שימוש בטלפון בחללי עבודה – איך לא תפריעו לכולם

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

חללי עבודה משותפים כבשו את עולם העסקים בחו"ל ולאחרונה גם בארץ. יותר ויותר אנשים נוטשים את שיטת העבודה המסורתית ועוברים לעבוד יחד בחלל אחד. צורת עבודה זו חדשה עבור רבים מאיתנו ודורשת התאמות ושינויים. שימוש בטלפון למשל, הפך לגורם רעש מרכזי שעלול להפריע לעמיתינו. איך נימנע מכך?

 

מהם חללי עבודה משותפים?

למי שעוד לא מכיר את הקונספט, חלל עבודה משותף הוא מתחם בו מתקבצים פרטים או חברות על מנת לעבוד או ללמוד, כתחליף למשרד או לעבודה מהבית. חללי עבודה שונים מציעים עמדות עבודה אישיות, חדרי ישיבות, כיתות לימוד ואודיטוריומים. האווירה שנוצרת בחללי העבודה התגלתה כחיובית וככזאת המעלה את הפרודוקטיביות. פגישה בעמיתים, קיום נטוורקינג, שיחות החולין ותחושת השיתופיות, תורמים כולם לתחושת שייכות וכן להגברת המוטיבציה. למרות היתרונות הרבים, עבודה בחלל עבודה משותף עלולה להיות מאתגרת מבחינת כמות הרעש הנוצרת, והרבה מכך בגלל הטלפונים.

 

שקט בחדרי ישיבות

מקום מרכזי בו שיחות הטלפון מפריעות ביותר הם חדרי ישיבות. הזמן בחדר הישיבות הוא מוגבל, שכן בחללי עבודה משותפים משריינים אותו על פי שעה. כמו כן, כולם מפנים מזמנם, שלעיתים הוא יקר, על מנת לקחת חלק בישיבות אלה. אין מרגיז מכך שטלפונים מתחילים לרטוט, העיניים מוסחות והידיים מוסתרות מתחת לשולחן. עבור עצמכם ועבור עמיתיכם, נסו לכבד את הישיבות הללו ולהשאיר את הטלפונים בחוץ.

 

פשוט לסמס

מכירים את זה ש"מכריחים" אתכם להיות חלק משיחה? אתם עובדים בעמדה שלכם, רגועים ומרוכזים כשלפתע מישהו מתחיל לדבר בטלפון בקול רם, ואינכם מצליחים עוד להתרכז בדבר מלבד אותה שיחה. זו תופעה מעצבנת ובחללי עבודה משותפים היא עשויה להיות אפילו בלתי אפשרית. הדרך הראשונה למנוע את השיחות הללו היא פשוט לעבור להודעות כתובות. מיילים או אסמסים הם תחליף מצוין לשיחות הרועשות. להתכתב בימינו זה פשוט מאי פעם וכדאי לאמץ זאת גם בחיי העבודה.

 

לרכז את השיחות

תוכלו לנסות ולרכז את שיחות הטלפון החשובות לשעה או למספר שעות במהלך היום. כך, תפחיתו את הרעש במהלך היום וגם תרגישו יותר בשליטה ושפחות "מנדנדים" לכם. תוכלו אף להחליט לצאת החוצה וכך תוכלו לדבר בנחת. חללי עבודה רבים מציעים מתחמים פתוחים ונעימים בהם תוכלו לבצע את השיחות. זו גם הזדמנות עבורכם לקחת הפסקה, לנשום אוויר ולהזיז קצת את הגוף.

 

לסיכום

חללי עבודה משותפים טומנים בחובם יתרונות רבים ומציעים אווירה פתוחה ונעימה. אף על פי כן, בעיה מרכזית בהם היא היווצרות רעש. אם תנסו להפחית את הרעש מהטלפון הנייד שלכם, כבר תפתרו את החלק העיקרי של הבעיה. כבדו את חדרי הישיבות, סמסו כשאפשר ותקיימו את שיחותיכם באופן מרוכז. כך, תפריעו פחות לעמיתיכם ותשמרו על אווירה מכבדת ושקטה.

טלפון