אילו אישורים נצטרך לפתיחת מרפאת שיניים?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בדומה לכל עסק, פתיחת מרפאת שיניים דורשת הרבה בירוקרטיה והתעסקות. לפני שנתחיל לטפל במטופלים שלנו במרפאה, נצטרך לקבל את ההיתרים והרישיונות הדורשים לפתיחת מרפאת שיניים. במאמר זה נסביר בהרחבה על כמה נקודות שנדרשות מאיתנו לפני פתיחת המרפאה.

 

היתרי בנייה

היתרי הייעוד והבנייה רלוונטיים רק למי שמתכנן לבנות את המרפאה שלא, ולא למי שמתכנן לפתוח מרפאה במבנה קיים. היתרים אלו הם השלב הראשון לפני פתיחת מרפאת שיניים, הדבר ידרוש מכם לקבל את האישורים הנדרשים מוועדת התכנון והבנייה המקומית, לדוגמא: אם אתה מתכנן לפתוח מרפאת שיניים ברעננה, תצטרך לבקש את ההיתרים מוועדת התכנון והבנייה של עריית רעננה.

הוועדה ככל הנראה תדרוש מאיתנו לספק תכניות מפורטות לבניית המרפאה, כולל פריסה ועיצוב החלל.

אילו אישורים נצטרך לפתיחת מרפאת שיניים?

אישור משרד הבריאות

השלב השני לפני פתיחת מרפאת שיניים הוא אישור רשמי ממשרד הבריאות. ההיתר ממשרד הבריאות הינו בגדר חובה! היתר זה נועד כדי להבטיח שהמרפאה שלך עומדת בדרישות הבריאות והבטיחות הנדרשות ע״י מרפאות. כדי לקבל את אישור זה, יהיה עליך לספק למשרד הבריאות מידע מפורט על הציוד, המתקנים והצוות של המרפאה, וכמובן הוכחת הסמכה ברפואת שיניים.

 

רישיון עסקי

רישיון עסקי הינו דומה לכל הליך פתיחת עסק בישראל. כדי להפעיל את העסק שלנו, במקרה זה מרפאת השיניים, נצטרך לקבל רישיון עסק. את הרישיון העסקי ניתן לקבל על ידי העירייה המקומית ויחייב את המבקש בתשלום אגרה. עבור קבלת רישיון זה נצטרך להגיש בקשה לרישיון עסקי, מידע על בעלי המרפאה ופרטים נוספים.

אילו אישורים נצטרך לפתיחת מרפאת שיניים?

ביטוח

כמו שאנחנו לא נוסעים באוטו שלא מבוטח, כך גם לא נפתח עסק ללא כיסוי ביטוחי. כיסוי זה יגן עליך ועל העסק שלך מפני תביעות גדולות ויקרות. על בעל המרפאה לרכוש פוליסות ביטוח המכסות אחריות מקצועית, נזקי רכוש ופיצויי עובדים ומטופלים.

 

כמה עולה להוציא אישורים לפתיחת מרפאת שיניים?

עלות קבלת האישורים שצוינו מעלה הינה אינדיבידואלית בהתאם לגורמים שונים, לרבות מיקודם וגודל המרפאה. היתרי הבנייה והייעוד מהעירייה המקומית ינועו בדרך כלל בטווח הכמה אלפי שקלים, ואישור משרד הבריאות לפתיחת המרפאה יעלה כמה מאות שקלים בודדים, כך גם אגרת רישיון העסק. כיסוי ביטוחי אינה בעל מחיר קבוע, הוא משתנה בהתאם למספר גורמים שאותם דורשות חברות הביטוח לדעת.

 

לסיכום

פתיחת מרפאת שיניים בישראל מחייבת קבלת מספר אישורים ורישיונות. החל מהיתרי ייעוד ובנייה, אישור משרד הבריאות ועד רישיון עסק מהעירייה המקומית וכיסוי ביטוחי. רישיונות והיתרים אלו נועדו להבטיח לבעל המרפאה עמידה בדרישות הבריאות והבטיחות נדרשת בחוק. היתרים ורישיונות אלו אומנם תהליך הדורש התעסקות רבה, אך עם הבנה נכונה של הדרישות שלהם, נוכל להבטיח שמרפאת השיניים שלנו תיפתח תוך זמן קצר מתחילת התהליך.

אילו אישורים נצטרך לפתיחת מרפאת שיניים?