתן לאכול, אבל הם יכולים לעזור לכלב לשמור על בריאות השיניים על ידי הסרת רובד.

 

טיפים נגד ריח רע מהפה

אם אתם מרגישים שאתם צריכים לדעת יותר, להלן מספר טיפים להפסקת הריח הרע מהפה :
1. צחצחו שיניים – המועצה הווטרינרית לבריאות הפה ממליצה על מוצרים מסוימים לניקוי שיניים יסודי. נסו להשתמש במשחת שיניים לכלבים שקיבלה את חותמת האישור של הארגון הווטרינרי הישראלי, יחד עם מברשת שיניים תואמת.

  1. ללעוס ולקצץ – צעצועי גומי מסוימים כמו צעצוע קונג מאפשרים לכם להסתיר בפנים פינוקים בדמות חטיפים דנטאליים או אפילו משחת שיניים לכלבים. ככל שכלבים לועסים את הצעצוע, השיניים שלהם נעשות נקיות יותר והנשימה שלהם מתרעננת במכה אחת.
  2. החליפו את האוכל – האוכל של הכלב שלכם משפיע באופן ישיר על ריחות רעים מהפה. על כן מומלץ להתייעץ עם הווטרינר על מנת לוודא ובמקרה הצורך להחליף, מזון שיכול לגרום לריח רע כתוצאה מדלקות וחורים בשיניים. מומלץ לבחור, אוכל לכלבים שמתאים לסוג הכלב שלכם והצרכים הספציפיים שלו יכול לפתור את הבעיה.

אוכל לכלבים