אילו סוגי הלוואות משכנתא קיימים

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

אם מאסתם במחשבה על כך שלמעשה אתם משלמים את המשכנתא של בעל הדירה שלכם ואם אתם רוצים שתהיה לכם דירה שרשומה על שמכם בטאבו, אפשר להבין ללבכם. כמה שנים עוד תוכלו לשלם שכר דירה? הגיע הזמן שתעשו משהו בנידון ולכן ברור מדוע תרצו לדעת תחילה: איזה סוגי משכנתאות קיימים היום?

 

עבור איזה נכס אתם לוקחים משכנתא?

בבואנו לדבר על הלוואות משכנתא צריך להבין שלמעשה אנחנו מדברים על עולם ומלואו. כלומר, אם בעבר היה רק מסלול אחד או שניים שביניהם יכולנו לבחור, הרי שהיום זה לא כך. היום לא רק שיש מסלולי משכנתא שונים שצמודים לריבית או לא צמודים, כוללים משכנתאות נגררות ועוד, הרי שיש גם הלוואות מגוונות לרכישת נכסים. יש אפשרות לקחת משכנתא:

  • לרכישת נכס מסחרי
  • חוץ בנקאית לנכס קיים
  • עבור בית ישן
  • עבור פרויקט של תמ"א 38
  • עבור עולים חדשים
  • גמישה
  • צמודה לדולר או לאירו
  • למוגבלים
  • למסורבי משכנתא ועוד

 

לכן, השאלה איזה משכנתא תתאים לכם יותר תלויה בלא מעט גורמים שצריך לקחת בחשבון מראש. רק אם תדעו לומר מה אתם קונים ולכמה כסף, פחות או יותר, אתם זקוקים, תוכלו לדעת מה באמת מתאים לכם.

 

כל הסיבות שבגללן לא כדאי לוותר על ייעוץ משכנתאות

אפילו אם אתם נכללים בקבוצת האנשים הכי גדולה ומוכרת, כלומר, של שני אנשים שעובדים ומקבלים משכורת קבועה, יש לכם הון עצמי התחלתי וקצת עזרה מההורים, הרי שעדיין בחירת המשכנתא הנכונה זה סיפור לא פשוט. יש מסלולים שונים, חלקם יותר גמישים מאחרים, ומה שבטוח זה שבסופו של דבר, בכל מסלול תשלמו סכום אחר.

לכן, למרות שאולי אתם לא באמת מבינים בתחום הזה מספיק ולא יכולים לתאר לעצמכם עד כמה ההבדל הכלכלי בין מסלול אחד לאחר יכול להיות מהותי, אל תוותרו על התייחסות לעניין הזה. מבחינתכם זה אומר דבר פשוט: כדי לא לעשות טעויות וכדי להגדיל את הסיכוי שלכם לקחת את המשכנתא הנכונה לכם ביותר, רצוי שתפנו אל יועצים טובים.

 

מאיזה יועצים כדאי לקבל שירות?

כיוון שאתם לא הישראלים האחרים שמתלבטים באיזה מסלול משכנתא כדאי לבחור, ברור מדוע יש כל כך הרבה יועצי משכנתא שאיתם תוכלו לדבר. עם זאת, האם כל יועץ משכנתאות מביא איתו את הידע הנדרש? התשובה היא כמובן לא. ממש כפי שבכל תחום אחר של ייעוץ יש אנשי מקצוע טובים יותר מאחרים, כך קורה גם לגבי יועצי המשכנתאות.

משמעות הדברים היא שכדאי לעצור ולראות במי אתם בוחרים, כי אם אתם כבר עושים את הצעד המתבקש ורוצים לקבל ייעוץ לגבי המשכנתא הנכונה לכם, כדאי יהיה לבחור את היועצים הכי טובים שיש. לשם כך רצוי לבדוק מה אומרות חוות הדעת והאם לקוחות אחרים של אותם יועצי משכנתא מנוסים באמת ממליצים על שירותיהם בחום.

שטרות שק דולרים ומתנה