איך למצוא שיש לחדר האמבטיה במחיר משתלם

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

עבור שיש לחדרה אמבטיה, כדאי לבחור בשיש סינטטי, המגיע במגוון צבעים ודגמים, ומחירו זול מהטבעי.

בנוסף, אין לשיש המלאכותי רגישות לחום, והוא אינו סופג כתמים של חומרי ניקוי, כמו זה הטבעי.

 

משטח השיש סביב כיור האמבטיה

בחירת משטח השיש הסינטטי סביב הכיור, נעשה בהתאמה לצבע הכיור, והנפוץ ביותר, הוא צבע שמנת או לבן שגם משתלב עם האסלה, האמבטיה והמקלחון. השיש הסינטטי מגיע במגוון גדול של צבעים, אולם, הצבעים הסטנדרטים של לבן ושמנת, הם הזולים ביותר. עלות משטח זה, נעה סביב 1,000 ₪ למטר, ויכולה להיות כפולה כשמדובר למשל, בגרניט.

 

חיפוי קיר האמבטיה

חיפוי קיר האמבטיה, מותקן בעיקר באזור המקלחון. היתרון של השיש כחיפוי הוא, שאין צורך ברובה לשם התקנתו, כיוון שהוא מגיע כלוח אחד. יתרון זה, גם מאפשר ניקוי יותר נוח של השיש, כיוון שלא כמו בקרמיקה, אין הצטברות של לכלוך בחיבורים שבין האריחים. שיש טבעי סופג נוזלים, ואם לא מנקים אותו מיד, עלולים להיווצר כתמים שלאורך הזמן, גם ישנו את הצבע של השיש. עלות חיפוי של מקלחון ממוצע, היא 3,500-4,000 ₪.

לגבי יתר קירות חדר האמבטיה, יש המעדיפים לחפות בקרמיקה, בגלל העלות הזולה. במקרה של תקרה גבוהה, מחפים את הקירות בגובה של 2 מטר בקרמיקה, ואת חצי המטר הנותר עד התקרה, מחפים בשיש. חיפוי זה, נותן גימור נאה לחדר, ואיננו יקר כמו חיפוי מלא משיש.

כדאי לדעת, כי יש אחריות של 3 שנים בדרך כלל, להתקנת השיש, והיא מתחילה מיום התקנתו ולא מיום קניית חומרי הגלם. תעודת האחריות צריכה להיות מקורית, מהחברה ממנה רכש המתקין את השיש.

 

ריצוף שיש

ישנם כאלו, הבוחרים גם לצפות את כל חדר האמבטיה בשיש, ואף לרצף אותה בשיש. ניתן לצפות את החדר בשיש טבעי, אך התחזוקה שלו צריכה לכלול ציפוי "סילר", לשמירה עליו מפני נוזלים, כדי שלא יוכתם. סוג השיש המיועד לריצוף, הוא ברמת גימור נמוכה יותר, מזה המיועד למשטח עבודה. השיש חייב להיות מחוספס במיוחד, כשמדובר בריצוף, כדי למנוע החלקה.

כדי לחפות את ריצפת חדר האמבטיה, מומלץ לרכוש את לוחות השיש בנפרד ולא דרך המתקין. רכישה בנפרד, מוזילה את עלות החומר, אריחי השיש מגיעים בגדלים של 40-50 ס"מ, ורצף יכול לרצף אותם, כמו שמרצפים קרמיקה. העלות הממוצעת של לוחות אלו, היא 200-240 ₪ למטר ומעלה, לעומת עלות של קרמיקה איכותית, שהיא 100 ₪ למטר.

 

לסכום

שיש לחדרי אמבט כולל מספר אלמנטים: המשטח סביב הכיור, חיפוי קיר המקלחון ולעיתים גם יתר קירות החדר, וכן ריצוף הריצפה. לכל האלמנטים, כדאי להשתמש בשיש סינטטי, בגלל התחזוקה הקלה שלו, תכונות החומר הנוחות לשימוש וניקוי, ועלותו הזולה – לעומת השיש הטבעי.

 

שרותים