תופים אלקטרוניים HXM HD-006 – האם הם מומלצים ? [ סקירת 2022 ]

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

התופים האלקטרוניים הם האלטרנטיבה המושלמת לתופים אקוסטיים. רבים שרוצים להיכנס לעולם התופים עוצרים בשלב מערכת התופים, הרי ברור שמערכת תופים אקוסטית בבית שלא ערוך לזה אקוסטית היא הזמנה לסכסוך שכנים. לכן, הרבה מרימים ידיים ועוברים לכלי נגינה אחרים, שלא תופסים כל כך הרבה מקום ולא מרעידים את השכונה כולה.

אלא שהרבה השתנה מאז שהתופים האלקטרוניים נכנסו לחיינו. בעבר האמונה הרווחת הייתה שאיכות המערכות האלה ירודה מזו של מערכות תופים אקוסטיות, אך עם השנים המצב התהפך. המערכות השתכללו והשתדרגו וכיום הן לא נופלות מהמערכות האקוסטיות האיכותיות ביותר.

תופים אלקטרוניים

המערכת החשמלית הזו למעשה מתרגמת את ההתנהגות והצליל של מערכת התופים האקוסטית לכדי אלקטרוניקה בעזרת חיישנים ואותות חשמליים. כך, נפתחת האפשרות למצוא מערכת תופים קטנה יותר שאפשר להתאמן עליה במשך שעות, גם באמצע הלילה, מבלי שאף אחד בבניין או ברחוב יגיע לדפוק לכם בדלת. החלק הקשה, כמובן, הוא לבחור את המערכת הנכונה. לכן, בחרנו לסקור היום את אחת ממערכות התופים הנמכרות והמומלצות ביותר – HXM HD006.

 

חברת HXM

חברת HXM היא חברה ותיקה למדי, בעלת שם עולמי בתחום. בשנים האחרונות היא נחשבת לאחת החברות המומלצות ביותר על ידי מורים לתופים וזאת משום שהיא מציעה מגוון רחב של מערכות המתאימות לכל נגן – להופעות, להקלטות וללימוד תופים. החברה מייצרת מערכות תופים אלקטרוניות ברמה גבוהה ואיכותית במחיר שווה לכל נפש, מבלי להתפשר על איכות החומרים והצליל. מערכת תופים אלקטרוניים שבחרנו לסקור היום הוא מהמובילים של חברת HXM.

[ ראו כאן מבצעי תופים אלקטרוניים ]

תופים אלקטרוניים

 

בנייה וחומרים

בראש ובראשונה, מדובר במערכת מאוזנת מאוד מבחינת גודל ואבזור. מצד אחד היא קומפקטית ולכן קל יותר למצוא לה מקום בבית, ומצד שני היא שלמה ומלאה – יש בה שלוש מצילות (היי הט, רייד וקראש), חמישה פדים (שלושה טמטמים, סנר ותוף בס) ושני פדלים (היי הט ותוף בס).

המערכת עשויה ממתכת איכותית עם פדים רגישים למגע, מה שהופך אותה למאסיבית, יציבה ואיכותית. יתרון נוסף שצריך להזכיר עוד לפני שהרמנו בכלל מקל תופים, הוא העובדה שהיא מגיעה במארז אחד מסודר, עם הרכבה נוחה ומהירה בצירוף ספר הדרכה פשוט במיוחד להבנה, שלא דורש ידע קודם בתיפוף.

 

הנגינה עצמה

כשמתחילים לנגן עליה, אי אפשר לפספס כמה היא נוחה לנגינה. בזכות הגודל הקומפקטי והחומרים האיכותיים שלה, פשוט כיף לתופף עליה. ממכת המקל הראשונה ניכר שהסאונד שלה נהדר. התגובתיות מרגישה טבעית ומידית והצליל ברמה גבוהה. זאת, כמובן, הודות למודול.

תופים אלקטרוניים

 

המודול

המודול (מכונה גם "המוח") הוא הרכיב שמקבל את המתח החשמלי מהחיישן שעל משטחי התופים. ברגע שמתקבל המתח, הוא מתרגם אותו לצלילים, בהתאם להגדרות שלו. בנוסף, המודול מתרגם את עוצמת המכה לערך מספרי, כך שניתן לשחזר ארטיקולציה עדינה או חזקה ובעצם לשמר את הדינמיקה הטבעית של נגינת המתופף.

