קיצור לינקים לטלפון

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

היום, אחד החברים שלח כתובת ארוכה בקבוצת הווצאפ של החברים. מתברר שהכתובת היא לאתר האינטרנט העסקי והחדש שלו לביגוד ספורט. מיותר לציין שכל חברי הקבוצה ראו את ההודעה, אך לא טרחו להקליק על הקישור. כמו שנאמר "וי כחול ואין מה לאכול".

לאחר מספר דקות חברי התקשר אלי ושאל אם נכנסתי לקישור. גמגמתי קלות והסברתי לו בעדינות שלא לחצתי על הקישור, משום שחשבתי שמדובר בוירוס. חברי הטוב התרעם, והסביר שמדובר באתר החדש שלו. הסברתי לו שהקישור לא אסתטי, לא מזמין ולא נגיש, והוא שאל אותי מה עליו לעשות. חברי שקל לפנות ליועץ קישורים בתשלום, ואני לא חסיד גדול של טכנולוגיה, אבל שמעתי מחבר על האופציה של קיצור הקישור באופן חינמי. לאחר בירור מהיר, הסברתי לחברי אובד העצות שהוא יכול לקצר את הקישור שלו, בחינם, במהירות ופשטות.

פייסבוק

אתר דידלי – קיצור לינקים

קבענו פגישה בבית קפה, ונכנסנו לאתר של דידלי המשמש עבור קיצור לינקים. כבר אז הראתי לו שכתובת הURL של דידלי היא קצרה ומזמינה, מה שנקרא "דוגמה אישית". האתר עצמו היה מאוד ידידותי למשתמש, הסברים ודוגמאות שכל אדם מן השורה יכול להבין. תחילה הסברתי לו את החשיבות של קישור קצר. הקישור הוא הפנים של העסק, קבלת הפנים, מה שנקרא רושם ראשוני.

וכולם יודעים שאין שני לרושם ראשוני, ולכן קישור ארוך לא בא בחשבון. חברי, שידוע כטיפוס די חשדן שאל אותי מה לגבי מערכת האבטחה של האתר. הרגעתי אותו שמדובר באבטחה כבדה, ושאין מה לחשוש. העתקנו את הכתובת הארוכה של האתר שלו ללוחית הקיצור, ולחצנו על כפתור הקיצור. עוד לפני שהספיק להגיע הקפה, היה בידינו קישור קצר וקולע, וחברי היה מבסוט עד השמיים. כעת כל שנשאר לעשות הוא להפיץ את הבשורה, ואת הקישור החדש במדיות השונות.

חברי הגיע לקפל את הלפטופ וללחוץ את ידי, אבל עצרתי אותו והסברתי לו שהעבודה לא נגמרת כאן. לאחר שקיצרנו את הקישור ביכולתנו להנות מנתונים רבים על הקישור דרך הממשק של דידלי. בין אם מדובר בכמות המקליקים, ובין אם מדובר במדינות היעד, והמכשירים מהם נכנסו לקישור כל אלו זמינים באתר של דידלי.

איך קיצור לינקים מסייעים להמרות?

לאחר כשבוע קיבלתי טלפון מחברי שהיה שמח ועליז, וסיפר שהכניסות לאתר עלו באופן משמעותי מאז ששינינו את הקישור. חברי סיפר שהמכירות עלו, ונרשמה עלייה בכניסות לאתר  בכ- 31%. אמרתי לחברי שאני שמח לעזור וחשבתי שפה נגמר הסיפור, אבל חברי סיפר שהוא רוצה לשלוח לי חולצת ספורט מנדפת במתנה על העזרה. לאחר כחודש הכניסות לאתר הכפילו את עצמם, ולי נותר לשאול איך קיבלתי רק חולצה בתמורה לכל העזרה שנתתי לו. החבר שלח בשנית את הקישור המקוצר בקבוצת הווצאפ, והפעם זכה לתגובות חיוביות ומפרגנות, וחברי הקבוצה הפיצו את הקישור לקבוצות נוספות.