איך ליצור סרטון לסטנדאפיסט בטלפון הנייד ?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

פעם, בתקופה ההיא לפני עידן האינטרנט, סטנדאפיסט מצליח היה מגיע להישג זה לרוב משמועות מפה לאוזן. מי שהיה נוכח במופע שלו ונהנה, סיפר אחר המופע לאדם הבא, שהלך וצפה במופע בעצמו והמליץ עליו למישהו אחר וכך הלאה. ההצלחה הייתה נמדדת על פי כמות האולמות שמצליח למלא הסטנדאפיסט אך היום המצב הוא מעט שונה.

אז כן, גם היום אפשר למדוד הצלחה של סטנדאפיסט על פי כמות האולמות שהוא ממלא. אך היום, כשעידן האינטרנט חי ופועם בחוזקה, ההצלחה של סטנדאפיסט נמדדת גם בעזרת "מוצרים" שהוא משווק החוצה – כשאחד בולט מהם הוא הסרטון ויראלי. סטנדאפיסטים רבים מעלים לרשתות החברתיות סרטונים מן ההופעות שלהם או מערכונים שכתבו ויצרו בעצמם, חלקם עם שיתופי פעולה של קומיקאים אחרים וחלקם לא. סרטונים אלו יוצרים באזז מעולה לסטנדאפיסטים, מה שגורם לעליה ברמת החשיפה שלהם והאהדה שלהם בקרב קהל היעד ברשתות החברתיות.

 

סטנדאפיסט מחזיק מיקרופון

 

 

איך ליצור סרטון מצליח לסטנדאפיסט בטלפון הנייד ?

תחילה, ננסה להבין מה גורם לסרטון להיות ויראלי.

סרטון ויראלי הוא מוצר המקדם "מכירות". במקרה של הסטנדאפיסט מדובר בקידום המופע שלו בקרב קהל היעד שלו. הסרטונים מספרים סיפור. אם אתה מנסה ליצור סרטון ויראלי, ההתמקדות צריכה להיות בהעלאת המודעות למותג, במקום לנסות לקפוץ ישר למכירה. במקרה זה המותג הוא הסטנדאפיסט והמכירה היא המופע שלו. בחלק מהסרטונים מוצגים קטעים בלעדיים ממופע סטנדאפ מצליח של הקומיקאי ובחלק אחר של הסרטונים ניתן לראות קומיקאים רבים מציגים תוכן שאינו בהכרח קשור למופע שלהם אך מציג את היכולות שלהם עצמם.

יחד עם זאת, סרטונים וויראליים מתחברים לרגשות והתחושות של הצופים, בין אם המאושרים, העצובים, מעוררי ההשראה, או המניעים אותם. אלו מחזיקים את האנשים לשבת ולצפות ב'סיפור 'שלך לאורך כל הדרך. מכיוון שאנשים אוהבים להשקיע רגשית בסיפור, אם הם יכולים להתייחס אליו, זה משאיר חותם מתמשך על הזיכרונות שלהם.

סרטונים רבים עושים את הלא צפוי, הם מציגים סיטואציות המוכרות לכולנו אך בסופו של דבר יש מאין טוויסט בעלילה, בדומה לבדיחות במופע הסטנדאפ. לכן יש צורך להשקיע מחשבה גם בתוכן שייתפס כלא בהכרח צפוי וקשור למופע עצמו. מנגד, אין כמו לשלב תוכן אישי שלך כסטנדאפיסט בסרטון ויראלי.

בסופו של דבר, המטרה היא לקדם את המופע שלנו כסטנדאפיסטים וזה יוביל אותנו לאורך הדרך. ייתכן שבהתחלה הסרטון לא יצליח כמו שנצפה לו, אך ככל שנמשיך לעבוד על הסרטון הבא, נוכל להכניס לו אלמנטים נוספים הקשורים במופע שלנו, באישיות שלנו או במסר שנרצה להעביר.

בעידן הרשתות החברתיות האפקט שנוצר עקב סרטון מצליח הוא זה שימשוך אל המופעים שלנו קהל רב ויגדיל את ההצלחה שלנו. ככה נוהג כיום כל סטנדאפיסט ברחבי העולם וגם סטנדאפיסט ישראלי עושה זאת.