איך לבחור מסלול לטיול עם הילדים אונליין

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

מתכננים חופשה עם הילדים? כמה ימים בצפון, או בכלל טיול של יום אחד בדרום הארץ? הכול אפשרי וכל דבר שתבחרו יהיה נפלא. אנחנו כאן בשביל לעזור לכם למצוא את המסלול במיוחד בשבילכם שתוכלו לצאת בראש שקט שאתם מכירים ויודעים את כל מה שצריך.

 

מאיזה מסלול ילדים הכי נהנים?

כשמדובר בטיול עם ילדים אנחנו מתייחסים לשני פרמטרים עיקריים, הראשון הוא מובן מאליו – נוחות והתאמת מספר הקילומטרים ליכולתם של הקטנים. השני לא פחות חשוב – אטרקטיבי ומעניין! בדרך כלל מים זורמים ונעימים יקלעו בול לטעמם של כל ילד או ילדה ולכן נמליץ על כמה נחלים זורמים שילדים אוהבים ובמיוחד נפרט על נחל דוד.

 

נחל דוד

נחל דוד בשמורת הטבע עין גדי שבים המלח הוא אחד הנחלים האטרקטיביים והסיבה לכך היא היותו נווה מדבר אמיתי. דמיינו לכם מים קרירים וכחולים זורמים בכל ימות השנה בנחל הממוקם בין שתי גבעות צהובות ומדבריות, בזכות המים האוויר קריר ויש צמחייה ירוקה. המים נאגרים לבריכות קטנות וגדולות לאורכו של המסלול ואפשר לעצור, לשכשכך ואפילו לשחות. חלומי לא?

 

הבטחנו פרטים טכניים לא?

הריי כל העניין הוא להשאיר את השאלות והחששות בבית מכיוון שאתם יוצאים כשאתם יודעים את כל הפרטים, אז –

  • אורך המסלול – 1.5 ק"מ
  • משך הטיול – שעתיים
  • מתאים לכל המשפחה ואפילו לקטנטנים.
  • עונה מומלצת – אביב/סתיו/חורף

המסלול הוא מעגלי,  מתחיל מהכניסה לשמורת הטבע עין גדי ולאחר מספר דקות של הליכה כבר תגיעו למפל הראשון, לאחר מכן תמשיכו ללכת עד מפל דוד הקדום ותחזרו בדרך מקבילה לדרך בה הלכתם. לאורך כל הדרך אפשר לשכשך רגליים בנחל.

 

מילים אחרונות על נחל דוד

המדבר יכול להיות מאיים ואולי משעמם לילדים קטנים, נחל דוד הוא אופציה נהדרת להתחיל ולחשוף אותם למדבר בתנאים נעימים יותר – עם מים וקצת צל, ככה השילוב בין השניים יכול ליצור חוויה נפלאה וייחודית מאוד לארץ שלנו ובפרט לנחלי ים המלח.

 

מה צריך לחפש באינטרנט כדי למצוא מסלולים לילדים?

הרשת מלאה בהמלצות, תמונות, סרטונים ובלוגים המתמחים בטיולי טבע בארץ שלנו שמציעים אופציות מעולות. על מנת שתהיו בטוחים במסלול אליו אתם הולכים בדקו את אורך המסלול, העונה המומלצת כמובן, משך הטיול והאם הוא מומלץ להליכה עם ילדים קטנים. חשוב גם לבדוק האם נדרש להזמין מקום באתר של רשות הטבע והגנים עקב מגבלות הקורונה. תוכלו למצוא המלצות לטיול מים בנחל הקיבוצים, הג'ובה הגדולה ביער אודם, שמורת טבע נחל תנינים ועוד אין סוף מקומות ונחלים.

 

לפני שיוצאים

וודאו שהיום בו בחרתם לטייל לא חם מדי, שיש לכם מספיק מים וכמובן השאירו את הטבע נקי ונעים למטיילים הבאים, אל תשכחו שיש לנו ארץ מדהימה וחובתנו לשמור עליה כפי שהיא.

ילדים בטיול