המוח הזה מכיל בתוכו את כל צלילי התופים, ממצילה, דרך סנר ועד אפקטים כמו ריוורב וקורוס. במודול של הדגם שלנו יש 184 צלילי תופים ומצילות, 20 מערכות תופים שלמות ומוכנות מראש ו-50 שירים שלמים שיכולים לשמש כמוזיקת ליווי. אם לא די בכך, אפשר להוסיף אפקטים כאוות נפשכם ויש בו מערכת מטרונום מתקדמת עם חתימות זמן רבות.

אפשרות נפלאה נוספת שהמערכת הזו מציעה היא יכולת ההקלטה. ב-HD006 יש מערכת הקלטה פנימית, פשוטה ונוחה, המאפשרת להקליט רצועת תיפוף ולשמוע אותה. כך, תוכלו לשמוע איך אתם מנגנים וללמוד מהטעויות שלכם, לשמור רעיונות שעלו לכם או סתם להקשיב וליהנות מהנגינה שלכם 🙂

תופים אלקטרוניים

 

אפשרויות הנגינה

כפי שהזכרנו בתחילת הסקירה, אחד המניעים הנפוצים ביותר לבחירה בתופים אלקטרוניים הוא האפשרות לנגן בתוך אוזניות מבלי להרעיש. כמצופה, למערכת הזו אכן יש כניסת אוזניות לנגינה שקטה. עם זאת, זו לא הסיבה היחידה לנגן בתופים אלקטרוניים. מגוון הצלילים הייחודי מהווה גורם לא פחות מרכזי.

מערכת התופים האלקטרונית מעניקה למתופף את היכולת לנגן צלילים שונים ומשונים, להחליף בין מערכות תופים, לשלב בין סוגי סאונדים של תופים בתוך מערכת אחת, וכל זאת בלחיצת כפתור.בנוסף, מערכת אלקטרונית היא אידאלית להקלטות אולפן. אין צורך להציב ולחבר כמות מיקרופונים גדולה ולא נדרשת אקוסטיקה מיוחדת.

כל מה שצריך זה לחבר למחשב וקדימה לנגן. כמובן, האפשרות לבחור באיזה צלילים שרק נרצה היא זהב טהור בהקלטה באולפן. המתופף מנגן, הדינמיקה שלו נשמרת ומשם אפשר להשתולל בבחירת הצלילים ככל שנרצה כדי שהתופים יתאימו באופן מושלם לשיר עבורו הוקלטו.

מה גם, שמערכת תופים אלקטרונית נשמעת בדיוק אותו דבר באולפן יוקרתי ובחדר השינה בבית ההורים. ה-HXM HD006 מספקת בדיוק את מה שדרוש לצרכים האלה. יש לה יציאה אל מערכת הגברה ניידת חיצונית, להופעות ולחזרות למשל, ויציאת USB שמאפשרת חיבור מהיר ופשוט לכל מחשב, לצורך הקלטות לצורך העניין.

תופים אלקטרוניים

 

המחיר

לעתים קרובות, המחיר של מערכות תופים אלקטרוניות מרקיע שחקים ויוצא מפרופורציה. כמובן, חשוב לזכור שמדובר במערכת אלקטרונית עם חיישנים רגישים וחכמים ועם יריעות ומשטחי גומי איכותיים, כך שפעמים רבות, המחיר אכן מגלם את איכות המוצר. מחיר ה-HXM HD006 (2,395 ₪ באתר מרכז הסאונד) נחשב נמוך למדי בעולם התופים האלקטרוניים, זאת בשל העובדה שחברת HXM חרטה על דגלה לייצר מוצרים באיכות גבוהה במחירים שיתאימו לכל כיס.

 

מסקנה

החומרים האיכותיים והקומפקטיות של המערכת הופכים אותה למתאימה לנגנים מקצועיים אך גם לתלמידים ומתופפים בתחילת דרכם, שרק מגלים את עולם הנגינה ועושים עימו היכרות. ה-HXM HD006 מאפשרת להם כניסה חלקה לעולם התופים, כשהנוחיות שלה מעניקה להם את היכולת להתאמן במשך שעות מבלי להתעייף, בכל שעה ביום ובכל מקום נתון. מורים רבים בישראל ממליצים על מערכת התופים הזו, וההבטחה ללא ספק התממשה.

כתב: חיים צור – מורה לתופים וכלי הקשה.

תופים אלקטרוניים