אילו הקלות במס קיימות לחולים במחלה כרונית?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

מחלות כרוניות הן מחלות שנשארות עם החולה וממש הופכות לחלק ממנו. שגרת הטיפול בהן וההשפעה שלהן על הגוף ניכרת בצורה משמעותית. המדינה מבינה שחולים במחלות כרוניות, עשויים לחיות את החיים שלהם בצורה שהיא קשה יותר מאנשים אחרים, ולכן היא מציעה להם קבלת הקלות מס מסוימות. חשוב לציין שהקלות המס הללו ניתנות לחולים שהמצב שלהם חמור במיוחד.

במאמר הבא נסביר מהן אותן הקלות מס שניתן לקבל בעקבות מחלה כרונית, וכיצד ניתן לקבל אותן.

 

הקלות מס מטעם המדינה

המדינה מציעה מספר הקלות מס מסוימות, עקב תנאים שונים. לומדי תואר ראשון, משפחות שגרות בפריפריה וגם חולים במחלות כרוניות, יכולים לקבל הקלות כאלו. פטור ממס הכנסה עקב מחלה היא ככל הנראה הקלת המס המשמעותית ביותר שניתן לקבל מטעם המדינה. הקלות המס לחולים במחלות כרוניות אמורות לסייע לאנשים שיש להם קושי רב יותר מאחרים, דבר שהבין המחוקק והביא אותו לידי ביטוי.

מַס

פטור ממס הכנסה

פטור ממס הכנסה לבעלי מחלות כרוניות מקנה להם פטור באופן מלא או באופן חלקי, תלוי בהכנסת מקבל הפטור, מתשלום של מס הכנסה. פטור ממס הכנסה מוענק למי שיש לו 90% נכות עקב ליקוי מסוים. הפטור יינתן לאנשים בעלי מחלות כרוניות, שעקב המחלה או עקב התסמינים השונים של המחלה הכרונית, הם הגיעו למצב של נכות, קבועה או זמנית.

 

הקלות מס בקופת גמל

ישנם אנשים שחולים במחלות כרוניות ומגיעים למצב של נכות כתוצאה מהמחלות הללו, אך באחוזים שנמוכים מ-90% וגבוהים מ-75%. במקרים הללו, ניתן לקבל הקלות מס בקופת הגמל של המטופל. המטופל לא יהיה זכאי לפטור ממס הכנסה.

 

כיצד ניתן לקבל את ההקלות הללו?

את ההכנסות הללו ניתן לקבל באמצעות הגשת המסמכים הרלוונטיים לרשות המיסים. אם נקבעו לכם כבר אחוזי הנכות שציינו מקודם, תוכלו למלא את הטופס הרלוונטי ולהגיש את הבקשה באופן מקוון לרשות המיסים, או להגיש אותה באופן ישיר אל פקיד השומה.

 

קביעת אחוזי נכות

במידה ולא נקבעו לכם אחוזי נכות, תצטרכו לקבוע תור לוועדה רפואית בביטוח הלאומי, והיא זאת שתקבע למעשה אם תוכלו לקבל את הפטור או לא. כפי שציינו מקודם, גובה אחוזי הנכות הוא זה שקובע באופן מעשי האם אתם זכאים או לא זכאים לפטור.

נָכוּת

ועדה רפואית

בביטוח הלאומי פועלות וועדות רפואיות. בוועדות הללו יושב לרוב רופא אחד ומזכירה, כשלפעמים מתווסף רופא נוסף. הוועדה בוחנת מצב רפואי של מגיש הבקשה וכן את המסמכים הרפואיים השונים שהוא מגיש לוועדה.

 

הסתייעות באנשי מקצוע

וועדה רפואית יכולה לקבוע לכם גם אחוזי נכות שנמוכים בהרבה יותר ממה שאתם חושבים שמגיע לכם. לכן, מומלץ להסתייע בסיוע של אנשי מקצוע שמיומנים בהכנה לוועדה הרפואית ובליווי המיוצג במהלך הוועדה הרפואית.

מחלת מוזי