אמצעים טכנולוגיים לפריקת כתף – האם קיים דבר כזה

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

בואו נדייק את הכותרת, למעשה אנחנו שואלים את השאלה הבאה – האם קיימים אמצעים טכנולוגיים לאבחון ולטיפול במקרים של פריקת כתף?

ובכן, גם בשנת 2020 השיטות לטפל באנשים שפרקו כתף הן דרך תרגילים כאלו ואחרים. בואו נסביר.

ישנם מצבים שונים ותרחישים מגוונים, בהם אנשים יכולים להיפצע, לפעמים אפילו להיפצע באופן לא קל. לפעמים זה יכול לקרות ממש מחוץ לדלת הבית, או אולי בבית עצמו. במקרים אחרים, זה יכול לקרות גם במהלך השירות בכוחות הביטחון. כבר עכשיו אנחנו ממליצים, אם נפצעתם במהלך שירותכם בכוחות הביטחון, עו"ד יעקב אמיר יהיה איש המקצוע אליו אתם תפנו (לאחר טיפול רפואי כמובן). אם חלילה נפגעתם כתוצאה משירות בכוחות הביטחון, ההמלצה הכי גורפת היא תביעה נגד משרד הביטחון. אל תוותרו על מה שמגיע לכם. פריקת כתף, מידע חשוב לפניכם:

 

פריקת כתף והדרך לאבחן זאת – מה חשוב לדעת?

פרקתם כתף? לא סוף העולם, אבל בהחלט יכול להיות שיהיה מומלץ להגיש תביעה משפטית. אנחנו חייבים לשים כאן דגש ענק כבר בהתחלה, תקשיבו לנו, מתוך ניסיוננו האישי, פציעות במקרים רבים מחמירות עם השנים.

זה שאתם עכשיו בני 24 ואתם חסונים ומוכנים לכבוש את העולם, עדיין לא מציל אתכם מהשפעות ארוכות טווח של פציעות הנגרמות לכם בצעירותכם, וחלילה גם שלא יקרו כמובן. יחד עם זאת שכולנו מקווים להיות בלתי מנוצחים, לפעמים פציעות הן חלק מהחיים, וכשהן קורות, אז צריך לדעת גם כיצד להתנהל.

 

סוגי בדיקות אופציונאליות לפריקת כתף

אז ככה, אם חלילה פרקתם כתף, יש באפשרותכם לבצע בדיקת אולטרסאונד. בדיקת אולטרסאונד יכולה לגלות גידים ושרירים באזור של הכתף, והיא תראה לכם אם חלילה נגרם נזק באותם חלקים של הכתף שלכם.

מעבר לבדיקת אולטרסאונד, אתם יכולים גם להישלח לבצע בדיקת MRI, אך זה יהיה פחות נפוץ מבדיקת אולטרסאונד. לרוב, אם הרופא ירצה לשלוח אתכם לבדיקת MRI, זה יהיה בגלל שהוא רוצה לראות אם נגרם נזק למבנים במפרק הכתף. אגב, בבדיקת MRI גם ניתן לבדוק את העצמות, את כלי הדם של הפציינט, את שריריו ואת הגידים.

 

האם מזריקים חומר ניגוד במהלך בדיקת MRI?

במקרים מסוימים, יוזרק לפציינט גם חומר ניגוד לאזור מבנה הכתף לפני בדיקת ה-MRI. זאת, בכדי שיהיה אפשר לזהות בצורה טובה יותר את מבני הסחוס השונים באזור של הכתף. בכל מקרה, לאחר אבחון הכתף הפרוקה, יהיה עליכם לקבל טיפול אצל רפלקסולוג, או אצל פיזיותרפיסט, או אצל גורם רפואי אחר.

שימו לב, גם אם אתם מרגישים הרבה יותר טוב לאחר שבוע של טיפול, לעולם אל תפסיקו על דעת עצמכם את התרגילים שקיבלתם לבצע מאותו גורם רפואי. גם אם אתם כבר מרגישים נפלא, התייעצו עם הרופא או עם הגורם המטפל לפני שאתם מפסיקים תרגול. בהצלחה!

 

אישה עם כאבים