רד מג'יק 3 – מכשיר סלולרי שהוא למעשה קונסולת משחקים במחיר נמוך

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

סלולרי נישתי-משהו שיש בו המון חדשנות במחיר של מכשיר ביניים טיפוסי – אוצר עבור גיימרים סלולריים.

 

מכשיר חדש שיצא לשוק מכיל המון חדשנות ומאפשר לגיימרים להנות ממה שחשוב להם באמת – תצוגה ורזולוציה חסרת פשרות שכמוה לא רואים אפילו במערכות מחשבים נייחים יוקרתיים, ביצועים ומחיר מאוד משתלמים, ועיצוב שמשדר ייחודיות.

המכשיר המדובר הוא הרד מג'יק 3, מכשיר שעוצב, תוכנן ונבנה מתוך חשיבה על כאלו שמשחקים משחקי וידאו ורוצים את החוויה החזקה ביותר שניתן להציע לגיימר במכשיר סלולרי.

המכשיר כבד למדי, 250 גרם, מאחר ומלבד חומרה חזקה הוא מכיל גם מערך קירור ושאר גימיקים כבדים. המכשיר מגיע בעיצוב גב מרשים מאוד, שצועק "גיימינג" חד משמעית, מאחר ועוקב אחר אלמנטים של עיצוב הטכנלוגיה מעולם משחקי הוידאו לקונסולות והמחשב – מצאנו הרבה דמיון בין הדרך שבה בוחרת alienware – חברת המחשבים הנישאים היוקרתיים לגיימרים – לעצב את המחשבים שלה, ובין העיצוב של הסלולרי הזה. לא פחות ממרהיב.

 

רד מג'יק 3
רד מג'יק 3

בתמונה – 3 עיצובים של גב המכשיר רד מג'יק 3, המכשיר הסלולרי המכוון לכיוון כאלו שאוהבים משחקי וידאו ורוצים להוציא את המקסימום בתחום מהסלולרי שלהם.

התמונה מאתר gizchina.

 

המכשיר מכיל פס תאורה LED שניתן לעצב אותו כאוות נפשכם מבחינת הצבעים וחלוקתם לאורך הפס, ממש כמו שגיימרים אוהבים במאווררים שלהם, במקלדות והעכברים שלהם, בכרטיסי המסך שלהם, ובמארזים שלהם במחשבים. הגוף כולו מתכתי ומבריק עם זווית קלה כלפי המרכז – לא שגרתי בכלל, וההחלטה כאן היא לא רק עיצובים: הגוף עשוי מתכת (ולא זכוכית כנהוג במכשירים שיוצאים בימינו) כדי לתמוך ולעזור למערכת הקירור המאסיבית שקיימת במכשיר, והזווית בגב המכשיר עוזרת לזרימת אויר מתחת למכשיר גם כן, ומקלה על אחיזה ממושכת במכשיר, כמו שצפוי שיקרה כאשר גיימר מושבע חורש משחקי וידאו בסלולר. בזווית שבעיצוב הגב יש חסרון בולט – המכשיר מתנדנד לא מעט כאשר הוא יושב על שולחן ומתפעלים אותו בלי להחזיק אותו ביד, אבל ביחס ליתרונות, בוודאות לגיימרים זה לא יפריע יותר מידי, הם גם ככה פחות בוואטס אפ והרבה יותר בפורטנייט.

 

הקירור

אחת מהתופעות הכי מעצבנות ומטרידות כאשר משחקים משחק וידאו במכשיר סלולרי מכל סוג שהוא, היא שהוא נהיה לוהט ומתחמם מאוד, עד לרמה שהידיים מתחילות לנטוף זיעה ובא לך להפסיק לשחק. מכיוון שהמכשיר הזה מוקדש לגיימינג – הוא מכיל קירור נוזלים פנימי מתקדם שכולל מאוורר (מאוורר פיזי, כן, במכשיר סלולרי!) עם פתח שאיבת אויר פנימה באחור המכשיר, ופתח יציאת אויר בצד המכשיר. לא ראינו סלולרי שמתפעל את המעלות שבו בצורה כל כך יעילה מעולם, והמכשיר נשאר בטמפרטורה סבירה גם כאשר הוא נדרש להריץ גרפיקות תלת מימדיות מורכבות גם לאורך זמן רצוף וארוך. מערכת קירור הנוזלים הפנימית והמאוורר הפיזי מסוגלים להשאיר את המעבד של המכשיר קר יותר בכ-15 מעלות (בזמן מאמץ והרצת גרפיקות) ממכשירים מתחרים אחרים – הבדל משמעותי ומורגש בהחלט.

