האם בטיחותי לקנות רהיטים באמצעות אשראי בשיחה טלפונית?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

עצות רבות עשויות להישמע בעת בחינת השאלה האם נכון ובטוח לקנות רהיטים באמצעות כרטיס אשראי בטלפון. סביר להניח שבמדגם אקראי התשובות יתחלקו בין אלו שיטענו בתוקף שבימינו אין כל בעיה לעשות זאת לבין אלו שיטענו ההפך. עם זאת, לא נראה שיש עוד טעם להקשיב לאלו שטוענים שלא כדאי לעשות זאת.

 

נוחות הקנייה

כאשר קונים רהיטים בטלפון באמצעות כרטיס אשראי, אנו למעשה לא נדרשים עוד ללכת פיזית לחנות הרהיטים ולבחור את הריהוט שלנו. המגוון הרחב חשוף בפנינו ובמרחק שיחת טלפון אחת נוכל לבצע את רכישת הריהוט ולחדש את ריהוט הבית. כאשר מבצעים את שיחת הטלפון מהבית אנחנו אפילו יכולים לבחון תוך כדי השיחה היכן בדיוק יעמוד הרהיט החדש ואיזה נופך חדש הוא ייתן לחלל אליו הוא מיועד.

נראה שזה הרבה יותר קל להשוות את הרהיטים כאשר המגוון הרחב נמצא בבירור על המסך שמולנו, הטלפון ביד, והמיקום העתידי של הריהוט נמצא גם הוא לפנינו. שקילת השיקולים השונים תוך כדי שיחת הטלפון ובתנאים הללו הופכים את פעולת רכישת הריהוט לקלה ונוחה הרבה יותר.

 

שיקולי זמנים ובריאות

בתקופת הקורונה המתמשכת מובן כי כניסה לחנות פיזית המאוישת באנשים רבים ומתחלפים היא איננה הבחירה הנכונה ביותר. ישנם מי מאיתנו המצויים בקבוצות סיכון שפעולו מעין אלה עשויות להיות מסוכנות במידה רבה עוד יותר. היכולת לרכוש את הרהיטים באופן טלפוני וללא צורך להגיע אל המקום עצמו בהחלט מסירה דאגה משמעותית ומסייעת לצמצם את החשיפה הפוטנציאלית לנגיף.

בנוסף, נסיעה אל החנות הפיזית היא פעולה הכרוכה בזמן ומשאבים. כבישי הארץ מעולם לא נראו טוב פחות. פקקים איומים קיימים בכל מקום ובכל זמן, אינם נותנים מנוח ולא מאפשרים להגיע בקלות לחנויות פיזיות. לכן, בחירה בביצוע שיחה טלפונית להזמנת הרהיטים החדשים בהחלט יכולה להיות הבחירה האולטימטיבית למי שאין לו די זמן פנוי לכלות בכביש. כך לדוגמא לילך רהיטים המציגה את מספר הטלפון שלה באתר https://lilach-rahitim.co.il עשויה להיות הבחירה המושלמת.

 

בטיחות הרכישה

ישנם אנשים הסבורים כי רכישה דרך מוקד טלפוני היא מתכון בטוח לגניבת פרטי האשראי. עם זאת, נראה כי למחשבה זו אין ביסוס אמיתי במציאות. היקף העסקאות המתבצעות און-ליין ובאמצעות הטלפון בעידן הנוכחי הוא אדיר. כ-90% מכלל העסקאות המבוצעות כיום בעסקים הן עסקאות בהן פרטי האשראי מועברים אל נציג לא נודע עמו אין לנו הכרות.

אף על פי כן, הסיכוי לגניבת פרטי האשראי עדיין נותר נמוך, וזאת מפני שרשויות המדינה וחברות האשראי הקימו מערך אבטחה שהוא כמעט ואינו חדיר. בכל מקרה, גם אם בוצעה גניבת פרטי אשראי, חברות האשראי מספקות שירות יעיל ונוח לביטול עסקאות במצבים כאלה, ואינן מערימות קשיים בדרך לקבלת הכסף בחזרה.

רכישת רהיטים בטלפון