סוגי פגיעות הנחשבות תאונת עבודה – ואיך להגיש תביעה בצורה מקוונת

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

תאונות עבודה קורות מסביבנו כל הזמן, הן שכיחות מאוד בנוסף המטריה הנקראת "תאונות עבודה" הינה רחבה מאוד ולכן מקרים רבים נכנסים תחתיה.

מהם סוגי הפגיעות הנחשבות תאונות עבודה ואילו דוגמאות של נפגעים ניתם לראות שקיבלו את הפיצויים המגיעים להם? ואיך להגיש את התביעה בעצמכם אם יעלה הצורך.

 

מהי הגדרתה של תאונת עבודה?

פגיעה בעבודה הינה כל פגיעה נפשית או פיזית המתרחשת בעת ו/או בעקבות העבודה, בדרך לעבודה ובחזרה ממנה, תוצאה של תנאי עבודה ודרישות לביצוע. הקריטריונים לפגיעה בעבודה שתזכה בפיצויים מהמוסד לביטוח לאומי הינם –

  1. תאונת עבודה – תאונה שהתרחשה תוך כדי ועקב העבודה, גם בדרך אליה וממנה.
  2. מחלת מקצוע – עשרות מחלות המוגדרות בתקנון כמחלות שנגרמות עקב חשיפה לחומרים או לסביבה כחלק מדרישת ביצוע העבודה. תסמיני המחלה עלולים להופיע בעת העבודה או לאחר סיום העסקה.
  3. מיקרוטרואמה – פגיעה (בעיה רפואית) שנגרמה מפעולות שנעשות באופן ממושך וחזרתי כחלק מתנאי העבודה. גם פגיעה זו עלולה לפגוש את הנפגעים רק לאחר סיום ההעסקה.

 

דוגמאות לנפגעי עבודה משלושת הסיבות ומגורמים שונים 

  1. פועל בניין שנפל ממתקן כלשהו ונפצע, כמו כן גם גננת שהחליקה על צעצוע בגן ופרקה את הכתף או עובד שראה מהחלון סיטואציה מסוכנת רץ להגיש עזרה ונקע את קרסולו בדרך, עובדת שנכחה בתאונת דרכים בדרכה למשרד. דוגמא נוספת שלא תעלה על דעת רבים – ספק שנקלע לויכוח חריג וסוער עם בעלת עסק שחייבת לו כספים לוקה בסמוך לאירוע בשבץ מוחי כתוצאה מהמתח הנפשי – גם בעיה כזו תיחשב כתאונת עבודה.
  2. ביולוגית שנחשפה במהלך עבודתה על פרויקט מסוים לחומרים שונים ומספר שנים לאחר סיום העבודה חלתה במחלה נשימתית עקב חומרים אלו.
  3. עובדת שירות לקוחות בבנק שסובלת מבעיות גב עקב ישיבה ממושכת כחלק מתפקידה.

 

איך מגישים תביעה מקוונת על תאונת עבודה

ראשית, לפני תחילת התהליך אנו ממליצים להתייעץ עם עו"ד תאונות עבודה על מנת שתוכלו לעבור את התהליך מול ביטוח לאומי או הביטוחים האישיים שלכם בצורה הטובה ביותר ללא תסכולים ולקבלת תוצאות ראויות עבור הפגיעה והנזק שנגרם לכם.

  • יש להגיש את התביעה בתוך 12 חודשים מיום הפגיעה באתר ביטוח לאומי "תביעה לדמי פגיעה"
  • לפני הגשת התביעה יש למלא טופס – הפניה לטיפול רפואי לעובד השכיר או הפניה לטיפול רפואי לעצמאי.
  • מסמכים נוספים שיש לצרף –
    דו"ח מיון של הטיפול הראשון מיד לאחר הפגיעה
    תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה
    עובד שכיר – תלושי משכורת

במידה והתאונה הייתה תאונת דרכים – דוח משטרה, צילום תעודת ביטוח והעתק מהתביעה נגד חברת ביטוח רכב

 

לסיכום

על פי הפירוט ניתן לראות כי כל תאונה המתרחשת בעבודה, בסמוך לה או בעקבותיה הינה תאונת עבודה ועל כן יגיע לנפגע פיצוים על הזמן ההחלמה בו לא יוכל לעבוד בעבודתו או אחרת.

שופט