פוקח את העיניים וישר פותח את הטלפון? אתה בבעיה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בעשור האחרון אנו עדים לתופעת הסמרטפון, אותו מכשיר שאמור היה בסך הכל לקשר בין אנשים באמצעות קו טלפון הפך לעולם ומלואו, למכשיר המשמש לבידור, צריכת חדשות ואקטואליה, כלי עבודה לכל דבר המשמש לשמירה על קשר עם לקוחות, חברים ובני משפחה ולסיפוק הצורך בתשומת לב ובקהל. לטלפון החכם יתרונות רבים וחלקם אף מועילים, אך מה קורה כשאנחנו לא מסוגלים להניח את הטלפון מהיד ולהתרכז בעבודה או בלימודים? במאמר זה נבחן מתי ההרגל להרים מדי פעם את הטלפון ולבדוק הודעות הופך להתמכרות של ממש ומה ניתן לעשות.

 

הטלפון הנייד החכם

נראה שמכל ההמצאות הנפלאות שהמציא האדם לאורך שנות ההיסטוריה מעולם לא היה דבר שכה איחד אותנו ובו בזמן הפריד בינינו. הטלפון החכם אמנם מאפשר לנו לשמור על קשר עם אנשים רבים, לקוחות ובני משפחה שנמצאים במרחק רב מאיתנו אך למעשה החליף את הקרבה ואת המפגש פנים אל פנים ברוב הזמן. כתיבת מסרוני ההודעות המציא שפה חדשה, פיקטוגרפית, ממש כמו בימי ההירוגליפים אנחנו מביעים מחשבות ורגשות באמצעות אייקונים קטנים וחמודים. אך מתי השעשוע וההנאה הזו הופכת להיות התמכרות לטלפון שמנתקת אותנו לאט לאט מן המציאות?

 

התמכרות לסמרטפון

אדם ייחשב למכור לסמרטפון כאשר אינו מסוגל עוד להתמקד ולהתרכז במטלותיו השונות משום שהוא נשאב שוב ושוב לתוך עולם התכנים של הטלפון. יש להבדיל זאת מאדם שמקור פרנסתו הוא דרך הטלפון, כגון שמירת קשר עם לקוחות או שיווק באמצעות הרשתות החברתיות. הצלילה לתוך עולם התכנים של סרטונים, ממים, חדשות ואקטואליה, שיחות חברתיות שלא נגמרות, שיטוט ברשתות החברתיות וכן הלאה, בעצם לא מייצרות עבורנו שום דבר מועיל. במידה וגם אתם חשים שבמקום לסיים את המטלה לשיעורי הבית או לעבוד על הפרוייקט שהתחלתם אתם שוב נמשכים לגלול עוד ועוד סרטונים ומשחקים, אתם כנראה מכורים.

 

כיצד ניתן לטפל בהתמכרות לסמרטפון?

מכון דרור לפסיכולוגיה וחינוך הוקם בשנת 2008 על ידי רותי פרגר – מאור, פסיכולוגית חינוכית מומחית בכירה בעלת שלושים וחמש שנות וותק בטיפול בילדים ומבוגרים הסובלים מקשיים בתחום הלימודי והרגשי. הנסיון הרב שלנו והגישה המיוחדת שלנו הפכו אותנו לסיפור הצלחה. תוכלו לקבל אצלנו טיפול רגשי להקלה על סוגיות מורכבות ומשברים רגשיים עבור ילדים ומבוגרים ברגישות ובמקצועיות.

 

לסיכום

הסמרטפון משמש עבורנו כלי לשמירה על קשר עם חברים ובני משפחה, משמש ככלי בידורי וגם ככלי עבודה, חושף אותנו לידע רב, מבדר אותנו בסרטונים ומשחקים ומאפשר לנו להצטרף לקבוצות חברתיות שונות, אך יש בו גם צד הרסני אשר שואב אותנו פנימה ומונע מאיתנו לסיים את מטלות הלימודים והעבודה שלנו. על מנת לטפל בהתמכרות לסמרטפון ניתן להעזר בטיפול מקצועי שיעזור לנו להפחית את שעות השימוש בו.

מכשיר סלולר