שיאומי מפתיעה: טעינה מלאה בקצת יותר מרבע שעה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

טכנולוגיה חדשה מבית שיאומי מצליחה להטעין סוללה גדולה של 4,000 מילי אמפר בכ-17 דקות בלבד.

מכשירי הדגל החדשים מצויידים בפסגת הטכנולוגיה העכשווית: מסכים גדולים ברזולוציה ואיכויות מדהימות, שמע באיכות מעולה, מעבדים חדישים וזריזים ואפשרויות להריץ משחקים, גרפיקות ווידאו באיכות גבוה.

עם כל הביצועים והאיכות מגיע עקב האכילס: הסוללה נאכלת מהר. בעוד שהחומרה השתפרה במאות ובחלק מהמקרים אפילו באלפי אחוזים בשנים האחרונות, הסוללות שלנו גדלו רק במעט, אפילו לא פי 2.

הבעיה

במכשירים ישנים עם מסכים קטנים, 16 צבעים ומקלדת פיזית, סוללה הייתה יכול להחזיק אפילו ימים שלמים תחת שימוש סביר. במכשירים חדשים הסטנדרט המבוקש הוא – שהסוללה תצליח להחזיק יום בודד אחד לפחות – מהבוקר עד הערב, וגם זה תחת שימוש סביר למדי, אם אתם משתמשים כבדים או אפילו משתמשים שעושים שימוש מעט מעל הממוצע – כנראה שתצטרכו להסתובב קבוע עם מטען או סוללה ניידת.

הפתרון

בעולם שבו הסוללה נגמרת יחסית מהר ואנשים מחוברים לסלולרי שלהם עשרים וארבע שבע, וכשהגדלת נפח הסוללה משמעותית לא מתאפשר טכנולוגית כבר שנים רבות – הלכו היצרניות של המכשירים הסלולריים ופיתחו פתרון מנחם – הטענה מהירה. החשיבה פה בעצם אומרת – אנחנו לא מצליחים להגדיל משמעותית את נפח הסוללה והקיבולת שלה, אבל החומרה מסביב משתפרת בקצב מסחרר – בוא לפחות נציע טעינה נוחה, יעילה, ומהירה כבזק.

מובילת הדרך – שיאומי

אפריל 2019 ובעוד שהענקיות – גוגל, סמסונג, אפל וכדומה – מתחרות במגרש החול, באה שיאומי ומפתיעה את כולנו עם ההכרזה וההוכחות שהיא שמה את כולן בכיס הקטן. החברה הקטנה הצליחה לפתח מטען 100 וואט חדשני שיכול למלא סוללה ענקית על פי סטנדרט של היום (4,000 מילי אמפר) במהירות גבוה פי 3 מכל מה שפגשנו עד היום – 17 דקות.

חברת שיאומי כבר הפתיעה בעבר עם מכשירים שבהם חיי הסוללה נותנים פייט רציני למכשירי הדגל של החברות הגדולות ביותר, וכעת, לצד חיי סוללה גבוהים מצטרף ההישג המרשים ופורץ הדרך הזה. כשהסוללה אוזלת מהר, זה מאוד מנחם שאפשר להטעין את המכשיר הסלולרי שבידך מ-0% ל-100% בקצת יותר מרבע שעה.

צפו בסרטון שמתעד את הטכנולוגיה הנדירה הזו, רגע לפני שהיא הופכת לנחלת הכלל ויוצאת לשוק:

בואו נמחיש עבורכם כמה זה מהיר

נזכרתם שהמכשיר רק חצי-מלא רגע לפני שאתם יוצאים מהבית?

תוך 5 וחצי דקות, בזמן שאתם נועלים נעליים ומתארגנים ליציאה, המכשיר יגיע מ-50% ל-90%.

אם המכשיר מצפצף ומודיע לכם שהוא על אחוזים בודדים ואתם לפני כניסה למקלחת זריזה – זריזים ככל שתהיו – עד שתצאו המכשיר כבר יהיה טעון במלואו או כמעט במלואו. נוח מאוד, אין ספק.

עד היום, הסלולרים הנטענים הכי מהר בשוק נתנו מהירויות טעינה שדרשו מכם לחבר את המטען 31-40 דקות בהתאם לגודל הסוללה. 17 דקות לסוללה עצומה זה שיפור ניכר ואמיתי של ממש.

מתי מטען העל הזה מגיע?

אין כרגע מידע נוסף לגבי תאריך ההשקה של מטען העל הזה מבית שיאומי, כמו גם מכשירים סלולריים שיתמכו בטעינה כל כך מהירה. יתכן שמדובר בפיתוח שנמצא בשלבי הנדסה ראשוניים והסרטון המדובר הוא רק הצגת תכלית, יתכן שמדובר בשלבי פיתוח סופיים, ויתכן שמדובר בפיתוח שנראה כבר במכשירים הבאים של שיאומי שיצאו לשוק. סביר להניח שמיד אחרי ששיאומי תציג מוצר עם מאפיינים דומים, מהר מאוד סמסונג, אפל ושאר יצרניות הענק "ידביקו פערים" וישימו דגש על פיתוח של מוצר בעל יכולות דומות. יתכן ובקרוב נוכל לחבר את הסלולרי שלנו למטען ל-10-20 דקות ביום, וזה יהיה די והותר בכדי להשאיר אותו חי ובועט בשגרה.