קליטה ואינטרנט בסלולרי מכל מקום בעולם באפס שקלים לחודש

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

חברת סטרט אפ חדשה בנתה רעיון חדשני שמייתר לחלוטין את החברות הסלולריות והתשתיות.

כיום, אתם מחוברים למפעילה סלולרית כגון סלקום, אורנג', פלאפון או גולן טלקום. התשתיות יושבות ברחבי הארץ והסלולרי שלכם מחובר לתשתיות האלו אלחוטית ומקבל קליטה לשיחות, הודעות ואינטרנט. במקומות אליהם זרועות התשתיות לא מגיעות – לא תוכלו לקבל קליטה או אינטרנט, ויש מקומות בהם הקליטה נמוכה ויתכנו הפרעות בשיחות או אינטרנט במהירות איטית. על האפשרות להשתמש בתשתיות של המפעילות הסלולריות אתם משלמים בכל חודש כמה עשרות שקלים עבור כל מכשיר סלולרי שברשותכם, וכל זה בהנחה שאתם בתחומי המדינה – בחו"ל אין תשתיות למפעילות הארציות ולכן תאלצו או להשתמש בתשתיות מקומיות בזמן השהיה בחו"ל, או לבצע הסכם זמני לזמן השהיה בחו"ל מול מפעילה ארצית – שתקשר אתכם בחו"ל דרך מפעיל מקומי, ותגבה על כך עמלה גבוה.

מה אם נגיד לכם שיש אפשרות לקבל קליטה סלולרית לשיחות ולשימוש באינטרנט מכל מקום בעולם בלי לשלם שקל בודד, בטח לא כל חודש בחודשו? סקרנים? המאמר הזה בשבילכם.

איך נקבל קליטה סלולרית ואינטרנט במכשיר שלנו בלי לשלם אגורה?

חברת סטרט אפ חדשה בשם VOLK הגתה רעיון גאוני (אם כי הוא סובל מכמה חסרונות והסתייגויות, בהמשך) שעל פיו ניתן לקבל קליטה סלולרית ואינטרנט במכשיר הסלולרי שלכם בכל מקום בעולם, גם ללא עלות וגם ללא תלות באיכות התשתית והיתכנותה במקום בו אתם נמצאים. החברה פיתחה מכשיר סלולרי שמסוגל לחייג לכל מקום, לכל אחד, מכל מקום בעולם (בתיאוריה), ולגלוש באינטרנט – ללא עלות, ללא הגבלה, לעולמי עד. כאשר אתם קונים את המכשיר הסלולרי מטעם חברת VOLK הוא מגיע כחבילה עם משדר בייתי מיוחד, דומה לנתב הבייתי שיש לכם בבית שמחובר לתשתית אינטרנט, אבל המשדר הזה משתמש בגלי רדיו כדי "לירות" את הקליטה האינטרנטית באופן אלחוטי – למרחק של כמה קילומטרים. האות הזה יכול להקרא אך ורק על ידי אותו מכשיר סלולרי של חברת VOLK, על ידי מקלט מיוחד שיושב במכשיר. כל עוד אתם בטווח של כמה קילומטרים ממשדר בייתי שכזה – אתם מקבלים קליטה אינטרנטית, שתאפשר לכם לא רק לגלוש באינטרנט מהמכשיר, אלא גם לנהל שיחות והודעות טקסט – ללא כרטיס סים במכשיר כלל וכלל.

קליטה במרחק של כמה קילומטרים מכל משדר כזה אינה מספיקה, אז הרחיבו ופיתחו בחברת VOLK: כל אחד מהמכשירים הסלולריים המיוחדים האלו לא רק קולטים את האות מהמשדרים – אלא גם משמשים כמשדר בעצמם, כך שבזמן שהמכשיר שלכם מקבל אינטרנט ממשדר בייתי, הוא גם משתף את החיבור הזה עם מכשירים סלולריים של VOLK שנמצאים באזור של כמה קילומטרים ממנו. למעשה, נוצרת רשת חזקה, אמינה ועוצמתית של משדרים שנושאים את האות האינטרנטי עשרות ומאות קילומטרים מנקודת הגישה הבייתית הראשונית. החברה פיתחה כמה קווי יסוד וכללים כלליים כדי לשמור על הגינות, לדוגמא – תוכל להשתמש באינטרנט בנפח שאותו המכשיר שלך שיתף, ועד 5 גיגה מעל לנפח זה, לכל היותר. כדי לקבל אינטרנט צריך לשתף. יש לך מספר טלפון כרגיל, שיחות מנוהלות על גבי התשתית האינטרנט באופן שקוף, ובתיאוריה – אם הרשת תהפוך לעצמתית, המונית וחזקה – תוכל לקבל תשתית בכל מקום בעולם ללא תשלום, גם באיזורים נידחים. אינטרנט סלולרי חברתי משותף, הלכה למעשה, עם יתרון מאוד בולט – ככל שיותר אנשים משתמשים בשירות – כך הוא נהיה יציב ומהיר יותר, בניגוד מוחלט לתשתית סלולרית המוצעת היום שאיכותה הולכת ונשחקת ככל שיותר אנשים מחוברים אליה. החברה החלה בפיילוט בהוואי והתוצאות היו מעולות – אנשים נהנו משיחות ואינטרנט איכותי ויציב מכל מקום, בלי לשלם למפעילה סלולרית.

