איך לטפל בדירוג אשראי נמוך

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

לדירוג האשראי שלנו קיימת השפעה מהותית על ההתנהלות הפיננסית שלנו ובמיוחד בכל הקשור לנטילת הלוואות.  דירוג אשראי נמוך משפיע באופן שלילי על התנאים בהם נוכל לקבל את ההלוואות המבוקשות. על אף שמדובר במצב לא נעים, דירוג אשראי נמוך הוא בהחלט מצב בו ניתן לטפל ולהפוך אותו משלילי לחיובי

 

דירוג אשראי – כיצד הוא נקבע?

בכדי להגביר את התחרותיות בשוק הפיננסי, המחוקק קבע כי במסגרת חוק נתוני האשראי, נתוני האשראי של כלל אזרחי ישראל מעל גיל 18 יאוחדו במאגר מרוכז תחת בנק ישראל ויאפשרו לגופים הפיננסיים השונים לקבל נתונים על האזרחים מבקשי השירותים ובכך, להתאים עבורם את התנאים המיטביים.

דירוג האשראי מבטא למעשה מאפייני ההתנהלות הכלכלית של האדם ומהווה מעין ציון, הנקבע בהתאם למוסר התשלומים, עמידה בהתחייבויות, הפקדות שוטפות, אוברדראפט ונתונים נוספים, כאשר את כלל הנתונים משווים מול כלל אזרחי המדינה וכך, נקבע דירוג האשראי.

 

כיצד ניתן לדעת מהו דירוג האשראי שלי?

את דירוג האשראי שלנו אנחנו כמובן יכולים לדעת בדיעבד, לאחר שקיבלנו חיווי אשראי שלילי והלוואה בתנאים לא מיטביים ו/או סירוב לקבלת הלוואה. אך למעשה, ניתן להקדים תרופה למכה ולהוציא בחינם (מוגבל לפעם בשנה) את דוח נתוני האשראי שלנו מבנק ישראל, באופן שיאפשר לנו להבין בדיוק היכן נקודות החולשה בהתנהלות הפיננסית ומה עלינו לשפר.

 

איך מטפלים בדירוג אשראי נמוך?

דירוג אשראי נמוך מעיד על התנהלות כלכלית בעייתית, אך אם נסתכל על חצי הכוס המלאה, נשמח לדעת כי דירוג אשראי שלילי הוא מצב בר תיקון, הניתן לשיפור. אז כיצד עושים זאת?

 

יצירת מידע חיובי

דירוג האשראי משקף אמנם את היסטוריית ההתנהלות הפיננסית שלכם, אך אף פעם לא מאוחר לתקן ולהזרים מידע חיובי, דוגמת עמידה בתשלומים והתאמת מסגרת האשראי ליכולות הפיננסיות שלכם.

 

התרחקות מהמינוס

מינוס בחשבון הבנק אינו מעיד טובות על ההתנהלות הפיננסית שלכם ולכן, אחד הצעדים הראשונים וההכרחיים הוא לתכנן תכנית כלכלית מתאימה שתסייע לכם לצאת מהמינוס.

 

פנייה לחברה מקצועית

החשיבות של דירוג האשראי אינה מותירה לנו מקום לחפש קיצורי דרך ולכן, מומלץ לעבור את התהליך עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, שתעזור לכם לשפר את דירוג האשראי שלכם בצורה המיטבית ולהפוך אותו משלילי לחיובי.

 

כמה זמן לוקח לשפר את דירוג האשראי?

כפי שהזכרנו לעיל, דירוג האשראי משקף את היסטוריית ההתנהלות הכלכלית שלכם ומכאן ניתן להבין כי לא ניתן לשנות את ההיסטוריה ברגע ולרוב, מדובר בתהליך ממושך, הדורש משמעת פיננסית ונכונות לשנות את ההרגלים שלנו. יחד עם זאת, עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום, ניתן יהיה לייעל את התהליך ולהשיג תוצאות מיטביות בזמן קצר בהרבה.

 

לסיכום

דירוג אשראי משקף את היסטוריית ההתנהלות הפיננסית שלנו, כאשר לדירוג אשראי נמוך עלולות להיות השפעות מהותיות על נתונים פיננסיים שונים ובעיקר על התנאים בהם נוכל לקבל הלוואות. דירוג אשראי שלילי הוא מצב בר תיקון וזאת בעיקר באמצעות שיפור דרכי ההתנהלות הפיננסית שלנו, תהליך אותו מומלץ לעבור עם חברה מקצועית ומנוסה בתחום.

דירוג אשראי