איפה מוצאים מטפל רגשי אמין לילדים?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

על חשיבותו העצומה של טיפול פסיכולוגי אין צורך להרבות במילים. מדובר על תהליך שיכול להציל חיים, פשוטו כמשמעו. גם מי שלא בהכרח נמצא במצב קשה מאוד יכול להרוויח הרבה מטיפול פסיכולוגי. בטיפול רוכשים כלים להתמודדויות עם קשיים ואתגרים שהחיים מעמידים בפנינו, ובסופו של תהליך טיפולי מוצלח האדם יוצא עם אמונה בעצמו והבנה שהוא מסוגל להרבה יותר ממה שהוא חשב.

הוא כמובן מקבל גם כלים פרקטיים שאותם הוא יוכל ליישם בפעם הבאה שהוא ייתקל באתגר או במורכבות מסוימת. אבל האם חשבתם פעם על טיפול לילדים?

 

טיפול רגשי לילדים

בשונה ממבוגרים, ילדים צעירים לא מביעים במילים את הקשיים או ההתמודדויות שלהם, וקשה מאוד להצליח לחלץ מהם מה בדיוק המצב שלהם. ילד יכול לפעמים לעבור תקופה קשה מאוד בחיים שקשורה לבית הספר, או למעגל חברתי כזה או אחר, בלי להגיד כלום.

אבל ההשפעה של התהליכים הללו גדולה מאוד, ולכן חשוב להיות עם יד על הדופק. אם אתם מצליחים בכל זאת להבין שהילד חווה משהו מורכב, אנו ממליצים לכם בחום לפנות לאיש מקצוע בעל ניסיון בתחום הטיפול בילדים.

יְלָדִים

איך נדע שהילד במצוקה?

כפי שכתבנו, ילדים לא תמיד מדברים ומספרים לנו שקשה להם או שהם במצוקה כלשהי. לרוב, ניתן להבחין בכך שילד נמצא במצוקה או בקושי דרך ההתנהלות וההתנהגות היום יומית שלו, ולכן חשוב מאוד לשים לב ולהיות ערניים וחדים. אם רמת התפקוד של הילד שלכם או צורת ההתנהגות שלו חריגה באופן מחשיד ביחס לבני גילו, או שבתקופה האחרונה יש נסיגה רצינית בהתנהגות שלו, זה יכול להעיד על התמודדות מורכבת וקשה שהילד עובר.

בנוסף, חשוב מאוד להיות ערניים לסביבות החברתיות השונות שבהן הילד שלכם נמצא, אם זה בבית הספר, בחוג, או בתנועת הנוער. הרבה פעמים ילדים מתקשים להשתלב בחברה או שהם נאלצים להתמודד עם משהו לא פשוט.

 

איפה נוכל למצוא מטפל רגשי אמין לילד שלנו?

לצערנו הרב, במדינת ישראל אין כיום חוק מסודר וברור שקובע מי יכול לטפל. כתוצאה מכך בעולמות הטיפול יש לא מעט אנשים ללא הכשרה מקצועית מספקת וללא ניסיון שיכולים לגרום למטופלים שלהם נזק רב. בתור מבוגרים, אנו יכולים להבין מהר יחסית שעומד מולנו מישהו לא מקצועי שמתיימר להיות איש מקצוע, אך ילדים לא מכירים את התחום ולא בהכרח יצליחו להבין שהם לא נמצאים מול דמות המטפל האידיאלית.

לכן חשוב מאוד להקפיד על בחירת מטפל אמין. בשביל זה תוכלו לפנות למרכז אתרוג, גוף מקצועי וותיק המרכז בתוכו אנשי מקצוע מהטובים ביותר בתחום. כל אנשי הטיפול במרכז הם בעלי תואר שני והתמחות בטיפול. פרטים נוספים תוכלו למצוא כאן: https://www.etrrog.co.il.

 

סיכום

אין דבר בעולם שיותר יקר לנו מהילדים. תהיו בטוחים שאתם יודעים מה עובר עליהם, ומה קורה איתם.

ילדים מטפלים