שמו הולך לפניו – 12 שמות מיוחדים לילדים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

האם לשם של אדם יש משמעות?. יש כאלו המאמינים כי השם משפיע על תכונות שהילד יפתח  בעצמו כבר מגיל צעיר (נבואה שמגשימה את עצמה), יש כאלו שמאמינים ששם מסוים ייתן לו מזל ויש כאלו שלא מייחסים כלל חשיבות מעבר לזה שצריך שם בכדי שיהיה ניתן לרשום בתעודת זהות ולקרוא לו לחזור הבייתה. יש מגוון גישות לבחירת שם, למשל, הגישה המסורתית הוותיקה, גישה הוליסטית, גישה מודרנית – לועזית ועוד.

 

האם לבחור שם מיוחד או שם מוכר ורגיל?

זו דילמה שמלווה הרבה הורים, במקרים מסוימים עוד לפני החתונה, הורים מדמיינים לעצמם איך היו רוצים שיקראו לילד שלהם. סצנה מפורסמת מהסדרה סיינפלד, מראה כי לאחת הדמויות (ג'ורג') שעדיין לא התחתן יש כבר תוכנית לשם של הבן שלו. הדילמה נובעת מרצון ההורים שהילד יהיה מיוחד וייחודי מצד אחד אך אם זאת לא חריג יותר מדי מצד שני. הפתרון נמצא אצל הרבה הורים באמצע, בחירת שם מודרני שכבר הפך לשכיח.

 

איפה מוצאים שמות לבנים ובנות?

כמו הרבה דברים גם כאן ניתן למצוא באינטרנט הצעות רבות, למשל האתר kidsnames.co.il מציע מגוון רחב של סוגי שמות לפי קטגוריות גם לבנים וגם לבנות וגם מספק מדריך לבחירת שם. מקומות נוספים בהם ניתן למצוא שמות יכולים להיות, שמות של דמויות מספרים, הסתובבות בקניון באזורים הומי ילדים ולשמוע שמות, שמות בסרטים וסדרות, להיכנס ולעיין ברשימת השמות של תושבי ישראל שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ועוד.

 

שמות והדת היהודית

התורה עוסקת רבות בשמות ומציינת משמעות לשמות שונים ולדמויות שונות. בעקבות כך וגם עד ימינו, הדת והאמונה מעורבת בבחירת שמות. ביהדות יש כללים והכוונה לתהליך של בחירת השם, במצבים מסוימים בהמלצת רב אפילו משנים שם או חלק משם כאשר לאדם יש קושי בחיים מתוך אמונה ששינוי השם יסייע לשינוי המצב.

 

שמות ממש מיוחדים

אם החלטתם לצאת ממסגרת השבלונה של שם מסורתי או שם מודרני רגיל, ואתם מעיזים להגיע לשמות ממש מיוחדים אז בהחלט יש כמה כאלו. אך לפני כן תהיו מוכנים להרמת גבות מצד בני משפחה (במיוחד מצד ההורים), מצדם של חברים ומכרים וממי שישמע על כוונתכם. תתכוננו לשמוע טענות שהילד יפגע מהשם, יצחקו אליו, הוא יהיה המוזר והשונה של הכיתה ועוד. אך אם צלחתם את מסכת ההפחדות הללו, אז הנה כמה שמות ממש מיוחדים (לבנים ולבנות).

סחלב, כספית, חירות, אלוף, פלא, מנדרינה, מחר, חלמון, חמלה, צפייה, סמארט, שלווה 

 

לסיכום

זכרו, למרות שהורים בוחרים את שם, את ילדותו והתבגרותו הוא יעביר עם השם ולא אתם. לכן תחשבו היטב, ותבחרו שם עבורו ופחות שם עבורכם. נכון, הוא יכול לשנות את שמו בהגיעו לגיל 18 אך לעיתים זה מאוחר מדי.

פעוט