איך לגרום לילדים להיות יותר ספורטיביים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

לילדים של היום מספר מסכים מרובה, החל מפלאפון, טלוויזיה שלה מערכות משחקים שונות כגון פלייסטיישן, מחשבים ניידים וטאבלטים, והרשתות החברתיות ממש מאלצות אותם להידבק למסכים ולצרוך עוד ועוד תוכן.

אז מה הפלא שהם בוחרים את המסך על פני פעילות ספורטיבית בחוץ? כאן ניתן לכם מספר טיפים איך להפעיל את הילדים כך שיהיו יותר ספורטיביים.

 

קנו להם מתקן ספורט לחצר

הנה מספר אפשרויות למתקנים שאפשר לשים בחצר הבית שיהוו אטרקציות שילדיכם לא יפסיקו לרגע לשחק בהן, גם עם חבריהם:

  • טרמפולינה – טרמפולינה לחצר מומלצת מגיל 3 ומעלה
  • שער כדורגל – עם רשת
  • לוח כדורסל – לגינות עם רצפה קשיחה
  • מתקני כושר – בסגנון נינג'ה ישראל
  • שולחן פינג פונג

בחירה באחת האפשרויות האלו יקנו לילדיכם שיפור במיומנויות רבות בהן קשב וריכוז, חיזוק השרירים והיציבה, ושיפור הכישורים החברתיים, שכן גם החברים של הילדים לא ירצו לעזוב את החצר שלכם.

 

רשמו אותם לחוג טריאתלון

טריאתלון הוא ספורט המשלב שחייה, רכיבה על אופניים וריצה. הטריאתלון הוא ספורט תחרותי יחידני, אך האימונים מתקיימים בקבוצות מגובשות ומגוונות. ספורט כזה, יקנה לילדיכם מגיל צעיר את המסגרת המושלמת לפרוק אנרגיה ולחיזוק בכל המישורים. האימונים הרבים יצריכו את ילדיכם להתנתק מהמסכים לזמן רב, מה שיצור להם שגרה בעולם האמתי ולא הווירטואלי.

 

קבעו זמן לפעילות משותפת

כאשר קובעים ימים ושעות ספציפיים לפעילויות משותפות, הן נהפכות להרגל עד שאי אפשר בלעדיהן. אז קחו לכם זמן לטיול אופניים בשטח, או לשחייה בים, ביום קבוע. תראו שעם הזמן הילדים מוסיפים להם מועדים משלהם בהם הם יוצאים לפעילויות ספורט, ונהנים גם לקיים אותם לבד.

 

קנו להם ציוד ספורט

לימי ההולדת של הילדים, קנו להם מכשירי ספורט וציוד מיגון שיאפשר להם להעלות את הרמה שלהם בסוגי הספורט האהובים עליהם. רולרבליידס קסדה ומגני ידיים וברכיים, כדורגל חדש ונעלי ספורט עם פקקים לדשא, גופיה חדשה של שחקן הכדורסל האהוב עליהם, אלו דוגמאות טובות. הכול כדי לעורר בהם מוטיבציה לפתח תחביבי ספורט ולקחת את עצמם לקצה.

 

תהוו דוגמה

אולי הטיפ החשוב ביותר – ילדים הגדלים לתוך עולם שבו הספורט הוא דבר יומיומי, יכנסו לזה בטבעיות רבה. ברגע שמקיימים אורח חיים בריא בבית, הילדים לומדים ומושפעים מזה, ולבסוף ירצו לחקות אתכם ולהצטרף לכל פעילויות הספורט שאתם מקיימים בעצמכם.

קל יותר להגיד מאשר לעשות בהקשר הזה, כך שאם אורך חייכם אינו כזה, תצטרכו להביא את השינוי קודם כל אליכם. תוכלו להיעזר תמיד במאמנים אישיים ויועצים מסוגים שונים.

 

לסיכום

יוזמה היא המפתח. בשביל שילדיכם יהיו יותר אקטיביים וספורטיביים, אתם צריכים להאיר להם את הדרך. ליזום וליצור להם אפשרויות להתקדם בתחומי הספורט השונים, ולעודד אותם כשקשה להם. רק כך הם ילמדו שספורט הוא בעצם שיעור לחיים – התמדה, נחישות, הצלחה.

ילדים משחקים בכדור