 

המפרט

כמובן שכל הקירור שבעולם לא עוזר לשום גיימר במידה והמשחקים לא רצים מהר וחלק כמשי. לכן, דחסו אל תוך המכשיר הזה, בין המאווררים וצינורות הקירור, גם חומרה עצמתית. מעבד מסוג סנאפ דרגון 55 החדיש כמו שנהוג בכל מכשיר דגל יוקרתי, 8 גיגה ראם בגרסת הבסיס ועד 12 גיגה בגרסאות החזקות יותר, 256 גיגה זכרון פנימי, וסוללה מפלצתית ענקית של 5,000 מילי אמפר (25% יותר מסמסונג S10 פלוס חדש). הסוללה הזו היא קריטית וחשובה מאוד, שכן משחקי וידאו זו אחת המטלות הכי דורשניות, אם לא הדורשנית ביותר, כשמדובר בסוללה של המכשיר איתו משחקים. סוללה גדולה פירושה זמן משחק ארוך יותר בלי צורך להטעין את המכשיר. המכשיר מכיל 2 רמקולים קדמיים בסטריאו באיכות מאוד גבוה, וחיבור אוזניות עגול כמו שחשוב שיהיה במכשיר מהסוג הזה.

אין תמיכה בטעינה אלחוטית, ואין עמידות נגד מים. חבל, אבל מובן, באופן מסויים.

 

המסך והמצלמה – תצוגה משוגעת של 90Hz ויכולות צילום ב8K.

כן כן, קראתם נכון. המכשיר הזה מצלם וידאו ברזולוציית 8K. לא מושלם ולא לגמרי בצורה שמישה, אבל היי – הוא מצלם וידאו ברזולוציית 8K. הצילום מתבצע עם מצלמה בודדת בלבד בכל צד של המכשיר, וקשה לנו לומר שתחת התמחור הנוכחי וכל מה שהמכשיר הזה מציע, ציפינו ליותר מזה. צילום וידאו ברזולוציית 4K רק בזמן האחרון הפך לסטנדרט אמיתי של ממש, ומכשירי דגל בשנה-שתיים האחרונות לא מוותרים על התכונה הזו, אז צילום וידאו בפי 2 כמות הפיקסלים זה מדהים בעינינו. כולנו תקווה שהמכשיר הזה קובע סטנדרט, רף חדש, שאותו ינסו להשוות או לעקוף בעתיד הקרוב החברות המתחרות. החיישן האחורי של המצלמה הוא ברזולוציית 48 מגה פיקסל, והוא מגיע עם אפשרות לוידאו בהילוך איטי מאסיבי ביותר של קצת פחות מ-2000 פריימים בשנייה, לעומת מה שקיים במכשירים אחרים – קצת פחות מ-1000 פריימים בשנייה. מרשים, אפילו בעיקר שהמכשיר הזה מציע כל כך הרבה במחיר כל כך סביר, לא היו לנו ציפיות מהמצלמה, וקיבלנו המון תכונות מתקדמות וצילום באיכות גבוה. עליה וקוץ בה: צילום 8K מתבצע ב-15 פריימים לשניה – כלומר – הוידאו מקפץ ומציק מעט בעין, שכן הסטנדרט הנמוך לוידאו באופן כללי הוא לפחות 24 פריימים לשניה – כפי שהרבה טלויזיות משדרות.