בתמונה: באמצעות המכשיר הסלולרי של VOLK נוצרת רשת גישה לאינטרנט שבנויה ממשדרים בייתיים והמכשירים הסלולריים עצמם – אינטרנט ושיחות מכל מקום בעולם ללא תשלום!

התמונה מאתר החברה https://volkfi.com

קליטה ואינטרנט מכל מקום בעולם ב0 שקל

איזה מכשיר אני מקבל וכמה הוא עולה?

האמת, שהמכשיר והעלות שלו לא רעים בכלל. ב-400 דולר אתם מקבלים מכשיר סלולרי עם תצוגת אמולד יפה ומלאה של 6.2 אינצ' (עם מגרעת קטנה במסך מלמעלה), אנדרויד 9, מעבד טוב – סנאפ-דרגון 845, 4 גיגה זכרון ראם, 2 מצלמות אחוריות של 16 מגה פיקסל, ועוד מצלמה קדמית באיכות לא רעה.

החסרונות

  • הרעיון כולו מקסים אבל זה יעבוד גרוע עד כדי לא יעבוד בכלל בהרבה מקומות כל עוד אין שימוש המוני מאסיבי מאוד בסלולריים האלו. יותר משתמשים ישתמשו, יותר רחוק נוכל להגיע עם קליטה הרחק מאותו משדר בייתי. אם זה יתפוס תאוצה – מדובר באיום ממשי על המפעילות הסלולריות, אבל זה יקח זמן, מאמץ ועקשנות.
  • משתמש שרוצה לקחת חלק בפרוייקט האינטרנט השיתופי הזה, נעול להשתמש במכשיר הספציפי המוצע. המכשירים של VOLK כוללים גם חריץ לכרטיס SIM, אבל אם יש SIM בפנים ומשלמים למפעילה סלולרית – מה הרעיון? בנוסף, ב400$ אפשר להשיג מכשיר טוב יותר, ויש משתמשים שלא יוותרו על ביצועים ואיכות בסלולרי שלהם, כאלו שקונים מכשירי דגל חדישים, יקרים ועצמתיים, שבוודאי לא יאהבו את הרעיון של להתפשר על ביצועים רק כי הטכנולוגיה של VOLK עובדת רק במכשירים שלה.
  • המכשיר הסלולרי של VOLK מציע מערכת הפעלה אנדרויד בלבד. משתמשים שמתחברים יותר למערכות ההפעלה של אפל – צר לנו.
  • אנחנו מאוד מודאגים בנוגע לצריכת הסוללה של המכשיר הסלולרי המדובר. מדובר במכשיר שבאופן מתמיד משתמש במקלט מיוחד כדי לקלוט אינטרנט, והוא משדר החוצה באמצעות משדר אינטרנט גם החוצה. נשמע לנו כמו זללן סוללה רציני.
  • משתמשים רבים דיווחו כי פנו לחברה דרך רשתות חברתיות וזכו לאפס מענה. חברה כזו ללא שירות לקוחות או מישהו לפנות אליו, במידה וזה ישאר המצב גם בעתיד, תקרוס כמגדל לבנים לא יציב תוך זמן קצר.
  • אתר החברה VOLK מציג תרשימים רבים ואילוסטרציות – אין תמונות חיות אמיתיות או סרטונים של המכשיר עצמו. סביר להניח שבפועל – המכשיר המדובר אפילו עדיין לא מוכן מבחינת פיתוח. ניתן לשריין לעצמך מכשיר לכשיהיה מוכן בתשלום ראשוני של 5$ מתוך סך ה-400$ שהוא עולה, וסביר להניח שהחברה משתמשת באיסוף 5$ מלקוחות עתידיים כדי להשלים את הפיתוח והייצור.
  • החברה נמנעה מלתאר נתונים טכניים – מה פירוש "קליטה של כמה קילומטרים"? כמה במדוייק? אילו מהירויות נוכל לקבל? אנחנו נמצאים בעידן שבו חיבורי דור חמישי (5G) נמצאים מעבר לפינה – העובדה שהחברה ערתילאית בנוגע למהירויות והמרחקים מדאיגה מאוד.

על פניו, הפרוייקט הזה נשמע מקסים באמת – קליטה סלולרית ואינטרנט סלולרי חברתי שיתופי ו-100% חינמי. בפועל, כשחוקרים לעומק את הפרוייקט, התהיות והחסרונות סביבו מדאיגים מאוד. האם נראה את המיזם הזה קורם עור וגידים והופך לאיכותי ועצמתי, או שמא מדובר ברעיון שיגנז ולא יעבוד בסופו של דבר? רק הזמן יגיד.