איך לבחור מרכז גמילה באופן מקוון?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

התמכרות היא מהבעיות הגדולות שאנו מתמודדים איתן בעשרות השנים האחרונות.

אם בעבר עיקר הפוקוס היה על התמכרות לסמים, אלכוהול, הימורים ושאר דברים שנראים רע כבר במבט ראשון, כיום גוברת המודעות לאחת ההתמכרויות הנפוצות בשנים האחרונות – התמכרות לתרופות.

הקלות היחסית בה ניתן להשיג תרופות ממכרות והעובדה שהן נרשמות לחולים שמפתחים בהם תלות גם לאחר המחלה תורמת להתפשטות התופעה.

כאשר מדובר בהתמכרות של ממש גם תהליך הגמילה צריך להיות רציני.

 

כך תבחרו מרכז גמילה לעצמכם או לאדם הקרוב אליכם

אם אתם או אדם הקרוב אליכם מכור לתרופות ומעוניין להתחיל גמילה במרכז גמילה, חשוב לדעת שבחירת מרכז גמילה היא קריטית לתהליך נכון ובריא. חשוב לא להסתמך על תמונות יפות מהאינטרנט ולעשות מחקר רציני על המוסדות שאתם שוקלים להירשם אליהם שכן יש להם השפעה מכרעת על הצלחת התהליך.

 

לא מתפשרים על מקצועיות

למרבה הצער, קיימת תופעה די נרחבת של "פסאודו מטפלים" שמשתמשים בשיטות כביכול מדעיות אך הם חסרי כל הכשרה מקצועית נדרשת למקצוע. עבודה במרכז גמילה משפיעה באופן ממשי על חיים של אנשים, ולכן יש לוודא כי האנשים המנהלים את מרכז הגמילה עברו את ההכשרה המתאימה בתחום ההתמכרויות. לפעמים מרכז גמילה נראה נחמד מאוד ופסטורלי, אך הוא עלול להיות מנוהל על ידי אדם שלא באמת מבין לעומק כיצד מטפלים בהתמכרות והעניין הוא בעיקר עסקי.

 

מומחיות רלוונטית

חשוב מאוד להקפיד שהמומחיות של המטפלים תהיה רלוונטית. כפי שלא כל רופא מוסמך לטפל בכל בעיה, כך לא כל בעל מקצוע המתמחה בהתמכרות מוסמך לטפל בכל אספקט בתהליך הגמילה. כך למשל, בתהליך גמילה יש חשיבות לתפקידם של פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים ושאר בעלי מקצוע – אך חשוב להבין כי הם בעלי מקצוע שונים עם תפקיד שונה.

 

וגם האווירה במרכז חשובה מאוד

אז אמרנו לא להחליט רק לפי הנראות של המרכז – אך גם זו חשובה. בסופו של דבר זה המקום בו המכור יעביר תקופה לא מבוטלת וחשובה בחייו ורצוי שזה יהיה מקום נעים לשהות בו. ישנם מרכזים שנמצאים במבנים ישנים או כאלו שלא באמת בנויים באופן המתאים לטיפול. למקום בו נמצאים יש השפעה על התחושה הנפשית ולכן האווירה והנראות חשובים.

 

התוכנית הטיפולית

לתוכנית הטיפולית המועברת במרכז גמילה ישנה חשיבות רבה מאוד להצלחת תהליך הגמילה. במידה ובן משפחה שלכם מתחיל תוכנית גמילה במרכז, זה לא מספיק רק להשאיר אותו שם אלא יש לבדוק מהו סדר היום ומהי התוכנית הטיפולית. בדקו כמה שעות מוקדשות לטיפול פרטני, כמה זמן מוקדש לטיפול קבוצתי, מהן הטכניקות והאם למטופל ישנה גישה חופשית לאינטרנט וטלפון נייד. זה יצריך מכם לעשות מחקר מסוים על התחום ולהבין מהם תכני הטיפול המתאימים במקרה שלכם או של האדם הקרוב אליכם אך זה קריטי להצלחת תכנית הגמילה.

 

קופסה עם כדורים