המסך הוא מסך עצום בגודל 6.65 אינצ' ללא מגרעות או הפרעות, ברזולוציית HD רגילה 1080P (קצת מאכזב, האמת) עם תקן HDR (ולא HDR+, עוד אכזבה קטנה), ומתעדכן בקצב של 90 הרץ בשניה (בניגוד לנהוג במכשירים יוקרתיים – 60 הרץ בשניה). המכשיר נכנס לרשימת המכשירים שמכילים מסך שמתעדכן כל כך מהר, רשימה אותה ניתן למנות כיום באמצעות האצבעות של יד אחת. זה כמובן מורגש מאוד בזמן משחק, שכן זמן התגובתיות והקצב המהיר של הפריימים מספק חוויה חלקה יותר בהרבה, אבל לא רק – מסכים עם קצב רענון תמונה של 90 הרץ לעומת 60 הרץ מספקים גם חוויה טובה ונעימה יותר במערכת ההפעלה ובשיטוט בתפריטים הרגילים של המכשיר – האנימציות והמעברים בין אפליקציות נראים לעין חלקים יותר ונעימים יותר – משמעותית. המסך, כאמור, ללא הפרעות, מגרעות או ניקובים לטובת עדשות או רמקולים, כפי שגיימר אמיתי יעריך ויאהב שכן זה לא גוזל לו חלקים מהמסך, אבל כן יש "מצח" ו"סנטר" למכשיר, קצת יותר גדולים מהסטנדרט המקובל בימינו. אפשר גם למצוא בזה סוג של יתרון – אין "לחיצות סרק" בטעות בשטח המסך בזמן שמשחקים במשחק, ויש שטח בקדמת הטלפון שבו ניתן לאחוז וכך לשפר את האחיזה במכשיר.

 

גימיקים מגניבים לגיימרים

מלבד ביצועים גבוהים, סוללה עצומה, מסך גדול ומרשים ומערכת קירור עצבנית, המכשיר מכיל גימיקים מגניבים מעולם הגיימינג, חלקם שימושיים ויעילים וחלקם ברמת הגימיק בלבד.

  • המכשיר מכיל 2 כפתורים בצידו, במקום שבו האצבעות מגיעות באופן טבעי כשאוחזים במכשיר אופקית – כפתורים לא פיזיים אך רגישים למגע, אותם ניתן לכוונן לפי הצורך והרצון שלכם כך שיבצעו פעולה מסויימת בזמן משחק. בעצם, הרעיון פה הוא להפוך את הסלולרי לשלט דמוי אקס בוקס, שבו יש גם 2 כפתורים בחלק העליון של השלט. רעיון מעולה ומדליק, יישום טוב מאוד.
  • כאמור, עיצוב שמשדר גיימינג עם פס LED צבעוני ניתן להתאמה אישית בגב המכשיר.
  • מנגנון "שוק", שגורם לפלאפון לרטוט באופן אוטומטי כל פעם שאתה מותקף / נפצע / חוטף יריות בזמן משחק (במספר משחקים תומכים).
  • המכשיר מגיע עם חיבור מתכתי מיוחד בצידו ל"עזרי גיימינג" עתידיים, בתקווה שיהיו חברות צד שלישי שיפתחו ויציעו כאלו ספציפית עבור הדגם הזה. זה חיבור סטנדרטי שאפשר לפתח לדוגמא הגה פיזי / שלט פיזי שמתחבר באמצעותו לסלולרי.
  • לחצן פיזי דו-מצבי בצד המכשיר העונה לשם Gaming Space, בלחיצה עליו אתם מועברים מיידית למערכת שמוקדשת כולה למשחקים ולהגדרות שקשורות למשחקים. במצב הזה תוכלו לצפות במסודר ברשימת המשחקים שיש לכם על המכשיר, להפעיל אותם, לשלוט במהירות המאוורר ובתאורת ה LED האחורית והעיצוב שלה, להפעיל מצב "נא לא להפריע" כך שתוכלו לשחק בלי שהתראות או שיחות טלפון (או גם וגם) יקפצו, וגם להפעיל הקלטת מסך לפני כניסה למשחק כדי לצפות בוידאו של מה שעשיתם ואיך ששיחקתם, ולשתף אותו ברשתות החברתיות.

 

נראה שחברת נוביה שפיתחה את המכשיר רד מג'יק 3 הרימה סוג של כפפה מסויימת ששכבה זמן רב בלי שאף אחד דואג להרים אותה, ופיתחה מכשיר סלולרי שכל כולו מוקדש לגיימינג. אנחנו רואים לאחרונה הרבה חברות שמביאות גימיקים, שפצורים, תוכנה ואפליקציות מותאמות לגיימרים, ואין ספק שזהו צעד בכיוון הנכון כדי לפנק את החתך הזה בשוק שלא ממש קיבל מענה הולם עד כה. בעתיד כנראה נראה יותר ויותר מכשירי יוקרה שמותאמים לגיימרים, מכשירים יקרים ומשוכללים שיתנו מענה לצורך הזה שעד כה לא בא לידי סיפוק.