באיזה מקרים ניסור בטון יהיה רלוונטי?

שתפו את הכתבה עם חבר/ה עכשיו!

כתבות נוספות בנושא

כל בר דעת יכול להצהיר כי אין להקל ראש בעבודות בטון. מדובר בחומר החזק ביותר שעושים בו שימוש תדיר במרבית המבנים. על כן, קבלת החלטה על ניסור בטון אינה פשוטה ודורשת חשיבה רוחבית הלוקחת בחשבון בפרמטרים רבים – מכדאיות המהלך, דרך העלות ועד העבודה הכרוכה בו.

 

אתם לא לבד

כאמור, החלטה על הזזה או עקירה של חלק מבטון אינה אינסטינקטיבית ודורשת מחשבה מוקדמת. אל דאגה! נטל התכנון והביצוע לא נופל כולו עליכם – ישנם אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, שעברו הכשרה יסודית על תכונות הבטון ועבודה בו. מומלץ ואף הכרחי לשמוע עצה מקצועית ומבוססת לפני שעושים צעד דרסטי ומורכב כמו ניסור בטון.

ניתן ללמוד עוד ולהתייעץ לקראת עבודת בטון עם צוות "המנסרים החזקים" בכתובת: https://www.a-designer.co.il.

 

על מה המהומה?

בעבודה עם בטון, עקב חוזקו, שימוש באמצעים מאולתרים יכול לגרום לנזק רב הן לאדם והן לבטון. לדוגמא, נסיון להוריד חתיכת בטון בעזרת מקדחה פשוטה או מסור ביתי יכול להוביל לשבירה של כלי העבודה, פליטה לא מבוקרת של רסיסי בטון ואבק וכמובן עבודה לא מדויקת וטובה מספיק.

בשביל לעשות פעולות בבטון בבטחה ובאיכות גבוהה, יש להשתמש בכלים משוכללים ועוצמתיים יותר, שסביר להניח שאין בכל בית. דוגמא לכלי כזה הוא דיסק היהלום העוצמתי, שכשמו כן הוא מכיל אבקת יהלום שמאפשרת לו לעמוד בפני הבטון החזק.

 

מקרים נפוצים לניסור בטון

פרויקטים של ניסור בטון נפוצים לרוב לצרכי שיפוץ תשתיות או יצירת חלל נוסף והרחבת המבנה. ניתן לסווג את המקרים הטיפוסיים של ניסורי בטון למקרים הבאים:

 

ניסור גג בטון

כאשר הגג עשוי מבטון, אם נרצה לדוגמא ליצור כניסה לעליית גג או להגביה את התקרה, נעשה שימוש בעבודת ניסור הבטון כדי ליצור את הפתח.

 

ניסור דלת בטון

אם נרצה להרחיב מבנה בטון ולהוסיף חדרים נוספים, עבודת ניסור הבטון תהיה רלוונטית ליצירת פתח נוסף.

 

ניסור עמוד בטון

במקרה זה, יש לשים לב שהעמוד המיועד לניסור אינו אחד מעמודי התווך של המבנה וניסור שלו יכול לגרום לנזק רב למבנה כולו.

 

ניסור קורת בטון

נרצה לנסר קורת בטון בדרך כלל כחלק משינוי מהותי במבנה. גם בסעיף זה יש לנקוט באחריות ולוודא שהקורה אינה קריטית ליסודות המבנה, אם כי ברוב המקרים בניסור קורה נצטרך מלכתחילה אישור מקונסטרוקטור.

 

ניסור קיר בטון

במקרים בהם נרצה להרחיב את המבנה על ידי העלמת קיר מבטון, נעדיף תמיד לנסר את הקיר ולא לשבור. שבירת קיר מחומר כה חזק כמו בטון אינה בטיחותית ואינה מדויקת.

 

ניסור רצפת בטון

נשתמש בטכניקת ניסור הבטון גם אם ברצוננו להוריד חלק מרצפת הבטון לשם יצירת פתח למחסן או מעלית לדוגמא.

רצפת בטון